Topic: make a piece a day  (gelezen 366553 keer)


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2115 Gepost op: 15 juni 2020, 11:22:18 am »
Dat is een Goeie  ;D ;D ;D :) Bram.
Ruud,ik weet ook nog een node die je kunt gebruiken voor kleur en kan je zelf je kleuren kiezen.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2116 Gepost op: 15 juni 2020, 11:39:15 am »
Dat kan ook een random kleur geven, wat ik deed was de toewijzing het indexnummer van een particle gebruiken dus niet random zo kun je in feitte elke particle voorzien van ander materiaal ,tenminste tot hoever dit kan dan moet ik er echt induiken, nodes kunnen veel.
Hier een ander ontwerpje als object .
Weet iemand hoe je colision voorkomt in het partikel systeem?
Op de foto zie je hoe ze samensmelten,ik zie geen self collision in het systeem staan.

Nog effe pijpen. :D

« Laatst bewerkt op: 15 juni 2020, 11:58:50 am door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #2117 Gepost op: 15 juni 2020, 17:39:22 pm »
Scheelt per soort systeem maar ik meen dat er "at collision" keuze is bij sommige systemen.
Was tot Blender 2.79 het geval.
"At Collision" collapse , die , bounce ofzo....turn ?

Zijn het gewone Newtoniaanse partikle systemen ?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2118 Gepost op: 28 juni 2020, 05:06:41 am »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2119 Gepost op: 28 juni 2020, 10:23:24 am »
Dat is mooi gemaakt Ruud.
Ik zou wel graag willen zien dat de helikopter een beetje in de buurt van het v.o.c. schip gaat hangen zodat we hem beter kunnen zien. 8)
Dus weer aan het renderen. ;D

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2120 Gepost op: 28 juni 2020, 11:19:49 am »
Was een eerste test voor de oceaan.
De oceaan is een displacement render, na het bakken van een  oceaan  heeft elke frame een exr texture.
En deze zijn neergezet op een cirkel van een 8.000 meter hier had ik 303 frames gebruikt ,het render werk gaat vrij snel.
Om de grote weer te geven had ik het schip geplaatst :)
Het mooie van de exr bestanden die je in een image node gebruikt kun je overal toe passen om snel water te maken wat geanimeerd is.
Dylan Neill deze oplossing werkt mooi, ik heb een andere input gebruikt om het water rustiger te maken,in de ocean modefier kun je verschillend gedrag van de golven kiezen in de tab spectrum. Het geluid zijn 3 mp3 bestanden .
Het schip zelf is in de richting van hoe het vaart geanimeerd in de locatie, Ja toch? :D
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2020, 11:51:05 am door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #2121 Gepost op: 28 juni 2020, 20:06:14 pm »
Bruut , Ruud.  ;D

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2122 Gepost op: 26 augustus 2020, 10:13:43 am »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2123 Gepost op: 26 augustus 2020, 13:51:02 pm »
Ziet er goed uit Ruud, heb je dat met de wave modifier gemaakt.
Zelf heb ik ook al eens met de wave modifier vissen en een haai gemaakt.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2124 Gepost op: 26 augustus 2020, 20:08:07 pm »
Dit is met de displacement gedaan was een kleine test 20 minuten werk  bij elkaar :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2125 Gepost op: 09 september 2020, 11:06:49 am »
Compositie studie ,bezig om de pass index te leren.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #2126 Gepost op: 11 september 2020, 09:19:05 am »
Mooi. Vroeger hadden we het over donker Afrika.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2127 Gepost op: 17 september 2020, 23:44:13 pm »
Bezig met wat expirimenten met touw wat later een texture moet worden.
Materialen een wave shader met bump map en een particel systeem. Subtiel verschil op de foto's met instellen.







« Laatst bewerkt op: 18 september 2020, 00:04:18 am door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,774
    • Bekijk profiel
« Reactie #2128 Gepost op: 18 september 2020, 00:17:32 am »
Volumemetrics testjes,

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #2129 Gepost op: 20 september 2020, 12:29:53 pm »
Volgens mij is hier heel wat rendertijd in gaan zitten. Hele mooie oefeningen.