Topic: make a piece a day  (gelezen 333408 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,799
    • Bekijk profiel
« Reactie #2010 Gepost op: 22 juli 2019, 18:11:59 pm »
Super, had ik maar geen werk, kon ik hier ook verder mee...



Ik ben met 2 nieuwe dingen begonnen. Werken met eevee en hardsurface modeling. Hier het eeste resultaat, ik weet het, het laat te wensen over, maar toch leuk om hier even te laten zien. Inmiddels ben ik me aan het verdiepen in none distructive hardsurface modeling. Hopelijk kan ik hier binnenkort meer dingen tonen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,973
    • Bekijk profiel
« Reactie #2011 Gepost op: 23 juli 2019, 08:38:06 am »
Geld uitgeven is niet mijn ding. Maar dit is te betalen. Toch wil ik altijd eerst inzicht krijgen in de basis problemen en het met "de hand" oplossen binnen Blender voordat ik dingen koop waardoor het sneller gaat. Ik zag dat booltool nu gratis bij Blender zit en dat is handig om te gebruiken. pas als ik veel hardsurface objects maak zal ik addons kopen om de boel te versnellen. Maar altijd goed om te weten dat een dergelijke tool bestaat.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,965
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2012 Gepost op: 23 juli 2019, 09:49:42 am »
Ik zie dit voorbijkomen dus ik zou nog even wachten op Blueprint tool in Blender.
Kijk op tijdlijn 1930 van het filmpje.
 

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2013 Gepost op: 23 juli 2019, 18:48:57 pm »
Mooi werk Koos duidelijk een auto met een eigen karakter, ik vind m leuk. Het laat inderdaad te wensen over realiseer wel dat imperfectie perfectie is en deze auto is geslaagd mijn mening. Topology aan de onder kant wat verbeteren is 5 minuten werk. Hoe kun je dit controleren ,
Maak een render en stel de colormanagement in met false colors dan weet je hoe het licht buigt ten opzichte van de buiging met glossy in realtime of normale renders, lastig uitleggen dit :P ik ben niet sterk om dit te verwoorden. Render een false color en je ziet het denk ik zo.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2019, 19:23:16 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2014 Gepost op: 23 juli 2019, 18:52:11 pm »
Add ons heel leuk maar weinig nuttig of je moet voor massa productie gaan ,inderdaad leer het met de hand en als je dit leert zie je ook de zin en onzin van add ons. Hoe complex een model ook is ,I did it my way :P Wil je investeren maak een donatie naar het programma wat je gebruikt en niet naar een slimmerd die met andermans veren pronkt.
« Laatst bewerkt op: 23 juli 2019, 20:13:16 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,973
    • Bekijk profiel
« Reactie #2015 Gepost op: 24 juli 2019, 14:39:42 pm »


Ik heb hier de render met false color. Waar moet ik nu naar kijken? Wt zie ik hier?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2016 Gepost op: 24 juli 2019, 16:46:43 pm »
Je hebt een ander hoek genomen dus ik kan het nu niet goed zien, glossy belijning en false color moeten gelijk zijn , door je topologie kun je dit herstellen ,wat ik al zei ik kan dit niet goed uit leggen. Het was een ondervinding ,ik merkte dit op.
« Laatst bewerkt op: 24 juli 2019, 16:49:27 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,973
    • Bekijk profiel
« Reactie #2017 Gepost op: 24 juli 2019, 19:18:22 pm »
Ik zal wel een tutorial er over zoeken

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2018 Gepost op: 25 juli 2019, 14:58:23 pm »
Ik had er al naar gezocht maar niet te vinden, tijdens de jaren dat ik met blender werk is me dit opgevallen is er teveel verschil met false color naar glossy dan klopt er iets niet, aan je foto te zien met de false color staat het licht vrij hoog ingesteld maar dat is off topic. Hoe noem je dat "werkervaring? Nog een kleine note, Filmic wordt door iedereen gewaardeerd wist je dat er maar een paar mensen(ook letterlijk een paar ) op de wereld van de 7 biljoen deze wetenschap hebben en zo ook met false color ,wij weten als leek te weinig over dit onderwerp.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2019, 15:08:14 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,973
    • Bekijk profiel
« Reactie #2019 Gepost op: 25 juli 2019, 18:56:40 pm »
Dan zal ik me er in moeten gaan verdiepen. eens ga ik met pensioen en heb ik hopelijk tijd

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2020 Gepost op: 26 juli 2019, 15:25:46 pm »
2 afbeeldingen 90 graden geroteerd met alpha goed om te gebruiken als image as plane , liefhebbers gebruik het :P

Was 1920 x 1920 ik weet niet wat postimage er van maakt die hebben mijn vertrouwen allang verloren :)


« Laatst bewerkt op: 26 juli 2019, 15:27:33 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2021 Gepost op: 26 juli 2019, 15:30:39 pm »
Dan zal ik me er in moeten gaan verdiepen. eens ga ik met pensioen en heb ik hopelijk tijd
Mij was beloofd en daar ben ik nog maar 3 jaar vanaf nu even 10 jaar door en 3 maanden, Nederland of de bezetter  kan dood vallen :)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2022 Gepost op: 26 juli 2019, 16:13:51 pm »
Nu weet ik niet of post image alpha ondersteunt.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,965
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2023 Gepost op: 26 juli 2019, 22:23:12 pm »
Mooi boomke Ruud.
En van dat pensioen kan ik maar een ding zeggen witteboordencriminelen en de bonden zijn slapjanussen.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,730
    • Bekijk profiel
« Reactie #2024 Gepost op: 26 juli 2019, 22:23:34 pm »
Resultaat in de scene  totale scene is nu rond de 900 mb inclusief boot en dynamic paint.

« Laatst bewerkt op: 26 juli 2019, 22:31:58 pm door Ruud »