Topic: make a piece a day  (gelezen 261854 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,121
    • Bekijk profiel
« Reactie #1965 Gepost op: 01 mei 2019, 12:45:41 pm »
Mooi Ijp !

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,882
    • Bekijk profiel
« Reactie #1966 Gepost op: 01 mei 2019, 16:07:41 pm »
@IJp: kan ik een vakantie boeken naar dit oord? Ziet er mooi uit.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,869
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1967 Gepost op: 01 mei 2019, 23:20:40 pm »
Koos2 ik ben in Noorwegen geweest en daar kom zoiets overal tegen.
Dus gewoon een retourtje boeken.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,655
    • Bekijk profiel
« Reactie #1968 Gepost op: 06 mei 2019, 06:05:34 am »
Een oude fiets in aanbouw.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,882
    • Bekijk profiel
« Reactie #1969 Gepost op: 06 mei 2019, 09:26:09 am »
Jij hebt Bevrijdingsdag ten minste goed besteed. Mooie fiets geworden.

Offline WesleyObrie

  • Member
  • *
  • Berichten: 115
  • Life's a bitch, deal with it!!
    • Bekijk profiel
« Reactie #1970 Gepost op: 08 mei 2019, 22:14:56 pm »
Hallo luitjes!!

Het is weer even geleden dat ik hier ben geweest, heb het te druk helaas...
Heb van het weekend wel ff tijd gehad om Blender weer op te pikken, dat is altijd wel ontspannen :)
Dus bij deze m'n knutseltje!!



Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,869
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1971 Gepost op: 08 mei 2019, 23:19:41 pm »
En waar gaat de tijd reis naar toe ;)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,882
    • Bekijk profiel
« Reactie #1972 Gepost op: 09 mei 2019, 10:18:38 am »
Ik heb het idee dat de gok van IIp aardig in de buurt komt, maar is dit behalve mooi gemaakt ook iets?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,655
    • Bekijk profiel
« Reactie #1973 Gepost op: 10 mei 2019, 23:08:14 pm »
De trapas geanimeerd op frame 1 en frame 60 ,Daarna in de graphic editor het kanaal o lineair gezet en de frames ook op lineair.
De wielen pedalen draaien rond door er een constraint er op te zetten met rotatie, En vervolgens de trapas als target gebruiken.
Met de pedalen  was het even uitzoeken om ze stil te laten staan terwijl ze meedraaien de constraint iets anders ingesteld, een makkelijk oplossing 2 frames animeren voor alles dmv constraint , 

« Laatst bewerkt op: 10 mei 2019, 23:14:25 pm door Ruud »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,655
    • Bekijk profiel
« Reactie #1974 Gepost op: 15 mei 2019, 12:39:54 pm »
Het maken van krassen ,een beetje aan het testen.
Standaard bump setting


Hier de distance wat hoger en de bump afgezwakt

De voronoi schaal op hoog gezet, 275.000 zoiets gewoon spelen :P



De node setting een eenvoudige instelling, De kras texture gemixt met een kleur node en gebruikt als non colormap in de bump node. De schaal rotatie van de kras texture gewijzigt . En een voronoi als factor in de mix shader gebruikt.




De UV is nog niet gebruikt wel gereed





Weer eens een HDRI achtergrond gebruikt, Het ziet er leuk uit maar niet mijn ding met reflecties van foto"s in het licht.

Een beetje een eind resultaat. er zit wat repeat in maar door er een tweede krastexture met een andere schaal rotatie toe te voegen haal je dit volgens mij weg.  Met eenvoudige node settings kun je veel.

Hier zonder HDRI , Het verdoezeld een hoop zoals je ziet . De reflecties in de foto met cycles background laat zien dat er een aantal dingen niet juist zijn ingesteld.
Uiteindelijk is het met HDRI gokkken wat voor belichting en materiaal instelling je gebruikt,In cycles is het meer werk om bepaalde resultaten te halen ,ik zelf vind t prettiger werken je weet gelijk of je instelling van je materiaal goed is. Dit punt weegt zwaar om 2.8 te gebruiken voor mezelf ik gebruik deze omgeving liever niet.

« Laatst bewerkt op: 15 mei 2019, 13:53:38 pm door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,869
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1975 Gepost op: 15 mei 2019, 14:28:16 pm »
Mooie test Ruud,
Ik vindt wel de belichting van een hdri mooier. 8)
Maar als ik het goed lees baal je van de hdri image op de achtergrond als je daar het licht van wilt gaan gebruiken.

Wist je dat je ook alleen het licht van de hdri kunt gebruiken zonder dat de image op de achtergrond is te zien.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,655
    • Bekijk profiel
« Reactie #1976 Gepost op: 15 mei 2019, 14:42:13 pm »
Precies wat je zegt  maar ga je naar de root dan zie je dat de materialen niet kloppen, Het be├»nvloed .
Tuurlijk kun je zelf HDRI belichting maken en deze foto schieten dan weet je ook waar de belichting vandaan komt ,met een gewone hdri dus niet.
Even gezien vanuit het werken met, het resultaat is ook mooier maar kent wel wat valkuilen .
« Laatst bewerkt op: 15 mei 2019, 14:46:28 pm door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,869
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1977 Gepost op: 15 mei 2019, 15:16:23 pm »
Ja maar de hdri kun je toch helemaal rond draaien en zo aanpassen waar jij het licht vandaan wilt laten komen?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,655
    • Bekijk profiel
« Reactie #1978 Gepost op: 15 mei 2019, 16:00:00 pm »
Zonder HDRI De materialen nu bijna goed ingesteld bovenin zie je nog iets teveel reflectie, Een cube met open dak gebruikt als omgeving.

Met HDRI




Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,655
    • Bekijk profiel
« Reactie #1979 Gepost op: 16 mei 2019, 00:00:10 am »
Vanavond nog wat geprutst,een UV paint map gemaakt en met een color mix toegevoegd.







« Laatst bewerkt op: 16 mei 2019, 07:06:12 am door Ruud »