Topic: make a piece a day  (gelezen 164362 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1740 Gepost op: 27 juni 2018, 20:06:31 pm »
ga ik nog proberen, ben nu met de volgende druppel bezig, kan ik tijdens het ontbijt beoordelen   ::)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1741 Gepost op: 28 juni 2018, 10:07:10 am »


close to perfection maar heb hem bij frame 70 gestopt, zat op de helft met renderen en was ik 10 uur verder... :-\

ff met youtube`s creater mogelijkheden gespeeld en er een slomo van gemaakt, een stuk interessanter.

« Laatst bewerkt op: 28 juni 2018, 10:33:37 am door rozz »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,594
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1742 Gepost op: 28 juni 2018, 10:15:32 am »
Dat ziet er goed uit  8)
Ik heb nog wel een puntje voor je, de druppel valt van links naar rechts ???

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1743 Gepost op: 28 juni 2018, 10:37:19 am »
Dat ziet er goed uit  8)
Ik heb nog wel een puntje voor je, de druppel valt van links naar rechts ???
camera geroteerd... ;D

en geïnspireerd door dit filmpje op youtube

 

voor de ongeduldige, bij 4.20 min. begint de good stuff
« Laatst bewerkt op: 28 juni 2018, 11:09:18 am door rozz »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,680
    • Bekijk profiel
« Reactie #1744 Gepost op: 28 juni 2018, 10:52:49 am »
Heel bijzonder.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #1745 Gepost op: 29 juni 2018, 10:45:36 am »
Daar is die weer met z,n gevel :)
Vandaag de ondergevel realtime bijgewerkt in de normal en colormap, in de UV map kun je kiezen tussen view of paint en in de renderview zie je gelijk wat je doet. Werkt handig het volgende project maak ik totaal in blender nu gimp gebruikt voor de basis van de texture en later met blender een foto genomen van de gevel wat de uiteindelijke texture van nu is.
Met het bijwerken tussen de 3 voor de voegen en 8 pixels gewerkt in de mappen, dus de resolutie is beperkt met wat ik hier kan doen.
Hoe groter je de texture maakt hoe meer werkruimte je creeert zodat je later wat makkelijker kunt bijwerken of smoothen.
Vanaf 2048x2048 werkt goed denk ik zo.
Na het bijwerken van de uv en de mappen ben ik aan het testen met de glossy difuse en principleshader en de rauwe resultaten.

Difuse en glossy shaders met normal,occlusion,color en speccularmap.


De principle met alle mappen


Nu is de kleur niet zo van belang die is aan te passen,beidde eindresultaten kun je mixen dus geen gebrek aan mogelijkheden.
De ondergevel is voor 99% af nu.

Met de nieuwe shader doet de blender wereld alsof het ultieme er is maar als ik de resultaten bekijk wint het oude systeem in detail :P
Daarom is het mooi dat je ze kan mixen.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2018, 11:01:39 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1746 Gepost op: 29 juni 2018, 10:51:33 am »
iets minder gloss  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #1747 Gepost op: 29 juni 2018, 11:02:31 am »
Ik laat juist de overreactie zien :) Wat ik al aangaf je kunt het eindeloos mixen.
« Laatst bewerkt op: 29 juni 2018, 11:04:24 am door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1748 Gepost op: 29 juni 2018, 23:09:43 pm »


nieuw druppeltje

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #1749 Gepost op: 30 juni 2018, 10:08:32 am »
Mijn piece de seamless texture aan het bijwerken, een seamless texture maken met de hand is een beter gezegde :)
In blender zelf alles een beetje aan het bijwerken in de occlusion de normal en color map.





« Laatst bewerkt op: 30 juni 2018, 13:28:39 pm door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1750 Gepost op: 01 juli 2018, 08:34:21 am »
Heel low res maar anders moet ie een week renderen... :o


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,419
    • Bekijk profiel
« Reactie #1751 Gepost op: 03 juli 2018, 12:42:40 pm »
Displacement



« Laatst bewerkt op: 03 juli 2018, 13:05:32 pm door Ruud »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1752 Gepost op: 03 juli 2018, 16:53:44 pm »
staat die schone dame ook echt op het gebouw... ::)
Dacht eerst de textures zijn vervormd maar toen keek ik iets beter en zag het (licht)...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,680
    • Bekijk profiel
« Reactie #1753 Gepost op: 03 juli 2018, 21:10:47 pm »
Dergelijke "graffiti"kom je maar zelden tegen helaas.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,711
    • Bekijk profiel
« Reactie #1754 Gepost op: 07 juli 2018, 09:48:55 am »
dingetje van vandaag