Topic: Mirror modifier in Blender 2.90  (gelezen 3276 keer)


Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 10 september 2020, 09:53:15 am »
Ik ben bezig om in Blender 2.90 een tutorial van Jos Gambrell (YT) te maken. En tot nu toe lukt dat aardig. Maar het lukt mij niet om
objecten te spiegelen. En zie ook de apply knop niet meer. Maar ik weet niet of de layout van versie 2.90 verschilt van die van versie 2.83  :o
Er staan twee Cubes in de lijst rechts. Met behulp van Boole (Ctrl + -)  een uitsnede gemaakt. En deze wil ik spiegelen naar de andere zijnde
over de Y-as.
Maar dat lukt mij niet. Wat zie ik over het hoofd ?







« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 10:03:05 am door GuusJ »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,775
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 10 september 2020, 10:08:05 am »
Shift S om je cursor in world settings te zetten dan zie foto je pivot naar de cursor dan moet je mirror werken. Aply zit ook in dit menu. CTRL A.

Met de grote cube een looplijn plaatsen in het midden.

« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 10:15:43 am door Ruud »

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 september 2020, 11:33:39 am »
Hmm,

Het is mij nog niet geheel duidelijk. Je praat over een looplijn.  Je bedoel hiermee LoopCut ?
Het mirroren, gebeurd dat in object of editmode ?
Ik heb al een aantal pogingen onderomen, maar kom er niet uit  >:(
Misschien een extra screenshot ?
Iemand toevallig in het bezit van TeamViewer  :)
« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 11:49:07 am door GuusJ »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,775
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 10 september 2020, 12:56:30 pm »
Plaats de cursor in world settings op de x y lijn voeg een cube toe, ga in edit mode en voeg een loopcut toe.
Dan verwijder je 1 helft van de cube en voeg een mirror toe. de foto staat er al.
2.9 werkt net zo.
« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 13:00:19 pm door Ruud »

Offline GuusJ

  • Member
  • *
  • Berichten: 28
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 10 september 2020, 13:43:19 pm »
Wederom bedankt voor je reactie. Ik zal wel een klein dingetje over het hoofd zien. Maar het lukt niet.
Ook niet wanneer ik de video volg. Verder krijg ik een melding in beeld:
Disabled: This modifier operation is not allowed from Edit mode.

EDIT: bij je voorbeeld YT lukt het nu wel. Maar nog niet in de tutorial die ik aan het maken ben.
Ik selecteer in Object Mode het deel dat ik spiegelen wil. En dan ? Shift + S ? Cursor to World Origin ?

EDIT: Gevonden  ;D. Ik had bij het maken van het object bij het verplaatsen het object verplaatst. Dus in
Object Mode. Object opnieuw gemaakt en niet het object maar de mesh verschoven. Nu werkt het netjes.
Bedankt voor je input in deze Ruud !
 
« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 14:00:39 pm door GuusJ »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,775
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 10 september 2020, 19:47:20 pm »
Het pivot punt is het midden en in edit mode schuif je ze van elkaar af of naar elkaar toe, beetje oefenen en je hebt het door :)
Nooit je model opnieuw maken om een pivot point , met het object menu is dit te regelen ,set origin point en snap opties .
« Laatst bewerkt op: 10 september 2020, 22:59:46 pm door Ruud »