Topic: JeromeTheExosome  (gelezen 11318 keer)


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #15 Gepost op: 21 juni 2020, 10:58:22 am »
Knap gemaakt hij praat al beter dan ik :D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 21 juni 2020, 18:29:13 pm »
Heel leuk. ziet er goed uit. Ik denk dat het met hele kleine aanpassingen nog leuker kan worden. Het "hoofd", het geheel van de virus kan een heel klein beetje bewegen in zijn geheel. Als je praat schut je altijd een heel klein beetje met je hoofd, de mate waarin en hoe je dat doet geeft iets van je karakter weer.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 21 juni 2020, 19:12:52 pm »
Klopt Koos2.
Dit zijn oefeningetjes voor een toespraak. Hij moet met zijn hoofd bewegen maar ik wilde eerst kijken of dat met soft-body kan , zodat zijn tentakeltjes meewiegen...  ::)
Verder mag hij ook wat zweven , als in een bloedstroom.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #18 Gepost op: 21 juni 2020, 20:26:07 pm »
Hij zweeft. Maar softbody is geen succes vanwege de shapekeys. Hele gezicht word blubberig. Wel grappig...
Misschien kan ik soft body alleen op de uitsteeksels toepassen...

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 21 juni 2020, 20:55:28 pm »
softbody of cloth(met grote stijfheid) alleen de uiteinden van de uitsteeksels lijkt mee een uitstekend idee.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #20 Gepost op: 22 juni 2020, 14:21:05 pm »
En als dat niet werkt de Wave modifier.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 22 juni 2020, 23:29:24 pm »
Bedankt voor de feedback Blenderaars. Het is inmiddels toch nog gelukt.
Hoewel de stijfheid wel aardig in te stellen is , de reactie op force fields nog niet zo gelukt...
Maar ze wiebelen , SofBody Partial. Via een vertex-group. Zodat een gedeelte stijf blijft voor de shapekeys , zijn hele lijf.
Alleen de uitsteeksels wiebelen.... Dat is al heel wat...

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 23 juni 2020, 21:10:51 pm »



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 23 juni 2020, 21:12:07 pm »
Hij zweeft wat op en neer , en tijdens nee schudden wiebelen ze prachtig.
Ik ga renderen.  ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 25 juni 2020, 10:14:10 am »
The Final "Final Version"  8)


Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #25 Gepost op: 25 juni 2020, 20:14:00 pm »
Dat ziet er goed uit knap gemaakt en dat schudden van die uitsteeksels brengt toch ook nog andere gedachtes naar boven :o ;D

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 26 juni 2020, 20:42:45 pm »
Het schudden ziet er goed uit, het praten is nog erg statisch.
https://www.youtube.com/watch?v=3_0WNu-Vo0A
Ik heb als voorbeeld deze video voor je gevonden. Hoewel hij praat over een talking head gaat het er mij om dat je goed kijkt naar hoe hij zijn hoofd beweegt tijdens het praten. Kijk ook eens naar nieuwslezers. Het gaat om de subtiele beweging die het hoofd vanuit de nek tijdens het praten maakt.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 27 juni 2020, 14:47:36 pm »
Komt goed in het volgende filmpje Koos2 , maar je hebt gelijk.
Plus niet alleen NEE maar ook JA knikken en achterom kijken. Beetje meer dynamiek...

Dan voor de feedback.  :o

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 01 juli 2020, 11:51:17 am »
Blender - ramp.

Harde schijf met projecten erop gecrasht. Kapotte sectoren vermoed ik. Had al eerder leesfouten.
Nu is ook de rest van de computer , dus Windows , gecrasht. Start niet meer op.
Dus werk nu op mijn snelste computer , maar moet alle schijven een voor een op deze computer aan gaan sluiten in de hoop er nog data van af te kunnen trekken.
Van de SSD zal wel lukken , maar van de seagate 1TB HDD weet ik niet.
Ik ben al blij als alleen de Blender projecten lukken. Is een paar Gigabytes.

Bah. Maar niet getreurd. Laatste filmpje was op deze computer gerendert dus ik heb voorlaatste Jerome project nog.
Maar verder niets.  ::)   :-[

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #29 Gepost op: 01 juli 2020, 15:46:56 pm »
Toen ik het las zei ik iets wat mijn moeder niet zou hebben goed gekeurd. Wat een#@#$%&^%%# ellende. Sterkte ermee. Mijn computer moet ook noditg in de revisie voordat mij zoiets overkomt.