Topic: JeromeTheExosome  (gelezen 11278 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 05 juni 2020, 23:57:45 pm »
Jerome The Exosome.

Jerome The Exosome is een goedaardige exosoom die zich valselijk beschuldigt voelt van het verspreiden van ziekte.
Hij kan inmiddels praten , dit was de eerste test.


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 06 juni 2020, 19:35:51 pm »
Lekker bezig.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 11 juni 2020, 13:46:52 pm »
Jerome is inmiddels geanimeerd. Zat nog beetje in over zijn material. Had licht doorschijnend en lichtgevend moeten zijn , zonder de schaduwen en diepte te verpesten. Moeilijk.
Voor je het weet zit je weer met 5 minuten rendertijd voor een full HD plaatje.
 



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 11 juni 2020, 13:50:48 pm »
Geluid eronder plakken dan maar in Blender video editor. Mijn video editor is niet geschikt om de audio los te koppelen , en ook niet om er zelf realtime geluid bij op te nemen.
Ik gebruik het geluid van het filmpje dat ik gebruikt heb om de mond te animeren....
Render eerst het oude material omdat dat snel gaat met Branch Path tracing.  :o ::)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2020, 23:37:06 pm »



Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,014
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 13 juni 2020, 19:32:37 pm »
Welke video editor gebruik je dan?

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 13 juni 2020, 21:14:55 pm »
OpenShot. Maar dat is heel beperkt. Wel goed. En gratis , open source.
Helaas kun je daar een aantal zaken niet in doen met audio.
Premiere pro is me te duur. Gekraakt kan wel maar als je dingen wilt maken om te verspreiden...
Of in opdracht...
Beter iets legaals.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 14 juni 2020, 00:39:52 am »
Hmm , nog één filmpje met MaliCero , dan stap ik over naar 2.80.
Ik ben er al aan begonnen.
Mijn in 2.97 gemaakte Virus animatie werd boven , 8-core 4 Ghz en R9380x 4Gb , met Branched Path tracing , in Blender 2.79 gerendert in 2 minuten.
Beneden word hij nu op mijn snelste 8-core  , 4,2 Ghz en 970GTX en Blender 2.80 gerendert in 31 seconden.

Dat is vier keer zo snel. Zonder Blender 2.80 was hij slechts twee keer zo snel met zijn CUDA. Ongeloofelijk.
Voor het volgende filmpje gewoon maar Path tracing. Het mag best 2 minuten per frame zijn.
Gelukkig heb ik mijn 2 x Xeon 5670 met 32 Gb geheugen nog. Met wee 750ti's erin. Die is minstens zo snel. Over CPU nog sneller.
Dit filmpje is maar 240 frames maar het kan zo 2000-3000 frames worden. Voor anderhalve minuut film...

Ik post het zodra het geluid eronder zit. Groetjes !  ::)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 14 juni 2020, 23:39:31 pm »
Daar is ie dan. Jerome The Movie.


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 15 juni 2020, 00:17:26 am »
Ik zal de spraak voortaan tegelijk filmen en in de microfoon inspreken.
Dan heb ik de audio al apart , en kan ik hem ook eerst bewerken. Hoger stemmetje , effecten etc.
Anders moet ik het door Blender laten exporteren als audio , kan ook maar duurt langer...
Met mijn USB condensator microfoon is de kwaliteit ook een stuk beter , is wel zo leuk als je het nog wilt bewerken....

groetjes weer Blenderaars.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,998
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #10 Gepost op: 15 juni 2020, 11:25:28 am »
Knap gemaakt die lip sync en ook weer grappig. :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 15 juni 2020, 17:36:14 pm »
Ik ga wel alle shapekeys opnieuw maken Ijp , deze waren specifiek voor deze zin.
En teveel. En twee werkten enigszins tegen elkaar in.

Ik maak er nu aparte , eerst voor de klinkers , en een paar voor medeklinkers. De tong is apart. "A" , "U" , "O" , "E" en "I". dan "F" en "P".
met de "F" maak je ook de V en met de "P" maak je ook de B , de T word met de tong gedaan. D is een zwakke T... enz.
Maar word in de shapekeys voor de medeklinkers hier en daar automatisch goed gezet.
Ik had 10 shapekeys , nu wil ik aan 12 genoeg hebben voor alle spraak. Je kunt de schuifjes / shapekeys combineren. Zodoende...

Komt goed. Binnenkort de toespraak , en nog een paar korte opmerkingen van Jerome The Exosome.
 ;D

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 16 juni 2020, 00:16:17 am »
Jerome kan nu ook lachen. Glimlachen.  :D






Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 20 juni 2020, 11:36:47 am »
Jerome is klaar voor zijn volgende filmpje van 16 seconden. Zijn stem klinkt nu een octaafje hoger , via Audacity opgenomen.
Ik wil nog wat dingen aanpassen , een nieuw bloedvat met twee zijgangen en een splitsing...
Maar deze word vast gerendert.
Jerome stelt zich voor.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,221
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 20 juni 2020, 23:33:05 pm »