Topic: oude truck  (gelezen 6751 keer)


Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 02 juni 2020, 17:49:57 pm »


"mijn" truck is (bijna) klaar, geen nodes gebruikt ,van nodes wordt ik horendol

Offline IJpe

  • *
  • *
  • Berichten: 4,012
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 02 juni 2020, 21:17:11 pm »
Dat ziet er goed uit Jopus knap gemaakt.
Was het toch gelukt om de wielen van de instance te ontkoppelen.

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 02 juni 2020, 21:42:37 pm »
Het ging er om dat ik een paar voorwerpen die aan de instance vastzaten moest verwijderen.een lamp en een camera;dat is gelukt.

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 03 juni 2020, 22:58:44 pm »
niet dat ik ontevreden ben met het resultaat maar ik wil een deel van het ding opblazen en in ieder geval uit elkaar laten vallen; en dit is het resultaat (tot nu toe). en een vraag waarom niet het hele geval netjes wordt opgedeeld bij toepassing van de cell fraction add on;  iemand?


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,222
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 04 juni 2020, 20:46:56 pm »
Een addon kan alleen per object werken toch.
Dus zul je voor verschillende onderdelen de add on los moeten toepassen lijkt me.
Gewoon een gedachte.  ::)

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 04 juni 2020, 21:38:36 pm »
dat is wat ik heb gedaan;ik heb eerst de onderdelen van de voorkant samengevoegd en daar de adon op "losgelaten".  maar ik vermoed dat mijn computer het niet aankan ook niet na "clean up van de mesh van dat deel,hij loopt steeds vast.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,222
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 15 juni 2020, 17:46:14 pm »
Knap gedaan.

Maar dat is denk ik het probleem , dat te grote rekenkracht vergt.
Je hebt de onderdelen zoals de deur en de neus samengevoegd. Ge-joined.
Voor de blender interface is het nu één object , lekker makkelijk voor ons ,
maar voor de computer zijn het nog steeds losse onderdelen , ook al zijn ze onderdelen van één mesh.
Ik denk dat dat het veel te zwaar maakt.
Probeer de deur en ieder onderdeel los te choppen , dan kun je zelf ook bepalen in hoeveel stukken.
In ieder geval minder rekenwerk per job. Kun je voor de ramen , mits die ook los gemaakt zijn , kleinere stukjes gebruiken. Maakt het mooier.  ::)
En realistischer. Een stuk van tegelijk de deur en de romp ziet er ook niet uit , en ongeloofwaardig...

Succes !  Ik hoop dat het je toch nog lukt.

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 29 juni 2020, 23:24:59 pm »


Ben weer een beetje verder ermee,i heb een deel losgemaakt, en toen dezelfde procedure toegepast.texture niet zo heel goed geslaagd maar dat is snel te verhelpen zonodig

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,222
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 29 juni 2020, 23:35:32 pm »
Juist , zo kom je er wel Jopus....
Gebruik je de explode modifier ?

En wat heb e voor soort CPU ?

Offline jopus

  • Member
  • *
  • Berichten: 68
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 30 juni 2020, 21:45:41 pm »
i7 8700  3.20GHz dat is waar ik mee moet uitkomen.
Quick effects; quick explode

ook mee begonnen een dafje auto van mijn ouders, mesh deugt niet helemaal, in het vervolg probeer ik het in delen