Topic: Vroege drukpers  (gelezen 695 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,132
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 09 november 2019, 23:00:18 pm »
Mooi man.
Een van de muren pakt minder mooi uit van dichtbij , maar dat is het enige minpuntje.
Mooie renders.
Mooi apparaat ook. ::)

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #16 Gepost op: 10 november 2019, 09:08:49 am »
Een van de muren pakt minder mooi uit van dichtbij , maar dat is het enige minpuntje.

Ja dat zag ik ook, het lijkt alsof er nog iets misgaat met de normal/height map. Daar moet ik nog even naar kijken.

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 10 november 2019, 10:42:45 am »
Ik heb het foutje opgelost, ook heb ik het glas in lood raam vervangen. Ik zie nu wel weer wat noise optreden, even wachten op 8.21 dus :). De render in Cycles duurt nu ongeveer 4:20 minuten.







« Laatst bewerkt op: 10 november 2019, 10:53:37 am door ExLibris »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,896
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #18 Gepost op: 10 november 2019, 11:13:07 am »
Knap stukje Blender werk.
Ik heb ook nog een puntje wat de render nog mooier kan maken, alle oude gebruikte meubels ogen veel te strak de randen kunnen wel een kleine bevel gebruiken met wat schade.  ;)

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 10 november 2019, 11:19:02 am »
Knap stukje Blender werk.
Ik heb ook nog een puntje wat de render nog mooier kan maken, alle oude gebruikte meubels ogen veel te strak de randen kunnen wel een kleine bevel gebruiken met wat schade.  ;)

Goed idee, ik wilde de tafels sowieso nog vervangen, want daar had ik me wat makkelijk vanaf gemaakt. De pers zelf moet ik ook nog wel wat aan doen. We knutselen gewoon verder! Hoe meer je richting fotorealisme gaat, hoe meer kleine dingen op gaan vallen.




Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 10 november 2019, 14:06:47 pm »
Ik weet nog niet wat ik uiteindelijk ga doen met deze renders. Wie weet dat ik er een animatie van ga maken om het drukproces uit te leggen. Hier alvast een testje. Ik heb het expres wat sneller gerenderd (in EEVEE dit geval) en daarna het filmpje 5 keer herhaald. 6 Seconden renderen kost nu ongeveer een half uur. Wat me opvalt is dat de Ambient Occlusion zich wat vreemd gedraagt, vooral boven aan de pers. Verder zie ik nog heel veel kleine foutjes.



Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,713
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 11 november 2019, 21:44:15 pm »
Heel leuk om te zien.
« Laatst bewerkt op: 13 november 2019, 17:09:51 pm door Ruud »

Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 12 november 2019, 07:04:24 am »
Ik heb een nieuwe render gemaakt met Cycles. Na een dag renderen is dit het resultaat:



Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 14 november 2019, 23:00:47 pm »
Niet heel veel tijd de afgelopen dagen besteed aan de pers, wel het raam en omlijsting veranderd. Hier een paar renders. Ik wil nog een paar props maken, een kast of zo, een krukje of stoel en iets aan de muur. Misschien ook nog iets op de vensterbank, een aardewerken kruik of zo. Gewoon voor de sfeer.







Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 19 november 2019, 06:52:06 am »
Ik ben nu weer een filmpje aan het renderen. maar nu met v2.81 en de denoise functie. Het scheelt echt heel veel in tijd.






Online ExLibris

  • Member
  • *
  • Berichten: 33
    • Bekijk profiel
« Reactie #25 Gepost op: 19 november 2019, 20:39:21 pm »
Nou, het renderen met de denoise functie in Blender 2.81 heeft zo zijn voor- en nadelen. Voor het renderen van een afbeelding is het een uitkomst: je kan met een lage sampling een veel beter resultaat krijgen. Met het renderen van een animatie lijken er wel artefacten te verschijnen. Misschien dat de hele lage samplingrate (16) wat te veel van het goede was. Ik heb een aantal voorbeelden gemaakt die het verschil goed laten zien:

Cycles zonder denoise 16 samples

Cycles met denoise 16 samples

Cycles zonder denoise 64 samples

Cycles met denoise 64 samples


Animatie in 4k gerenderd met Cycles 16 samples met denoising