Topic: Procedureel maken van een 3D model dmv een oude landkaart  (gelezen 3291 keer)

Offline ExLibris

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 15 december 2019, 11:54:51 am »
Jacob van Deventer heeft in de 16e eeuw honderden kaarten gemaakt van dorpen en steden in de Lage Landen. Hij was heel accuraat en consequent in het maken hiervan. Een paar jaar geleden heb ik de kaart van Eindhoven(https://uurl.kbr.be/1043877) dmv Blender, Substance Painter en Unity omgezet naar een VR rondleiding. Dit was allemaal handmatig en koste veel tijd. Nu ik Blender beter begin te kennen ben ik op zoek naar een manier om deze kaarten om te zetten naar een 3D model met zo min mogelijk moeite.

Eigenlijk zou ik het model in een uur willen maken en zo veel mogelijk procedureel. Dan gaat het vooral over de niet specifieke gebouwen (dus kerken en kastelen en zo zal ik toch na moeten bouwen). Ook de ondergrond, waarvoor ik de kaart wil gebruiken, zou bijvoorbeeld procedureel roughness en normal/displacement moeten krijgen. Hiervoor kan ik de kleuren van de kaart gebruiken (blauw is water en oranje zijn huizen). Geen idee hoever ik ga komen, maar ik zie wel.

Ik wil de volgende onderdelen verder gaan verkennen:

- Shader Graph
- Object Scatter add on
- Image to plane addon

Weten jullie nog onderdelen van Blender die ik kan gebruiken hiervoor?

Kan ik dmv van de kleuren bepalen wat water is?

Object scatter voor de huizen

« Laatst bewerkt op: 15 december 2019, 11:58:02 am door ExLibris »

Offline ijp

• *
  • *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 15 december 2019, 13:25:33 pm »
Ik weet niet of je je eigen map er in kan plaatsen maar kijk hier maar eens na.
OpenStreetMap

Offline ijp

• *
  • *
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 15 december 2019, 13:29:41 pm »
« Laatst bewerkt op: 15 december 2019, 13:39:22 pm door ijp »

Offline koos2

• Member
  • *
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 20 december 2019, 12:47:21 pm »
Ik hoop dat je veel gaat laten zien van dit project. Ik moet minstens 200 jaar worden om alles te doen wat ik wil doen. Een dergelijk project staat op mijn verlanglijst om te doen, maar er zal komende tijd niets van komen. Als jij het doet, kan ik er op dioe manier toch ook nog van genieten. Veel plerzier en sterkte met dit project en als ik kan helpen dan doe ik dit, maar ik heb er weinig verstand van.