Topic: Prins Willem 17de eeuws VOC schip  (gelezen 27597 keer)


Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,004
    • Bekijk profiel
« Reactie #90 Gepost op: 15 september 2020, 19:01:13 pm »
Wauw!

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,990
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #91 Gepost op: 16 september 2020, 14:50:27 pm »
Hij is al heel mooi dus dat wordt dan helemaal een top stuk.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,767
    • Bekijk profiel
« Reactie #92 Gepost op: 21 september 2020, 05:29:27 am »
Deze week de touw texture gemaakt hoewel ik alle mappen nog moet bakken zoals de normal map,
De texture is een render met een transparante achtergrond, dus geen map gemaakt met bake .
De UV aangepast zodat er een rij van touw ontstaat.
Het materiaal voorzien van een transparant shader zodat de texture de transparante achtergrond gebruikt die het bezit.
Dan onderscheid je de rijen touw van elkaar met een texture,






Ik heb een cube gebruikt met een subdivide modfier met wat loops je kunt extra loops toevoegen om model wat meer op touw te laten lijken.

 



Omdat het schip zo groot is kun je kiezen om dit model eenvoudig te houden of wat hoger poly werken, zoals op dit schip moet ik deze rol een keer of 70 denk ik kopiƫren elke mast heeft ze.







De zeilen worden later gekoppeld aan deze rollen met pin in de cloth tab.


Het ziet er nog wat statisch uit ik denk als ik de texture mappen heb gebakken van het touw en aanbreng dat het meer tot leven komt, met de normal en displacement map. Materialen zijn hier nog niet af, de gording mast heb ik een texture gegeven en uitgeschaald ter groote van de afstand van de rollen deze is klaar .

De textures gebakken en aangebracht werkt dus niet lol ,hoewel deze texture ook leuk is.

« Laatst bewerkt op: 21 september 2020, 07:52:09 am door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,004
    • Bekijk profiel
« Reactie #93 Gepost op: 21 september 2020, 07:31:24 am »
Het vereist niet alleen een grondige kennis van Blender, maar je moet ook echt veel en gedetailleerd weten over deze schepen. Wat een klus, maar het ziet er prachtig uit en het gaat volgens mij nog veel mooier worden.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,767
    • Bekijk profiel
« Reactie #94 Gepost op: 21 september 2020, 08:16:49 am »
Ja het is een heel project, en dan de overgang naar 2.9 is ook wennen.





« Laatst bewerkt op: 21 september 2020, 08:57:39 am door Ruud »

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,990
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #95 Gepost op: 21 september 2020, 15:48:03 pm »
Knap gemaakt Ruud 8)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,767
    • Bekijk profiel
« Reactie #96 Gepost op: 21 september 2020, 21:36:30 pm »
Inmiddels de zeilen van de eerste mast gepind en de gordingen goed geplaatst.
2 zeilen per mast in plaats van 3.
Als de zeilen goed staan gaat het je voor de wind :)
Dan wordt het wat overzichtelijker waar ik de verbinding touwen plaats van mast naar mast enz,
een heel gepuzzel zoveel touw als ze gebruikte.
Ik zie nu een beetje het licht van dit tuig :) Katrollen en touw De bedoeling is nu om 1 mast compleet af te maken.
Alle onderdelen het juiste materiaal de juiste UV enz,
Na het wisselen van een pc daardoor elke texture of wat ook opnieuw toewijzen en dit schip is groot,
 plus de nieuwe pc had strubbelingen en blender totaal vernieuwd en rtx  als video kaart waardoor ik niet meer terug kon naar 2,79 daar werkt die niet.
Nu ben ik weer een beetje op de rit om verder te kunnen bouwen.


« Laatst bewerkt op: 21 september 2020, 21:57:19 pm door Ruud »