Topic: Zo - eindelijk weer een nieuwe PC  (gelezen 2297 keer)


Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Gepost op: 06 januari 2016, 19:52:41 pm »
Alleen nog geen tijd gehad evenuit gebreid te Blenderen, helaas. Wel even snel gekeken, en jaaaa - de rendered preview gaat als een dolle!

En 256x256 tiles is lang niet zo spannend om naar te kijken als 16x16. Maar goed, je kan niet alles hebben...  ;)

Specs:
Intel i5 6400
8GB DDR4 RAM
256GB SSD
2TB harddisk
Nvidia GTX 960

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2016, 20:33:20 pm »
Er zijn dus mensen bij wie het aanschaffen van een nieuwe pc wel goed gaat.... ;D

Veel (Blender)plezier ermee!

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,039
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2016, 21:10:09 pm »
256 x 256 tiles ?

Waarom dat dan ? verspil je dan niet ontzettend veel als je op je laatste grote bucket moet wachten ?
Ik render 64x64 , heeft 16x16 voordelen ? Ik render met vier of acht buckets....


Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2016, 22:06:10 pm »
256 x 256 tiles ?

Waarom dat dan ? verspil je dan niet ontzettend veel als je op je laatste grote bucket moet wachten ?
Ik render 64x64 , heeft 16x16 voordelen ? Ik render met vier of acht buckets....
GPU's werken vaak beter met grotere tiles, 256 x 256 is daarvoor gebruikelijk.

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2016, 23:07:44 pm »
Ave, morituri te salutant.

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #5 Gepost op: 07 januari 2016, 00:50:19 am »
Precies, die kent iedereen toch wel?

Blijkt dat 64x64 ook wel vermakelijk is - dat wordt mijn nieuwe standaard!  :)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 07 januari 2016, 07:33:55 am »


Weer wat geleerd...waar stel je die tile size in?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,713
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 07 januari 2016, 09:05:55 am »
Citaat
Precies, die kent iedereen toch wel?
:o

Nou nee, ik niet. Buckets? Ik kom van de planeet Donut en weet hier niets van. Hebben jullie ergens een leuke tutorial hierover in de aanbieding?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #8 Gepost op: 07 januari 2016, 10:53:30 am »
@Rozz: De Tile Size kun je instellen op de Rendertab onder performance.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 07 januari 2016, 11:57:32 am »
@Rozz: De Tile Size kun je instellen op de Rendertab onder performance.

Thnx...

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,039
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 07 januari 2016, 13:01:40 pm »
Raar , ik zit op 1280 bij 720 te renderen , hij kiest in Cycles vaak 64 x 60 ....
Ik zal dat eens even aanpassen dan. 64 x 64 is leuk om naar te kijken..... Scheelt niet zoveel blijkbaar....

En 256 x 256 eens proberen , ik render mijn proefrenders soms ook te zwaar..... Zie je wel meer :)

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 541
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #11 Gepost op: 08 januari 2016, 01:10:05 am »
Eindelijk tijd gehad mijn Blender mappen over te zetten en wat testjes te doen. Een scene op 1920x1080 gerendered met 200 samples.

Oude CPU 6 cores 16x16:   24:00

Nieuw CPU 4 cores 16x16:  13:00
GPU 64x64:                           5:25
GPU 256x256:                       2:46
GPU 512x512:                       2:54

Met 32x32 en 1024x1024 ging het richting een half uur. Ik ben dus heel, HEEL erg blij!  ;D

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 08 januari 2016, 11:05:02 am »
Lekker lekker....ga binnenkort mijn gtx 680 ook vervangen....wachten is toch een smet op mijn creativiteit... ;D