Topic: Camera tiling in Blender 2.8?  (gelezen 322 keer)


Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Gepost op: 24 oktober 2019, 12:30:54 pm »
Heeft iemand een idee hoe je de camera kunt laten tilen voor het renderen?

Ik moet namelijk een hoge resolutie render maken voor een enorm doek aan ons pand,
en wil Blender in stukken (tiles) laten renderen zodat de hoge resolutie behaald kan worden
en tegelijkertijd de rendertijden niet meteen door het dak knallen ;)

Iemand hier ervaring mee?

PS: ik gebruik Blender 2.8.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,913
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 25 oktober 2019, 08:39:42 am »
https://blender.stackexchange.com/questions/44504/possible-to-set-render-border-exactly
Is dit misschien een optie?

Als je met een orthocamera werkt zou je ook een serie camera's kunnen opstellen die elk een deel van de afbeelding voor hun rekening neemt.

Zelf heb ik het probleem nooit bij de hand gehad, maar dit lijken mij geschikte mogelijkheden.

Hoe groot moet de afbeelding worden? Een collega van mij heeft ook eens hele grote afbeeldingen met photoshop moeten bewerken. Hij had er iets speciaals voor, ik weet niet meer wat. Pas over een week zie ik hem weer, dan zou ik hem kunnen vragen. Volgens mij kon het met een behoorlijk lage resolutie een goed resultaat bereiken.

Offline Rezzy777

  • Member
  • *
  • Berichten: 221
    • Bekijk profiel
    • Live Arts
« Reactie #2 Gepost op: 25 oktober 2019, 11:57:27 am »
Bedankt Koos, goeie!