Topic: Particles verdwijnen door het obstacle object  (gelezen 5966 keer)


Offline Roel

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 mei 2019, 13:10:49 pm »
Als "Blender-rookie" loop ik tegen een vreemd probleem op: ik heb een animatie gemaakt waarbij een aantal objecten uit een particle emitter worden "geboren". Deze vallen vervolgens op een vloer welke als obstacle is ingesteld. De bedoeling is dat de objecten (in dit geval diverse vergrootglazen) blijven liggen op de vloer. Wanneer ik dit echter als png (of jpg) sequence (Cmd+F12)  ga renderen, blijken de objecten door het obstacle te verdwijnen (zie printscreen 1e afbeelding). Wanneer ik daarentegen een enkel beeld uit exact hetzelfde Blenderproject middels F12 render, en dit vervolgens als een image wordt opgeslagen, blijkt het gewenste resultaat wel te kloppen. (zie 2e afbeelding). Het resultaat blijft hetzelfde bij een "Eevee" als "Cycles" render instelling.
Ik maak gebruik van de meest recente Blender 2.8 betaversie (14-5-2019) op een Mac. Wat gaat hier fout?

Het filmpje met de verdwijnende objecten is middels deze link te bekijken:
https://vimeo.com/337493399/8fca32b1ab

[/url]



Offline Niek_S

  • Member
  • *
  • Berichten: 29
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 21 mei 2019, 17:26:23 pm »
Je zou kunnen kijken of je cache is vast gezet. Ook kun je kijken of je het kunt baken (bake keyframes)

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 mei 2019, 17:51:31 pm »
Ik sluit me bij Niek_S aan.

Offline Roel

  • Member
  • *
  • Berichten: 2
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 21 mei 2019, 23:40:31 pm »
Bedankt voor deze oplossing! Dit was “the missing link”. Ik had het “bake”proces over het hoofd gezien. :)