Topic: Polly pocket stad.  (gelezen 24697 keer)


Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 november 2015, 11:01:42 am »
Zo ga vandaag beginnen met het eerste Polly Pocket huisje te bouwen. Mijn vrouw heeft een hele verzameling van dat speelgoed van vroeger.
Hier van wil ik een stad bouwen met alles er op en er aan.

groet wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 21 november 2015, 15:11:56 pm »
Dat is een leuk project.
Succes en laat tussendoor wat zien creaties.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 21 november 2015, 16:18:37 pm »
klinkt goed, ga ik volgen... :)

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 november 2015, 11:18:35 am »
Het begin van het eerste huisje. De kleuren horen echt zo hoor. Het is oorspronkelijk meisjesspeelgoed.



groet wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 22 november 2015, 12:46:17 pm »
Goed bezig en je kunt je lol nog op er is heel veel van Polly Pocket. ;-)

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 22 november 2015, 12:50:47 pm »
Dat klopt Wil.
Mijn vrouw heeft 3 kasten vol.
Dus ik hoef maar even naar boven te lopen voor een ander huis.

Ik ga eerst maar een paar huizen maken die kunnen dan een straat vormen. Daarna zie ik wel verder.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 23 november 2015, 07:55:38 am »
Zo het huis is iets verder af. Vandaag met het dak beginnen en zien hoe ik de pannen er op krijg.
Is voor mij ook weer een uitdaging.



groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,685
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #7 Gepost op: 23 november 2015, 11:28:23 am »
Zo te zien komt dat wel goed.
wel even een vraagje, krijgen de objecten ook nog een textuur mee?

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 23 november 2015, 12:11:21 pm »
Nee niet zoals je normaal in Blender zou doen. Ik maak ze zoals ze en werkelijkheid zijn. Bij de volgende update zal ik het model en het echte huisje er bij plaatsen dan kun je zien hoe het moet worden. Het blijft een plastic onooglijk ding maar ja zo zijn ze nu eenmaal.
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #9 Gepost op: 24 november 2015, 08:47:03 am »
Het digitale huisje is klaar. Hier ook 2 foto's van het echte huisje







Nu op naar de volgende.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,722
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 24 november 2015, 10:52:09 am »
Mooi gedaan. Moet je nu ook niet proberen de plasiclook aan het materiaal te geven, of wil je dat juist niet?

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #11 Gepost op: 24 november 2015, 10:55:31 am »
Hallo koos2

Plasticlook, ja dat wil ik wel. Heb je daar ook een voorbeeld van hoe ik dat zou moeten doen. Want daar heb ik geen kaas van gegeten.

groetjes wim

skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,722
    • Bekijk profiel
« Reactie #12 Gepost op: 24 november 2015, 11:25:32 am »
Ik weet niet of je met Cycles of met Blender internal render wilt gaan werken. Zelf werk ik nooit met Cycles. Met de internal is het eenvoudig. Ga nar de material tab (het cirkeltje naast het dambord icontje) en speel daar met de specular settings.

Je kunt je heel ver in verdiepen materialen. Zelf heb ik dit nog niet zo intensief gedaan. Ik kan je geen tutorial adviseren, het zijn er zo veel. Wel is mijn advies; hou het voorlopig bij de internal render voordat je aan cycles begint. Dit is redelijk eenvoudig. Wil je meer duik dan in het Cycles gebeuren.

Offline Nick Van den Broeck

  • Member
  • *
  • Berichten: 216
    • Bekijk profiel
    • Blender Education
« Reactie #13 Gepost op: 24 november 2015, 22:39:33 pm »
Persoonlijk vind ik Cycles leuker omdat het mooiere resultaten geeft. Het is echter niet altijd eenvoudig om over te stappen van BI op Cycles, ze hebben nogal een ander opbouw kwestie van materialen.

Hoewel BI best zijn mannetje staat, is Cycles moderner en naar mijn gevoel dichter bij de standaard van de industrie. Ik denk dus dat binnenkort Cycles de default engine gaat worden. Het is maar dat je het weet. Ik denk niet de BI ooit weg gaat, want daar draait de game engine nog op en daar zou cycles te traag voor zijn.

Iets van plastic heeft best harde reflecties. Niet exact zoals in een spiegel, maar ook niet helemaal uitgesmeerd zoals bij rubber.
In BI is speculariteit een nabootsen van zulk een uitgesmeerde reflecties. Je kan dus inderdaad al een aardig resultaat bereiken door de hardheid van de speculariteit wat op te voeren en de intensiteit aan te passen naar wens.
In cycles gebruik je een mix shader om een diffuse shader met de kleur van je object te mixen met een glossy shader. De roughness van de glossy heeft dan een gelijkaardig effect als de speculariteit van de BI (maar in omgekeerde richting, 0 is een perfecte spiegel). Je kan ook de kleur van de reflectie grijzer maken om die minder te laten opvallen. Zet ook de factor van de mix shader meer naar de kant van de diffuse om de kleur beter te laten uitkomen.

Wist je dat je zowel in cycles als in BI via shift + Z in de 3d viewport een gerenderd voorbeeld krijgt? Kan je gebruiken om real time de veranderingen aan je materiaal te zien en zo te finetunen.

Offline wimblen

  • Member
  • *
  • Berichten: 328
    • Bekijk profiel
« Reactie #14 Gepost op: 25 november 2015, 09:07:14 am »
Ben een tijdje aan het stoeien geweest met glossy om dat plastic effect te krijgen. Bij de ene kleur krijg ik dat effect goed maar bij andere weer helemaal niet. Misschien omdat het eigenlijk allemaal rechte vlakken zijn waaruit het huis is opgebouwd. Na een paar uur stoeien heb ik toch besloten om het te laten als het nu is.

groetjes wim
skypenaam wimeep
ASUS ALL-in-one Desktop
intel(R) Core(TM) i3-4005U CPU 1.70GHz
RAM 4.00GB