Topic: Beste keus....  (gelezen 12279 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #15 Gepost op: 27 mei 2015, 21:32:09 pm »
Zijn sims dan weer meer cpu of gpu afhankelijk????

whaaaaaaaa....wordt crazy.... :o

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #16 Gepost op: 27 mei 2015, 21:37:42 pm »
Als het goed is gebruiken sims en volumetrics de CPU (tenzij dat inmiddels verandert is) en hebben gewoon veel rekenkracht nodig.

Gevonden op Blender Artists:

Simulating cloth and water etc all requires a good cpu to make those calculations quicker. Also, while those calculations are being processed, they are temporarily stored in the ram. So if you do a lot of simulations, you might want a good cpu, and if your doing alot of high res calculations, then you want a lot of ram as well. The gpu handles the amount of vertices alot better than the cpu, and the amount of Cuda cores in your gpu will greatly increase your render times with cycles + gpu.
« Laatst bewerkt op: 27 mei 2015, 21:42:17 pm door JvL »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #17 Gepost op: 27 mei 2015, 21:44:59 pm »
Dus eigenlijk moet ik niet kiezen maar delen... ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #18 Gepost op: 27 mei 2015, 22:13:50 pm »
Daar lijkt het wel op als je alles wilt kunnen doen. Beetje afhankelijk van waar je prioriteit ligt.  ;D

Dus eigenlijk moet ik niet kiezen maar delen... ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #19 Gepost op: 27 mei 2015, 22:17:27 pm »
Divide et impera


[Divide and conquer]
Ave, morituri te salutant.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,222
    • Bekijk profiel
« Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2015, 22:26:05 pm »
Altijd een leuk onderwerp... Het hangt er dus voornamelijk vanaf of je wilt cyclen of blender-internal renderen.....
Cyclen over de CPU is een slecht idee , blenderrenderen over een cheap ass CPU is ook een slecht idee....

Overigens zijn ze goed bezig met ondersteuning voor ATI/AMD maar dat is pas vanaf R7 meen ik , en niet alle modellen...
Dus een Nvidia kan ik aanbevelen , ikzelf heb een 660GTX en een 750Ti GTX , die allebei ongeveer gelijkwaardig presteren in Cycles... hoewel de 660GTX meer CUDA cores heeft , is de 750Ti hoger geclockt. De overclockte versies van MSI heb ik , die zijn uitstekend , ook om te overklokken....

Wat betreft CPU power , dat is natuurlijk altijd leuk , maar aangezien je al 16 GB hebt , ik heb 8 in allebei , en een i5 , ik ook , lijkt me dat je meer Bang for Bucks krijgt als je 200,- in een grafkaartje steekt , dan 200,- in een processor , die danook nog eens in je huidige moederbord moet passen....

Misschien kun je voor dat geld zelfs wel een 670 GTX op de kop tikken....
:)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2015, 22:35:10 pm »
Ben aan het onderhandelen over de prijs van een GTX 670.... ;D



Misschien kun je voor dat geld zelfs wel een 670 GTX op de kop tikken....
:)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #22 Gepost op: 28 mei 2015, 08:49:55 am »
Ga vanavond een 680GTX halen... ;D
Doet het best aardig in de blenchmarks... 8)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #23 Gepost op: 28 mei 2015, 19:37:46 pm »
Ga deze jongen er nu inproppen...eerst nog ff een blenchmarkje gedraaid op mijn huidige settings...5 min. en 26 sec...







Hoop alleen dat mijn 520 watt voedingkje het gaat trekken maar hij heeft 40A continu output over de +12V gecombineerd dus denk dat het wel goed gaat anders.....tot nooit....... :-\

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #24 Gepost op: 28 mei 2015, 20:26:16 pm »
Man...i`m back and better then ever...van 5.26 min. naar 1.28 min. rendertijd in de blenchmark.....YIHAAAAA....

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #25 Gepost op: 28 mei 2015, 20:40:40 pm »
Niiiiice!!!!   8)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #26 Gepost op: 28 mei 2015, 20:43:46 pm »
Omdat ik het niet kan laten...ff mortal combat X aan het instaleren...kijken hoe de fatality`s er nu uit zien (lees hoe lang ze er over doen op 60 fps..)

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,804
    • Bekijk profiel
« Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2015, 21:02:43 pm »
man...ben herboren.. 8)

Offline RDL

  • Member
  • *
  • Berichten: 314
    • Bekijk profiel
« Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2015, 21:40:50 pm »
nu nog een 4k monitor ......



Offline IJpe

  • *
  • *
  • Berichten: 4,010
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #29 Gepost op: 28 mei 2015, 22:50:33 pm »
Zo die Rozz gaat voortaan als een speer.
Veel Blender plezier ermee.