Topic: Challenge #3 - Sfeer/emotie  (gelezen 18046 keer)


Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #30 Gepost op: 10 april 2015, 21:36:39 pm »
Zit nu op een feestje en mijn beestje....is aan het renderen....

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #31 Gepost op: 11 april 2015, 00:28:16 am »
rapapa rapapa....mijn inzending....

hello, goodbeye....




alles blender...alles rozz.... 8)

mits ik de namen van alle teachers moet vernoemen...degene die mij van het simpele maar o zo belangrijke verschil tussen object to edit mode bewust hebben gemaakt....verschil tussen vertice en edge geleerd hebben...hoe ik de camera kan bedienen...teveel om op te noemen...maar eigenlijk is het hun plaatje... 8)
« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 16:01:20 pm door rozz »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #32 Gepost op: 11 april 2015, 00:32:22 am »
Haha, nice!  8)

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,687
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #33 Gepost op: 11 april 2015, 13:09:36 pm »
Heel mooi en emotioneel heel zielig goodbeye.  :'(

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,687
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #34 Gepost op: 11 april 2015, 14:08:58 pm »
Dit is mijn inzending.
De sfeer van Noorwegen.



Alles zelf gemaakt met een eigen gemaakte vakantie foto uit Noorwegen, deze weer uitgewerkt met Blender nabewerking kleur met PaintShop pro.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 18:16:57 pm door ijp »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #35 Gepost op: 11 april 2015, 14:15:25 pm »
Noorwegen en vikingen, me like!  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #36 Gepost op: 11 april 2015, 14:48:14 pm »
Mijn inzending:

In Solitude



Character model:

Deze heb ik gemaakt net behulp van MakeHuman in verband met de snelheid. De textures zijn allemaal gemaakt en bewerkt in Photoshop.



Modellen van Blendswap:

De Gotische architectuur is gemaakt door Wig42

In deze scene heb ik vooral de texture en de kleur van de tombe aangepast. Daarnaast heb ik ook het één en ander aangepast in de materialen en shaders.

Het standbeeld is van Daniel74

Hiervan heb ik het materiaal en de texture verandert.

De kaars is er één uit een set van meerdere gemaakt door ATemporalSkill


Belichting:

Gewoon veel verschillende opties uitgeprobeert om te kijken wat het beste beviel qua lichtsterkte en kleur.
Ook voor het raam nog images as planes gebruikt om schaduwwerking te krijgen waardoor het lijkt alsof er bomen of iets dergelijks voor het raam staan.


Rendering:

Cycles, 500 samples. Deze image kan wel wat meer samples gebruiken maar ik vond 2 uur renderen voor de challenge wel even genoeg.  ;)
Ik ga deze image nog wel opnieuw renderen met een hogere kwaliteit maar dat doe ik pas als ik wat meer tijd heb. Waarschijnlijk tweak ik dan ook nog wat andere dingen.


Post processing:

Geen.
« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 14:50:26 pm door JvL »

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,737
    • Bekijk profiel
« Reactie #37 Gepost op: 11 april 2015, 15:54:54 pm »
Jammer JvL...je had nog 20 dagen om je final render te plaatsen...hoezo geen tijd.... ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #38 Gepost op: 11 april 2015, 16:06:18 pm »
Haha, daar heb je wel een punt!  ;D

Maar de tijd die ik in de challenges steek is verloren tijd voor mijn animatie dus vandaar dat ik pas geleden al zei dat ik het steeds in een zo kort mogelijke tijd wil doen.
De versie met meer samples en post processing zal ik ook nog wel posten maar dan buiten de challenge om.
Die afbeelding ga ik waarschijnlijk ook nog ergens anders voor gebruiken.

Offline ijp

  • *
  • *
  • Berichten: 3,687
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #39 Gepost op: 11 april 2015, 18:25:02 pm »
Heel mooi hoor.
Alleen de ruis nog aanpassen en we hebben een winnaar.  ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #40 Gepost op: 11 april 2015, 18:35:11 pm »
Bedankt ijp maar we hebben nog een paar inzendingen te gaan.  ;)

Offline Mortalae

  • Member
  • *
  • Berichten: 292
    • Bekijk profiel
« Reactie #41 Gepost op: 11 april 2015, 21:16:05 pm »
Cycles, 500 samples. Deze image kan wel wat meer samples gebruiken maar ik vond 2 uur renderen voor de challenge wel even genoeg.  ;)


Kijk maar of je iets mee kan...

« Laatst bewerkt op: 11 april 2015, 21:19:54 pm door Mortalae »
Ave, morituri te salutant.

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,410
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #42 Gepost op: 12 april 2015, 13:42:45 pm »
De ruis is zeker een stuk minder maar het nadeel vind ik dat alle randen te soft zijn. Al geeft het wel een lekker dromerig sfeertje.  ;)
Heb je in Photoshop of Gimp een filter gebruikt om de ruis te verminderen of de despeckle+blur node in Blender?

Cycles, 500 samples. Deze image kan wel wat meer samples gebruiken maar ik vond 2 uur renderen voor de challenge wel even genoeg.  ;)


Kijk maar of je iets mee kan...


« Laatst bewerkt op: 12 april 2015, 18:09:25 pm door JvL »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,042
    • Bekijk profiel
« Reactie #43 Gepost op: 13 april 2015, 00:46:09 am »
Hmm , ik voel me weer uitgedaagd... Ik zoek nog slechts een sfeertje.... :)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,042
    • Bekijk profiel
« Reactie #44 Gepost op: 13 april 2015, 00:48:07 am »
Vooruit nog een berichtje dan , de 444 ste !! :)