Topic: BGE = Blender Game Engine  (gelezen 3621 keer)


Online PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 553
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 17 september 2012, 17:14:26 pm »
Toevallig ben ik bij een Blender Wiki terecht gekomen (vraag erover via e-mail) ...
Kijken maar en leuke dingen ontdekken:

Hier is er een: http://wiki.blender.org/index.php/Doc:2.6/Tutorials/Physics/Rigid_Bodies.
Om 'spelletjes' te bouwen met Blender moet men iets van natuurkunde (vrijwel zeker) onder de
knie krijgen: Hoe laat ik een voorwerp vallen etc.

Aldaar wordt ook naar een kant en klaar Blender-spel verwezen, kan men ophalen en werkt!

Vraag: moet men b.v. die pagina (en anderen) naar NL vertalen? Of alleen maar EN, zoals nu?
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline Mark aka Dark

  • *
  • *
  • Berichten: 773
    • Bekijk profiel
    • Mijn eigen site
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2012, 10:39:30 am »
mooie tutorial, NL zou mooi zijn, maar daar moet iemand dan de tijd voor nemen.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
MAD staat voor: Mark Aka Dark
Problemen met inloggen? Mail naar: info@dbc-3d.nl

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #2 Gepost op: 22 september 2012, 14:38:15 pm »
Natuurkunde kennis hoef je volgens mij niet veel te hebben. Blender gebruikt de bullet physics engine die dat voor je doet.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Online PKHG

  • Member
  • *
  • Berichten: 553
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 22 september 2012, 17:13:36 pm »
Klaar, maar je moet wel weten van een versnelling is en dat je die in Blender kunt hoog of laag zetten!
En het gaat erom dat je snapt dat je de 'physic engine' moet activeren om objecten (inderdaad automatisch) te kunnen
laten vallen op een 'onderdgrond' die dus (meestal) niet moet vallen!
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »
Doei
       Peter

Offline herry

  • Member
  • *
  • Berichten: 23
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 23 september 2012, 20:26:40 pm »
In deze (engelse) handleiding wordt op een heldere manier uitgelegd hoe je zelf een eenvoudig bal spelletje kunt maken.

http://www.youtube.com/watch?v=DFaXKLYFvZ8
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline Jogai

  • Member
  • *
  • Berichten: 238
    • Bekijk profiel
    • http://jogai.nl
« Reactie #5 Gepost op: 24 september 2012, 22:21:06 pm »
Een beetje buitenom blender, maar met http://www.maratis3d.org/ is het misschien iets makkelijker om een game te maken. Je kan je blender modellen exporteren, en daarin gebruiken.
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »