Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door koos2 Gepost op Vandaag om 09:14:15 »
Leuk dat je met materialen een een ander karakter aan een model kunt geven.
2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 19 mei 2019, 22:04:18 pm »







3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 17 mei 2019, 09:26:30 am »
Nee Koos was gewoon een dingetje, ik startte op met array om gaten te creëren en dit was het geworden.
De UV map is makkelijk om in te tekenen met dit model,mooi als studie object.
ik heb 2 bumpmaps in gebruik de kras en de paintmap die ik eerder liet zien, Nu als colormap texture degene die je op de foto ziet.
Het intekenen van highlights gaat bijzonder makkelijk.



render result.

Blender is best krachtig met paint.




4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 16 mei 2019, 21:43:20 pm »
Mooi hoor, moet het ook nog iets voorstellen? Een sierraad ofzo?
5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 16 mei 2019, 00:00:10 am »
Vanavond nog wat geprutst,een UV paint map gemaakt en met een color mix toegevoegd.







6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 15 mei 2019, 16:00:00 pm »
Zonder HDRI De materialen nu bijna goed ingesteld bovenin zie je nog iets teveel reflectie, Een cube met open dak gebruikt als omgeving.

Met HDRI



7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door ijp Gepost op 15 mei 2019, 15:16:23 pm »
Ja maar de hdri kun je toch helemaal rond draaien en zo aanpassen waar jij het licht vandaan wilt laten komen?
8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 15 mei 2019, 14:42:13 pm »
Precies wat je zegt  maar ga je naar de root dan zie je dat de materialen niet kloppen, Het beïnvloed .
Tuurlijk kun je zelf HDRI belichting maken en deze foto schieten dan weet je ook waar de belichting vandaan komt ,met een gewone hdri dus niet.
Even gezien vanuit het werken met, het resultaat is ook mooier maar kent wel wat valkuilen .
9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door ijp Gepost op 15 mei 2019, 14:28:16 pm »
Mooie test Ruud,
Ik vindt wel de belichting van een hdri mooier. 8)
Maar als ik het goed lees baal je van de hdri image op de achtergrond als je daar het licht van wilt gaan gebruiken.

Wist je dat je ook alleen het licht van de hdri kunt gebruiken zonder dat de image op de achtergrond is te zien.
10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 15 mei 2019, 12:39:54 pm »
Het maken van krassen ,een beetje aan het testen.
Standaard bump setting


Hier de distance wat hoger en de bump afgezwakt

De voronoi schaal op hoog gezet, 275.000 zoiets gewoon spelen :P



De node setting een eenvoudige instelling, De kras texture gemixt met een kleur node en gebruikt als non colormap in de bump node. De schaal rotatie van de kras texture gewijzigt . En een voronoi als factor in de mix shader gebruikt.




De UV is nog niet gebruikt wel gereed





Weer eens een HDRI achtergrond gebruikt, Het ziet er leuk uit maar niet mijn ding met reflecties van foto"s in het licht.

Een beetje een eind resultaat. er zit wat repeat in maar door er een tweede krastexture met een andere schaal rotatie toe te voegen haal je dit volgens mij weg.  Met eenvoudige node settings kun je veel.

Hier zonder HDRI , Het verdoezeld een hoop zoals je ziet . De reflecties in de foto met cycles background laat zien dat er een aantal dingen niet juist zijn ingesteld.
Uiteindelijk is het met HDRI gokkken wat voor belichting en materiaal instelling je gebruikt,In cycles is het meer werk om bepaalde resultaten te halen ,ik zelf vind t prettiger werken je weet gelijk of je instelling van je materiaal goed is. Dit punt weegt zwaar om 2.8 te gebruiken voor mezelf ik gebruik deze omgeving liever niet.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10