Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Materialen en Texturing / Re: Bump Map vs Normal Map
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 16 november 2018, 09:23:13 am »
Goeie vraag. Ik weet het ook niet. Ik heb het idee dat dit pas zichtbaar wordt als het roteert, dus in een animatie en dat het op een foto niet uitmaakt.

Dat idee had ik inderdaad ook: doordat een Normal Map in 3 richting diepte kan tonen, ziet hij er onder een hoek beter uit dan een Bump Map. Maar toch grappig dat daar bijna geen visueel bewijs van te vinden is...
2
Materialen en Texturing / Re: Bump Map vs Normal Map
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 16 november 2018, 03:14:56 am »
Niet echt veel verschil op dat de normal map de shading aanpast naar de normals en de bump weer makkelijker is met tekenen, tenminste mijn ervaring,en ze zijn zo om te vormen naar wat je wilt.
En de meeste programma's ondersteunen het,zoals in blender game mode moest ik de bump omvormen naar een normal map anders werkt het niet.
Hier staat er wat info van het gebruik disp norm en bump.
https://www.pluralsight.com/blog/film-games/bump-normal-and-displacement-maps
Op de mappen zelf is de normal strakker maar in de projectering op het model zie je de bump mapveel strakker als de map zelf.



3
Materialen en Texturing / Re: Bump Map vs Normal Map
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 15 november 2018, 19:09:13 pm »
Goeie vraag. Ik weet het ook niet. Ik heb het idee dat dit pas zichtbaar wordt als het roteert, dus in een animatie en dat het op een foto niet uitmaakt.
4
Materialen en Texturing / Bump Map vs Normal Map
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 15 november 2018, 15:59:01 pm »
Simpele vraag: heeft iemand een VISUEEL voorbeeld van het verschil tussen een Bump Map en een Normal Map?

Het verbaast me dat internet vol staat met vooral de technische verschillen ertussen ('Bump Map werkt met grayscale en kan dus alleen 1 kant op diepte geven, terwijl een Normal Map met RGB werkt en zodoende 3 kanten op diepte geeft'), terwijl er amper visuele verschillen zijn te vinden.

Ook las ik dat een Normal Map beter scherpe randen kan maken dan een Bump Map, maar waarom is me niet duidelijk.

Dus nogmaals: iemand een visueel voorbeeld hiervan? :)
5
Leuterhoek / Re: RIP Stan Lee
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 13 november 2018, 10:49:11 am »
Zijn cameo's waren altijd super in die Marvel-films!
6
Mededelingen / Re: handige map tool.
« Laatste bericht door Rezzy777 Gepost op 13 november 2018, 10:48:38 am »
Goeie tip, Ruud! Lijkt wel op het gratis programma CrazyBump!  ;)
7
Leuterhoek / RIP Stan Lee
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 13 november 2018, 10:28:58 am »
Kennelijk gaan ook de onsterfelijken dood. ??? :'(
8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 13 november 2018, 08:53:37 am »
In gamemodus een test met de normalmap,en geslaagd .
Instelling van glossy enz komt later.

Ook het detail is van mooie kwalitiet in de game modus, 2048x 4096 als canvas gebruikt.(geen idee of het te zwaar is voor een game zien we later wel )

9
Mededelingen / handige map tool.
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 13 november 2018, 08:31:40 am »
Een handige convertor voor mappen online.
De hoogtemap bump die ik maak moest worden omgezet naar een normal map wil het in een game functioneren,weer even wennen om in internal te werken :P, tijdens de zoektocht kwam ik dit tegen heel handig. https://cpetry.github.io/NormalMap-Online/
10
Animaties / Re: Huis nr.2
« Laatste bericht door blenderbrammetje Gepost op 12 november 2018, 18:25:53 pm »
Mooi werk !
Pagina's: [1] 2 3 ... 10