Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Laatste bericht door Ruud Gepost op Vandaag om 07:28:00 »
Nu het werkelijke model aan het bouwen rondom het eerdere model.
En de kanons gaten die vergen wat werk.

2
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 20 september 2019, 07:16:50 am »
Beetje oriƫnteren op de prullaria.



3
Onderhanden werk / Re: Tracking highway
« Laatste bericht door ijp Gepost op 19 september 2019, 15:12:35 pm »
De ophanging van de rijbaan gemaakt en zo zie je maar dat je stukje voor stukje er ook wel komt ;)


4
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 18 september 2019, 17:15:37 pm »
Dank alle ja het is een complex gedoe door vele dingen uit te proberen en puzzelen hebben  we zicht op wat we aan het doen zijn :P
Blij met het resultaat toch is dit slechts de start een schip is een bijzonder grote scene zowel buiten als binnen.
binnen kun je files maken van een gedeelte van het schip (of in 1 file als je pc sterk is) kombuis of kapiteins hut en deze scenes zijn ook weer groot.
Eerst buiten maar :D Een klein filmje schaal 1:1 laat de mogelijkheden zien binnen ,
5
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 18 september 2019, 16:46:12 pm »
Ik heb ooit, als kind een dergelijke boot in elkaar gelijmd, ik denk van Airfix of iets dergelijks. Denk er met veel plezier aan terug. Dit is wel heel wat stappen complexer en gedetailleerder. Heel mooi dat je dit doet.
6
Onderhanden werk / Re: Tracking highway
« Laatste bericht door ijp Gepost op 18 september 2019, 15:16:58 pm »
Een heel kleintje dan  ;)
Maar eerst alles een beetje afwerken en op poetsen.
7
Onderhanden werk / Re: Tracking highway
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 18 september 2019, 14:58:06 pm »
Maak je ook een animatie Wil?
8
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Laatste bericht door Ruud Gepost op 18 september 2019, 14:38:23 pm »
Dit model is een eerste opzet en een hulp model.
Het werkt ook wat veiliger dan heb je het origineel achter de hand zonder dat deze aangetast wordt.
Omdat ik schaal 1:1 werkt alle ruimte om te zien wat je doet tijdens het beplakken met balken op dit model.
Na itensief modeleren was ik een beetje aan het spelen met dit mode en er een hout texture op geplempt.
Het model is nu in de juiste vorm om uit te bouwen
Ik moet nu balken het zogenaamde berghout in scheepsbouw termen aanbrengen en de geschutspoorten.
De gaten voor de kanonnen zijn geen gaten maar de planken er omheen en berghout van de 2de laag.
Het model wat je nu ziet is puur voor de vorm weer te geven in 3d in plaats van een image op een plane,
Nu kun je goed werken.
De tweede laag is aanzienlijk minder werk een kwestie van wat looplijnen kopiƫren en met separate gebruiken in de tweede laag om er balken of planken van te maken.
Als beplanking gedaan is blijft er beeldhouwen over, veel krullen en siersels :P
Nog een lange weg te gaan.
Textures gedragen zich goed met unwrappen alles standaard unwrapt en eigenlijk al goed, straks als ik aan de materialen ga werken zal de texture een paint texture zijn. Hier zie je een hout texture en hoe het zich gedraagt het schip is 56 meter lang dus high resolution textures zijn wel gewenst als je kwaliteit wil laten zien en een juiste seamless texture doet wonderen, Ik dacht aan 3000x3000 ook rekening houden met de pc :P
Een mooie foto van het originele model.
https://www.rijksmuseum.nl/en/collection/NG-NM-11911
9
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 18 september 2019, 13:47:48 pm »
Knap stukkie werk. Ik wil wel een opmerking plaatsen, hoewel het misschien wat voorbarig is en ik totaal geen verstand heb van scheepsbouw. Is de verhouding van de houttexture wel goed? Het lijkt mij dat de nerfstructuur veel kleiner moet zijn.
10
Onderhanden werk / Re: Tracking highway
« Laatste bericht door koos2 Gepost op 18 september 2019, 13:43:50 pm »
Blender ontwerpt een duurzame samenleving. ;)
Pagina's: [1] 2 3 ... 10