Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 118
31
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 10 augustus 2020, 20:22:50 pm »
De achterkant is klaar op de verlichting na, daar zal ik een texture voor moeten maken,


32
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 09 augustus 2020, 20:15:00 pm »
Beetje aan het spelen, nu weer verder met het model :)




33
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 08 augustus 2020, 20:42:55 pm »
De topologie mankeert het niet aan het programma komt er gewoon mee, na een aantal jaren modelleren weet je zelf of het goed is of niet. En zeker met dit eenvoudige model van het spatbord. Als het zich de hele week goed houd en plots strubbelingen,Wat ik heb gedaan is van beide zijde een aantal polygons gekopieerd  en deze met alt p afgezonderd van het spatbord om de voorkant dicht te trekken, niet echt een bewerking die dan invloed mag hebben. Topologie zie je in de bovenstaande foto's ergens terug. https://postimg.cc/G8F2bwt4
De verstoring  blijft op 1 plaats als je de camera draait draait de verstoring ook ten opzichte van het model.
En opgelost was dus een dubbel model extra gekopieerd.

34
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 08 augustus 2020, 00:40:58 am »
Het gaat mij goed af behalve dat pokke programma vol met bugs, artifacts duiken op uit het niets ik baal echt van 2,83.Bijzonder lastig om mee te werken in verhouding tot 2.79.


35
Modelleren / Re: Kubus apart toevoegen
« Gepost op: 08 augustus 2020, 00:38:49 am »
Als je in edit mode een kubus toevoegt zal deze de zelfde  eigenschap hebben als het object wat je al had, voeg de kubus toe in object mode.

36
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 06 augustus 2020, 17:52:43 pm »



37
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 03 augustus 2020, 19:44:19 pm »
Wat shapekeys toegevoegd.




38
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 02 augustus 2020, 00:08:59 am »
De aansluiting doe ik later zoals bij de motor kap die is nog niet helemaal klaar daarom zie je dat het te strak is, een extra keer extruden naar beneden toe.
Gewoon doorgaan Bram We wachten op het resultaat :)

39
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 01 augustus 2020, 23:11:06 pm »
Inmiddels de grill klaar ,was lastiger als je denkt lol ,wat een drama kan het soms zijn. De UV even getest van deze onderdelen standaard unwrap gebruikt en weinig stretch .






40
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 30 juli 2020, 09:28:03 am »
Na het model in beeld brengen retopology toegepast en Ijp bedankt voor die tip werkt goed, maar je moet er mee oppassen het veranderd je snij lijnen.
Met de subdivide is dat goed merkbaar je model veranderd dan van vorm.
Retopology was nodig om goed aan te kunnen sluiten bij de motorkap en de UV .
Met een standaard kleur maakt de UV niet belangrijk ,Wil je echter textures toepassen bijvoorbeeld roest dan is de UV belangrijk voor de layers.
Ik dacht eerst dat ik er mee weg kon komen toch maar besloten om het opnieuw te doen.
Retopology is wel even wennen maar je hoeft niet te modelleren uit het niets vrij makkelijk te doen.
Dit onderdeel is nu klaar, De motorkap zelf moet nog aan gewerkt worden  om het logo van Ford te kunnen plaatsen en wat opschonen dat komt in een later stadium. 
Wat merkbaar is dat 2,79 veel strakker werkt 2,83 heeft toch wel wat problemen en veel crashes,de viewport is dan wel mooier om te zien maar verbergt je eigenlijke werk.Ook een kwestie van wennen een ander systeem.

De bouwtekening is goed uitgelijnd werkt perfect Koos.

Verschil is duidelijk te zien.




41
Onderhanden werk / Ook een auto
« Gepost op: 28 juli 2020, 19:50:17 pm »
Langzaam gestart met de F100




42
Onderhanden werk / Re: Automobiel
« Gepost op: 23 juli 2020, 21:43:33 pm »
Een zooitje ouwe geiten op een rij hier, blij dat ik uit 1965 ben :D Jammer dat het topic de ford thunderbird weg is door Postimage,ooit een gezamenlijk project met Ijp anders kon je wat voorbeelden zien ,minder loops werkt ook prettiger. Maar het ziet er goed uit  :)

43
Onderhanden werk / Re: Textures maken met nodes.
« Gepost op: 11 juli 2020, 16:13:27 pm »
9 Verschillende grassprieten gemaakt op 1 object die in edit mode is onderverdeeld in veel planes.
Hier een partikel syteem op met de gras sprieten die alle een object zijn.




Hier de massa verlaagt in het partikel systeem nu zijn al die planes gemaakt to 1 graspol :)


44
Onderhanden werk / Textures maken met nodes.
« Gepost op: 11 juli 2020, 13:12:38 pm »
Het proberen te maken van een gras texture die voor meerdere gras sprieten wordt gebruikt.

Zoals je ziet zijn er een hoop nodes aanwezig, Om dit te verminderen heb ik de diffuse colormap gebakken,Zodat je in een scene alleen een texture moet inladen en makkelijker met werken.
Met nodes werken kan leiden tot zeer complexe bomen, met het bakken kun je dit tot eenvoudige node settings beperken, scheelt veel rekenkracht voor de PC.





45
Blender Interface / Re: objecten verdwijnen in viewport. blender2.83
« Gepost op: 30 juni 2020, 20:33:07 pm »
In het tabblad view odnder N vind je camera settings ,het is je viewport camera ,stel de clipping daar in.
Deze week had ik er een berichtje over geplaatst.




Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 118