Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 100
1
Onderhanden werk / Re: Mijn huidige project...
« Gepost op: 09 december 2018, 16:25:23 pm »
Werken met seams dan snij je het model uit in de UV. Per onderdeel unwrap in project from view kan ook.

2
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Gepost op: 09 december 2018, 00:27:45 am »
Wat jammer is dat ze de oude kleuren van de tools niet hebben meegenomen :P
Zelfde onderdelen een iets anders jasje.

3
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Gepost op: 08 december 2018, 23:52:30 pm »
Even een beetje vreemde omgeving maar goed te overzien en zal ook snel eigen worden neem ik aan.
Veel voordelen in de nieuwe UI.

4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 08 december 2018, 23:49:27 pm »
Werking van een rotor aan het maken.

En Eevee.



5
Eindresultaten / Re: Ketting met naam/logo
« Gepost op: 02 december 2018, 11:07:39 am »
Rendertijden versnellen door meer low poly te werken is een oplossing of eevee.

6
Onderhanden werk / Re: Archie
« Gepost op: 02 december 2018, 08:45:39 am »




7
Onderhanden werk / Re: Archie
« Gepost op: 01 december 2018, 17:22:01 pm »
Alle mappen gerenderd te zien.
De bumpmap

De bump map is gereed tijd om de colormap te maken en details te geven.
Nog steeds wat onwennig in de omgeving hoewel t steeds beter gaat om de belichting in te tekenen plus details.
Dit projectje heeft tijd nodig en geduld.
De colormap
Zoals je ziet nog veel te doen.

De PBR shader gebruikt en niets gewijzigd. Nu de combinatie bump en color.



En op metalic gezet.




8
Onderhanden werk / Archie
« Gepost op: 28 november 2018, 23:35:28 pm »
Bezig om Archie opnieuw te ontwikkelen.
Het model laat te wensen over bij de ogen mond en de klinknagels, allemaal net niet.
De animatie met Archie is op zich goed op wat kleine issues na die ik niet weg krijg met weight paint .
Het gedrag is verder prima makkelijk om te animeren.
Hij heeft moeite in game modes door zijn hoge resolutie met bepaalde dingetjes over het algemeen goed.
Nu wil ik het via de weg van paint gaan doen met een laag resolutie model en mond ogen en klinknagels in painten in bump en kleur enz.
Het model is een halve capsule met een seam zodat de UV netjes is uitgeklapt.
Nu staan er 2 stippen op de bumpmap image die duiden het linker oog aan.
Zoals je op de foto ziet is dit maar een klein gedeelte waarop je kunt schilderen dus lage resolutie in je scene terwijl het canvas waar je op schildert groot genoeg is.
Aangezien het meeste een gele bijna egale kleur krijgt en strech niet echt van belang is kun je waar je wel wil detaileren groter maken.
Zoals die klinknagels mogen hoog in resolutie.




Tijd om de map aan te passen zodat we ruimte krijgen om te schilderen .






De oude Archie.




En dit moet de nieuwe worden.
Eens kijken hoe het uitpakt :)

9
Leuterhoek / Re: wat trekt jullie aan het 3D gebeuren
« Gepost op: 28 november 2018, 20:01:00 pm »
Jamie de game engine bestaat dus wat let je?

10
Leuterhoek / Re: wat trekt jullie aan het 3D gebeuren
« Gepost op: 28 november 2018, 19:47:57 pm »
3d tekenen bied voor mij veel perspectief aangezien ik 2d bijna haat  het is zo treurenswaardig saai :P
Kleuren mengen iets er mee creëren is niet mijn sterkste kant dan bied 3d meer perspectief  met wat je kunt den buiten kleuren om, alhoewel het beidde 2d is :)
Mijn eerste 2d tekeningen waren voor bouwvergunningen te realiseren(1998) zonder autocat maar freeware :).
Waarmee ik de tekentafel eindelijk kon ruimen.

11
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 28 november 2018, 19:38:06 pm »
En ben je tevreden met wat je hebt gemaakt dan een bake :P

12
Leuterhoek / Re: zucht ben er nog steeds
« Gepost op: 28 november 2018, 19:35:37 pm »
De 2080 nu al als vervanger van de 1080, sneller dan koop ik een 1080 :P
Mijn ondervinding is dat blender juist beter is gaan werken sinds 2.79 tenminste op mijn systeem.
Was er niet een nieuw systeem in plaats van cuda, Ik dacht dat ze werkte aan een revolutionair iets.
Hoe dan ook computers zijn gewoon te sloom voor wat we willen.

13
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 15:36:03 pm »
Je moet in de material tab zijn om het te bekijken, en een colorramp er tussen en daar kun je het instellen ook meerdere kleuren kun je toevoegen op het plus teken drukken . Je werkt dus in het 3d vlak en niet in de UVmap omdat er geen image is.
 







14
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 11:59:59 am »
Maar wat wil je creëren?

15
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 11:34:50 am »
Zoals ik je bedoeling begrijp wil je een film in een image stoppen ,dat gaat niet :P
UV is het kader van je canvas waar je elk vlak een materiaal kan geven,een vast gegeven.
Met producual kun je een image genereren (en keyframen ) binnen een toegewezen vlak of je gebruikt in de texture coordinate node generate zonder UV toewijzing.

Pagina's: [1] 2 3 ... 100