Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 105
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 juni 2019, 00:12:18 am »
Open gl

2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 juni 2019, 23:02:11 pm »
Wat sculpten gepaint en gebakken :P
Cycles

OPEN GL 2,79

EVEE







3
Hardware / Re: Blender 2.80 is zo traag ?
« Gepost op: 28 mei 2019, 20:13:58 pm »
2.8 Is niet traag de nieuwe pbr shaders met materialen vragen veel waardoor het traag wordt.
Je materialen baken als je klaar bent met het instellen van de shaders bake je het naar een nieuwe image en die gebruik je dan als materiaal en je bent weer snel :P


4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 27 mei 2019, 11:35:15 am »
Bezig in paint en de plant wat vorm gegeven.
Opvallend is dat blender constant crasht nu ik wat intensiever bezig ben met paint, in al die jaren nauwelijks een crash gehad  :P






5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 25 mei 2019, 15:54:42 pm »
Vanmorgen aan het prutsen geslagen,voornamelijk met paint cycles render 40 samples.

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 mei 2019, 10:49:44 am »
EEVEE even aan het testen.


7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 19 mei 2019, 22:04:18 pm »








8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 mei 2019, 09:26:30 am »
Nee Koos was gewoon een dingetje, ik startte op met array om gaten te creëren en dit was het geworden.
De UV map is makkelijk om in te tekenen met dit model,mooi als studie object.
ik heb 2 bumpmaps in gebruik de kras en de paintmap die ik eerder liet zien, Nu als colormap texture degene die je op de foto ziet.
Het intekenen van highlights gaat bijzonder makkelijk.



render result.

Blender is best krachtig met paint.





9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 mei 2019, 00:00:10 am »
Vanavond nog wat geprutst,een UV paint map gemaakt en met een color mix toegevoegd.








10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 16:00:00 pm »
Zonder HDRI De materialen nu bijna goed ingesteld bovenin zie je nog iets teveel reflectie, Een cube met open dak gebruikt als omgeving.

Met HDRI




11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 14:42:13 pm »
Precies wat je zegt  maar ga je naar de root dan zie je dat de materialen niet kloppen, Het beïnvloed .
Tuurlijk kun je zelf HDRI belichting maken en deze foto schieten dan weet je ook waar de belichting vandaan komt ,met een gewone hdri dus niet.
Even gezien vanuit het werken met, het resultaat is ook mooier maar kent wel wat valkuilen .

12
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 12:39:54 pm »
Het maken van krassen ,een beetje aan het testen.
Standaard bump setting


Hier de distance wat hoger en de bump afgezwakt

De voronoi schaal op hoog gezet, 275.000 zoiets gewoon spelen :P



De node setting een eenvoudige instelling, De kras texture gemixt met een kleur node en gebruikt als non colormap in de bump node. De schaal rotatie van de kras texture gewijzigt . En een voronoi als factor in de mix shader gebruikt.




De UV is nog niet gebruikt wel gereed





Weer eens een HDRI achtergrond gebruikt, Het ziet er leuk uit maar niet mijn ding met reflecties van foto"s in het licht.

Een beetje een eind resultaat. er zit wat repeat in maar door er een tweede krastexture met een andere schaal rotatie toe te voegen haal je dit volgens mij weg.  Met eenvoudige node settings kun je veel.

Hier zonder HDRI , Het verdoezeld een hoop zoals je ziet . De reflecties in de foto met cycles background laat zien dat er een aantal dingen niet juist zijn ingesteld.
Uiteindelijk is het met HDRI gokkken wat voor belichting en materiaal instelling je gebruikt,In cycles is het meer werk om bepaalde resultaten te halen ,ik zelf vind t prettiger werken je weet gelijk of je instelling van je materiaal goed is. Dit punt weegt zwaar om 2.8 te gebruiken voor mezelf ik gebruik deze omgeving liever niet.


13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 mei 2019, 23:08:14 pm »
De trapas geanimeerd op frame 1 en frame 60 ,Daarna in de graphic editor het kanaal o lineair gezet en de frames ook op lineair.
De wielen pedalen draaien rond door er een constraint er op te zetten met rotatie, En vervolgens de trapas als target gebruiken.
Met de pedalen  was het even uitzoeken om ze stil te laten staan terwijl ze meedraaien de constraint iets anders ingesteld, een makkelijk oplossing 2 frames animeren voor alles dmv constraint , 


14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 06 mei 2019, 06:05:34 am »
Een oude fiets in aanbouw.


15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 25 april 2019, 09:20:06 am »
Materialen van de riem aangemaakt.
Materiaal is een combinatie van de spijkerstof in de bumpmap met het tafelkleed motief als bedrukking op die stof,die ik ooit in Gimp had gemaakt(lage resolutie)
Koper is een noise texture in combinatie met een andere pbr shader en iets gebumpt.

Hier is zijn 2 bumpmaps uitgezet.






Pagina's: [1] 2 3 ... 105