Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: 1 ... 131 132 [133]
1981
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 31 augustus 2014, 13:16:41 pm »
Prachtig. Lijkt me leuk om hem te zien lopen. Het ontwerp van de muis die ik onlangs met Blender gemaakt heb is ook al meer dan 20 jaar oud. Prachtig dat we dit nu tot "leven" kunnen wekken.

1982
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 30 augustus 2014, 09:55:19 am »
Hoi Bram, leuk dat je reageert. Ik heb net nog even met bewondering en plezier naar je knikkerbaan gekeken.
Is iemand die met knikkerbanen speelt niet veel te jong om naar vrouwen te kijken?!

1983
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 30 augustus 2014, 08:43:04 am »
een man is net zo oud als hij zich voelt.

1984
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 29 augustus 2014, 23:03:32 pm »
Bedankt IJp. Misschien moeten we ook nog een ouwe mannen Blender club oprichten. ;-)

1985
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 29 augustus 2014, 15:26:39 pm »
Je vraagt om kant en klare dingen zodat je niet opnieuw het wiel hoeft uit te vinden, een goede rig om mee te werken is de addon rigify. Als je deze activeerd kun je inplaats van een enkele bone een heel skelet plaatsen die goed animeerbaar is.

1986
Onderbouwde kritiek / Re: Muis niest
« Gepost op: 29 augustus 2014, 10:49:33 am »
De sneeuw is met After Effects gedaan. Ik heb het geheel ook iets vertraagd met After Effects. Alle beweging is met actions, de vier genoemde actions verbonden met een transition in de NLA editor. Ik maak ook gebruik van de pose library, maar die zou ik inderdaad nog slimmer kunnen inzetten. Het lijkt erop dat je er iets anders mee omgaat dan ik. Het zijn bij mij alleen maar actions die via transitions in de NLA editor met elkaar verbonden zijn.

Ik ga nog een keer op deze manier iets grof opzetten en dan proberen om goed te formuleren wat mijn probleem is. Ik heb een vermoeden dat ik weet wat ik fout doe. Als het dat niet blijkt te zijn hoop ik dat je me kunt helpen.

Bedankt voor de snelle reactie.
Kijk jij regelmatig op deze site of krijg jij een bericht dat er een nieuwe post is?

1987
Onderbouwde kritiek / Muis niest
« Gepost op: 29 augustus 2014, 08:46:42 am »



Dit is het resultaat van diverse onderzoekjes. Ik heb onderzocht hoe ik een vacht voor de muis kan maken. Of ik deze vacht kan laten groeien (moeizaam, plaatje voor plaatje renderen) en hoe ik met de NLA editor moet omgaan. Deze video bestaat uit 4 belangrijke actions; muis loopt, muis zwaait, muis niest en muis wiebelt. De NLA editor is een goede mogelijkheid om snel een animatie te maken. Je moet er dan natuurlijk wel goed mee leren omgaan. Ik stuit nog regelmatig op problemen. Zijn er mensen die al veel hiermee gewerkt hebben?

Hier kun je het de test bekijken:
https://www.behance.net/gallery/19370377/Blender-test-Piele-niest

1988
Onderhanden werk / Re: Monster Project
« Gepost op: 28 augustus 2014, 16:30:49 pm »
Hopelijk raak je aan Blender verslaafd en ga je ons nog veel laten zien. Ik vind de opzet er veel belovend uitzien.

1989
Leden stellen zich voor / Re: Ik ben nieuw ;-)
« Gepost op: 09 juni 2014, 09:58:59 am »
Het is mogelijk om rendertijd te verminderen. Hier vertellen ze hoe.
http://www.blenderguru.com/13-ways-to-reduce-render-times/
Het gaat in het begin toch alleen maar om vinger oefeningen, dan is het zonde om zolang te wachten op een render.

1990
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 24 mei 2014, 16:38:01 pm »
Andersom, als je eens een leuke animatie nodig hebt en ik heb even tijd dan wil ik dat graag maken. Of je erbij helpen.

1991
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 22 mei 2014, 15:37:34 pm »
Ik ben ook maar net met Unity begonnen maar zie dat je al gauw een leuk resultaat kunt hebben en dat het goed aansluit bij Blender. Mijn speerpunt is character animation, dus wie weet kunnen we elkaar aanvullen.

1992
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 21 mei 2014, 12:05:38 pm »
Kunnen we niet eens met elkaar telefoneren, dat lijkt mij eenvoudiger, dan kunnen we even brainstormen. Ik ben niet zo thuis in forums en wil niet graag alles publiekelijk bespreken. Ook mijn telefoonnummer hier plaatsen vind ik niet prettig. Weet jij hoe we contact kunnen hebben zonder dat iedereen meekijkt?

1993
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 21 mei 2014, 09:55:53 am »
Hallo JVL,

Op dit moment is het nog helemaal open. Ik ben ervan overtuigd dat de vraag naar goede animaties alleen maar gaat toenemen. Een programma als Blender, Maya, 3D Max zijn beter geschikt om animaties mee te maken dan Flash. Op het moment ben ik me aan het omscholen om met 3D programma's te kunnen werken.

Het probleem is dat je het als individu niet redt. Ik heb hierboven enkele problemen geschetst. Alles is in een pril stadium. Het mooiste is een enthousiaste allrounder met veel ervaring waar ik me aan kan optrekken. Een Nederlandse David Ward, die dan nog voor een normaal loon wil werken. Maar dat zal niet lukken. (http://davidallenward.com/all-videos/)

Misschien moet ik het zo formuleren: Mensen met talent en ambitie om animaties te maken, die ook tijd kunnen vrijmaken als er een opdracht is om daar dan enkele weken aan te werken.


Maar mensen om gewoon gedachten en idee├źn mee uit te wisselen is natuurlijk ook leuk. Op het moment werk ik aan twee leerprojecten, Blender characters aansturen in Unity 3D en uitzoeken of het mogelijk is om met een klein budget motion capture toe te passen in Blender.

1994
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 06 mei 2014, 08:25:20 am »
JvL vraagt of er een vergoeding tegenover staat. Natuurlijk staat er een redelijke vergoeding tegenover.

Het zou helemaal mooi zijn als ik een team kan vinden (samenstellen), er is zoveel te leren. Als je een goede animatie wilt maken, dan heb je mensen met verschillende specialisaties nodig. Het is zoveel uitgebreider dan Flash.

1995
Leden stellen zich voor / Even voorstellen
« Gepost op: 05 mei 2014, 11:46:23 am »
Heel leuk dat er een Hollandse Blender community is. Kort geleden heb ik mij hierbij aangesloten.

In het verleden heb ik professioneel veel simpele Flash animaties gemaakt. Sinds enige tijd probeer ik Blender onder de knie te krijgen om ook op deze manier animaties te maken. Met Flash heb ik mensen die ik als backup kan gebruiken. Dus als ik het te druk heb of ik word ziek, dan kunnen zij bijspringen.

Mijn hoop is dat ik enkele mensen in deze community vind die zouden kunnen bijspringen als ik Blender animaties maak. Bij mijn eerste zoektocht kwam ik eigenlijk alleen maar hobbyisten tegen. Als er mensen zijn die professioneel met animaties bezig zijn dan wil ik daar graag mee in contact komen. Graag mensen die ervaring hebben met character animation. Het gaat meestal om simpele korte animaties. Ik ben nog lang niet volleerd met Blender maar ben een eindje op weg. Een voorbeeld van mijn eerste Blender pogingen zie je hier. Misschien iemand die in een zelfde positie zit, dus professioneel met animaties/illustraties bezig zijn maar dit willen uitbreiden naar 3D.
http://www.behance.net/gallery/self-portrait/10049661

Pagina's: 1 ... 131 132 [133]