Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - koos2

Pagina's: 1 2 [3] 4
31
Andere software / creative cloud downloaden op andere drive
« Gepost op: 13 februari 2016, 11:29:22 am »
Ik wil animate (voorheen Flash) downloaden en installeren. Het probleem is dat je nergens kunt aangeven waar die dit moet doen. Het wordt automatisch op de C: drive gezet en deze is bij mij te vol en leegmaken heb ik niet zo veel treek in. Weet iemand een work-around zodat ik het op mijn D: kan installeren?

32
Over Blender / BlenRig
« Gepost op: 18 januari 2016, 17:08:41 pm »
https://cloud.blender.org/p/blenrig/#565dbae36dcaf85da2faef3e

Een nieuwe rig. Interessant om te onderzoeken. Iemand al eens mee gewerkt?

33
Leuterhoek / 3dHype Blender 22 jaar
« Gepost op: 06 januari 2016, 09:28:07 am »
Ik vond deze site. Vind het wel leuk. Dacht zal het delen met jullie. Kennen jullie het? Het is een Nederlandse site over 3D in het algemeen.http://www.3dhype.com/

Daar staat dat Blender vandaag 22 jaar oud/jong is. Maar er staat niet een datum bij. Dus misschien is het niet vandaag.

34
Over Blender / action constraint
« Gepost op: 28 september 2015, 14:27:57 pm »
Heb net onderstaande tutorial bekeken. Ik denk dat hier mee leuke dingen te doen zijn en het animeren zeer kan vereenvoudigen, al heb ik nog geen concreet idee hoe.
Ik kende deze constraint nog niet, dus ik dacht laat ik hier eens in het zonnetje zetten wie weet vinden anderen dit ook leuk.

https://www.youtube.com/watch?v=JXTuK1QeAno

35
Leuterhoek / Adobe Character Animator
« Gepost op: 12 juli 2015, 09:38:59 am »
https://www.youtube.com/watch?v=lmPo0_WZyPU
Adobe heeft een nieuw animatie programma geïintroduceerd.
Ziet er veel belovend uit.

Adobe is lekker bezig op het gebied vab animatie, want bij After Effects zit nu ook Cinema4D light.

36
Animatie en Rigging / Lip sync
« Gepost op: 24 juni 2015, 12:02:16 pm »
Heeft iemand ervaring met het maken van lip sync animaties? Ik ben aan het onderzoeken wat zoal mogelijk is. Voor 3DMax heb je de handige plugin Voice-o-matic.
Deze is niet beschikbaar voor Blender. Blender maakt gebruik van Papagayo, maar dat vraagt nog veel handmatig animeren. Ik heb ook het volgende filmpje gevonden: https://www.youtube.com/watch?v=gUA8AkSwvys maar krijg het nog niet werkend. Waarschijnlijk door de beveiligingen hier. Zal het thuis ook eens proberen.

2 vragen.
Kan iemand mij zeggen of het veilig is om te werken met de Japanse add-on? Kennelijk maak je verbinding met zijn server, wat mij niet veilig lijkt.
Weet iemand misschien een andere weg? Ik zoek iets dat het lipsync nagenoeg automatisch maakt zoals Voice-o-matic.
https://www.youtube.com/watch?v=E1WLD0JdzDg

Ik weet ook dat je de lippen kunt laten  reageren op de hardheid van het geluid, maar dat wil ik niet. Het moet de klanken automatisch herkennen.

37
Leuterhoek / Fantasy artiesten
« Gepost op: 18 mei 2015, 09:19:59 am »
In een andere topic kwamen Frank Frazetta (en Boris Vallejo) ter sprake. Niet iedereen van de community kende deze ariesten. Daarom hier nog een geweldenaar uit het pre-3d-tijperk. Kennen jullie Moebius/Giraud? Zo niet, klik dan op onderstaande link voor inspiratie.
https://www.google.nl/search?q=moebius,+giraud&espv=2&biw=1920&bih=1075&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=UpBZVeaZEIrSU_nwgNgN&ved=0CAYQ_AUoAQ&dpr=1

38
Leuterhoek / Belang van Ton Roosendaal
« Gepost op: 10 mei 2015, 09:14:09 am »
Ik vroeg me af, Blender gaat nu zo goed, maar wat blijft er van Blender over als Ton Roosendaal er niet meer is.
Hoe afhankelijk is Blender nog van deze bezielende persoon?

39
Leuterhoek / Hatsune Miku
« Gepost op: 06 april 2015, 11:08:04 am »
https://www.youtube.com/watch?v=YSyWtESoeOc
Er stond een artikel in de Volkskrant magazine over Hatsune Miko. Een virtuele 3D artieste die erg populair is in Japan.
Ik denk dat jullie dit ook wel een interessant fenomeen vinden.

40
Belichting en Rendering / Computer slaapstand
« Gepost op: 12 maart 2015, 10:42:58 am »
Gisteren heeft mijn computer wat updates geinstalleerd van windows 7. Als ik nu render schiet mijn computer na enige tijd in de slaapstand. Ik vermoed dat een en ander met elkaar te maken heeft. Ben ik de enige die dit heeft? Dan is er iets anders aan de hand of zien jullie het verschijnsel ook. Ik vind zoiets altijd zo vervelend, ik besteed de tijd die ik heb liever aan het uitzoeken van Blender zaken dan dit.

41
Experimenten / Camera tracking
« Gepost op: 08 maart 2015, 21:54:49 pm »
https://www.behance.net/gallery/24302081/Pencil-missing
Van de week bezig geweest met camera tracking. Het resultaat kun je bekijken op deze link naar Behance. Het poppetje slide nog wel een beetje (later fine tunen) maar de tracking is goed gelukt. Het balletje is ook met blender gemaakt en blijft precies op zijn plaats liggen.

42
Experimenten / Spline met hooks test
« Gepost op: 03 februari 2015, 14:00:58 pm »

Even tussen door. Heb om deze benen te maken een spline met een hook modifier gebruikt. De posities van de hooks gemaakt met drivers, deze heb ik gekoppeld aan Bake Sound to FCurve. Alleen het optillen van de voeten en de horizontale verschuiving van het bolletje heb ik handmatig geanimeerd, de rest volgt de muziek. Dit is een eerste test. Mijn zoon gaat een muziekje maken, Daarbij denk ik een kort verhaaltje te maken met dit soort dansende figuurtjes. Hooguit 30 seconde.
Duurt nog wel even voordat ik dat werkelijk ga doen, maar de techniek heb ik nu voor een deel uitgedokterd.

43
Onderhanden werk / Krullenkop
« Gepost op: 16 januari 2015, 10:24:25 am »





Had aan IJp beloofd mijn project te laten zien. Het is in een nog pril stadium. De ingekleurde texture is een schets, de oogbollen zijn niets anders dan een onbewerkt uv sphere, de muts is er schetsmatig in gesculpt e.d. maar zo kunnen jullie zien waar ik af en toe aan sleutel. Ik wil het gereed maken voor printen en voor animeren, dus op een gegeven moment moet ik het gaan splitsen.

Heb eerst geprobeerd de krullen te sculpten en dan retopo, maar dat werd te druk. Ook geprobeerd met mesh edit, maar dat werd te stijf. Nu heb ik splines een bevel en een taper object gegeven en vervolgens omgezet naar een mesh. Vervolgens de losse krullen aan elkaar gezet in de edit mode. Er moet nog veel aan gesleuteld worden. De topologie is redelijk maar ik zie op tegen het goed unwrappen. Voor de printeditie moet ik de krullen en het hoofd als een mesh maken dat valt ook niet mee. Kortom nog veel werk te doen.

Hopelijk vinden jullie het leuk om de ontwikkeling te volgen. Zelf kijk ik graag naar hoe anderen ook worstelen met de materie.

44
Experimenten / Eerste 3D print muisje
« Gepost op: 17 oktober 2014, 16:19:04 pm »
Eindelijk na veel ploeteren is het er, mijn eerste 3D print. In samenwerking met mijn zoon gemaakt.
Wij zijn aangenaam verrast betreft de detaillering. Maar er is nog een hoop te leren.

http://bit.ly/1qI6wWQ

45
Game Engine: vragen en discussies / WebGL
« Gepost op: 05 september 2014, 14:01:22 pm »
Onlangs werd de nieuwe versie van Unity gepresenteerd. Deze zou nu goed kunnen exporteren naar webGL. Op de wishlist en roadmap van Blender zie ik dat ook zij ernaar streven de game engine zo te maken dat het naar webGL kan exporteren. Heel mooi allemaal, zonder plugin dergelijke games spelen. Firefox en Chroom werken hard mee. Hoera, zou ik zeggen.

Maar enige tijd geleden las ik (Ik weet niet meer waar) dat er een reële mogelijkheid is dat Apple webGL wil blokkeren. vergelijkbaar met het Flash gebeuren. Is dit  werkelijk een reële kans of gaat Apple dit ondersteunen?

Iemand die hier iets zinnigs over kan zeggen?

Pagina's: 1 2 [3] 4