Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - ijp

Pagina's: [1] 2 3 ... 261
1
Animaties / Re: Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 19 maart 2020, 18:27:16 pm »
Mooi koos het is gaaf dat eevee!
Ik ben nu weer een nieuwe aan het maken. 8)

2
Animaties / Re: Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 18 maart 2020, 20:48:50 pm »
ik kan zeker de sluier even oplichten Koos. ;)
Dit heb ik in Blender evee gemaakt dus plaats lampen met kleur en stel Evee in naar wens.
Tab Shading openen en op world zetten om een Volume Scatter te plaatsen.
Het object is een ico-sphere met een particle systeem van stekels er op.
De stekels heb ik vervormd in sculpt mode.
Als de stekels er op zijn geplaatst met het particle systeem heb ik daarna de modifier modifier particlesettings gebruikt door op convert te kliken.
Door convert te gebruiken worden de stekels een normale mesh en kun je deze joinen met de ico-sphere zodat ze een geheel worden.
je kunt het particle systeem nu verwijderen.
Gebruik het nieuwe corona object met een nieuw particle systeem om het te vermeerderen, bij Physis heb ik Boids gebruikt.
Aan het corona object zit ook nog een wave modifier om het te laten bewegen.
Bij het tab compositing vink use node aan anders zie je niets, daar heb ik Filter/ fiter en glare gebruikt.
Verder is het stoeien met instellingen en als je Blender 2.82a helemaal onder de knie hebt dan kan het nog veel mooier worden gemaakt.
Het is toch wel opnieuw alles uitzoeken en uitvinden met de nieuwe Blender.

Heb je verder vragen dan hoor ik het wel Koos.

3
Andere software / Re: Foutmelding in Blender 2.82
« Gepost op: 18 maart 2020, 12:33:07 pm »
Wat een gave addon maar ik heb geen idee.
Maar misschien heb je hier wat aan.

https://machin3.io/DECALmachine/docs/whatsnew/

4
Animaties / Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 17 maart 2020, 21:39:56 pm »
Met handschoen, bril en mondkapje is toch het Coronavirus gemuteerd in Blender 2.82a
het is bijna niet te doen voor mijn laptopje  :'(
Toch maar doorgezet en zie hier het gedrocht.  8) 8)


5
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 11 maart 2020, 10:19:56 am »
Goed bezig met je hobby en je hebt mooie animatie's gemaakt dus het is geen wonder dat daar zo'n mooie opdracht uit voortkomt.
Top!

6
Eindresultaten / Re: 2.8 and Fast Carve
« Gepost op: 10 maart 2020, 12:44:31 pm »
Ik zit te kijken op internet en kom er achter dat er een nieuwe Fast Carve uit is maar de naam is veranderd in JMesh Tools.
Dus Fast Carve addon niet installeren maar ga voor de nieuwe JMesh Tools.



https://github.com/jayanam/jmesh-tools

https://github.com/jayanam/jsculpt-tools

7
Eindresultaten / 2.8 and Fast Carve is nu JMesh Tools
« Gepost op: 10 maart 2020, 12:22:35 pm »
Een beetje bezig geweest met Hard Surface Modeling en daarbij gebruik gemaakt van wat tutorials en Addon Fast Carve
Zie hieronder het resultaat.






Fast Carve addon niet installeren!!


Maar installeer de nieuwe JMesh Tools zie volgende reactie.


8
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 10 maart 2020, 12:05:49 pm »
Met deze mooie hobby zul je jezelf echt niet vervelen daar kun je je maanden/jaren mee vermaken.
En zoals ik zie heb je koos al geïnspireerd.

9
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 04 maart 2020, 18:06:34 pm »
Knap gemaakt het ziet er allemaal heel goed uit.
Ik wil ook een scanner!! ;)

10
Modelleren / Re: twee voorwerpen met elkaar vervormen
« Gepost op: 23 februari 2020, 11:40:23 am »
Weer wat wijzer met de vraag van Robert,  ik heb namelijk nog nooit de Lattice en de Lattice modifier gebruikt :o
Dit zal ik zeker gaan gebruiken als ik een object wil veranderen en het origineel niet wil verkloten.
ExLibris goed gevonden die tutorials. :)

11
Over Blender / Blender 2.82
« Gepost op: 17 februari 2020, 11:51:00 am »
Blender 2.82 is uit dus en ook weer hier te downloaden.

https://www.blender.org/download/

12
Onderhanden werk / Re: Procedureel maken van een 3D model dmv een oude landkaart
« Gepost op: 12 februari 2020, 10:34:26 am »
Dat Google Earth Studio ziet er goed uit daar hoef je blender niet voor te gebruiken.
Ik ben heel benieuwd wat al die nodes straks laten zien.

13
Onderhanden werk / Re: Procedureel maken van een 3D model dmv een oude landkaart
« Gepost op: 08 februari 2020, 16:23:17 pm »
Jammer ik krijg Gis niet ge├»nstalleerd.  :(
Als ik het vinkje bij de addon wil plaatsen krijg ik deze melding.
(Traceback (most recent call last)

14
Onderhanden werk / Re: Procedureel maken van een 3D model dmv een oude landkaart
« Gepost op: 06 februari 2020, 16:11:53 pm »
De Gis addon ga ik zeker eens bekijken ziet er goed uit.

15
Over Blender / Re: Is Blender te leren als je de Engelse taal niet machtig bent?
« Gepost op: 30 januari 2020, 13:47:10 pm »
Ja dat wel maar als je Blender een beetje kent kom je er wel uit ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 261