Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - GuusJ

Pagina's: [1]
1
Blender Interface / Oproepen infoscherm
« Gepost op: 31 december 2018, 11:51:33 am »
Ik ben aan het oefenen in Blender 2.80. En zie in een YT tutorial dit voorbij komen.
Kan het in versie 2.80 niet vinden.

Wie helpt ?


Groeten,

Guus


EDIT:

Gevonden. De N toets

2
Blender Interface / Re: CUDA kaart wordt niet herkend ?
« Gepost op: 31 december 2018, 11:49:43 am »
Problem Solved. Ik heb via het configuratiescherm van Windows de driver van de kaart laten updaten.
En zie. CUDA wordt nu wel herkend.

IEDEREEN EEN GOEDE JAARWISSELING EN DE BESTE WENSEN VOOR 2019

3
Particles en Simulaties / Re: Script werkt niet ?
« Gepost op: 19 december 2018, 22:06:56 pm »
Hmm,

zal er morgen eens naar kijken. Kom er op terug

EDIT:

Ik heb er naar gekeken. Zie de bijlage. Het bestand heeft toch de extentie *.pyd

Wat is hiervoor de oplossing ? De ZIP file komt van http://pyroevil.com/molecular-script-download/   En ik gebruik versie 1.03

EDIT: het script werkt :-) Maar ik kan in "preferences" CUDA nog steeds niet activeren ?

4
Particles en Simulaties / Script werkt niet ?
« Gepost op: 19 december 2018, 16:52:33 pm »
Vandaag met een nieuw projectje begonnen. Ik vond deze als voorbeeld op YT.
Daarin wordt gebruik gemaakt van de Molecular Script. Ik heb deze van de site gedownload is ZIP file.
En daarna via Preferences / Addons / Install from File geïnstalleerd.

Wanneer ik in Blender (2.79) Start Molecular Simulation aanklik dan krijg ik een foutmelding.
Het bestand cmolcore.pyd zou niet in de juiste map staan of niet aanwezig zijn. Kijk in op mijn PC dan
staat dit bestand in /Users/Guus/AppData/Roaming/BlenderFoundation/Blender/2.79/Scripts/Addons/molecular.

Mijn kaart is een Quadro K4200, driver 411.95. In System wordt de CUDA kaart niet getoond !

Wie kent dit script en weet wat hiervan de oplossing is ?

groet,

Guus



5
Blender Interface / Re: CUDA kaart wordt niet herkend ?
« Gepost op: 07 juni 2018, 12:09:54 pm »
Ik gebruik versie 2.79

6
Blender Interface / Re: CUDA kaart wordt niet herkend ?
« Gepost op: 06 juni 2018, 16:21:09 pm »
Kaart is net 3 jaar oud.
Het is een NVidia Quadro K4200.

7
Blender Interface / CUDA kaart wordt niet herkend ?
« Gepost op: 06 juni 2018, 14:45:39 pm »
Beste Blender gebruikers,

Ik heb een probleem met mijn Quadro K4200 kaart. Hij word in Blender niet gezien/herkend.
Zie bijgevoegde knipsels. Ik heb de laatste drivers geinstalleerd.

Kent iemand dit probleem.

Groet Guus





8
Modelleren / Doorsnijden model
« Gepost op: 02 juni 2018, 10:30:22 am »
Ik heb een vraag over het doorsnijden van een model in Blender. Ik krijg dit (deze) bestand(en) aangeleverd als solids in DXF format.
En ze moeten om er een exploded view van te maken in de lengte (X-as) worden doorgesneden. Hoe kan ik dat in Blender het beste
(snelste) doen ? En worden de open gaten dan automatisch gesloten ?

Alvast bednakt voor jullie reacties  ;D

9
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen: Guus Jansen a.c.e.
« Gepost op: 14 mei 2018, 14:50:08 pm »
Tot zover iedereen bedankt.

Ik gebruik nu versie 2.79b. Maar ben ook al in versie 2.80 aan te kijken. Wat me opvalt is dat de layout van 2.80 heel anders is dan die van 2.79b.
Kan ik de layout van 2.80 eenvoudig omzetten naar een soortgelijke van 2.79 ?

groeten,

Guus

10
Leden stellen zich voor / Even voorstellen: Guus Jansen a.c.e.
« Gepost op: 07 mei 2018, 10:41:33 am »
Goedemorgen,

Dit is mijn eerste, en hopelijk niet de laatste, topic op deze site.
Mijn naam is Guus Jansen, ben 3D visualisator en tekenaar sinds 2015. Mijn werk bestaat voornamelijk
uit technische details en animaties. Voorheen gebruikte ik daarvoor bijna altijd 3DS Max. Soms in combinatie
met Inventor. Maar mijn licenties hierop zijn bijna verlopen. En beide programma's zijn niet meer te koop.
Alleen nog te huur. Dus ik denk voorzichtig na over een alternatief.
De resoluties waarmee ik meestal werk is 9550x 4500 pixels @ 200 dpi en 19.100 x 9000 @300 dpi.
Mijn "platen" worden gebruikt op beurzen en voor documentatie doeleinden.

Mijn vraag aan jullie (als ervaren ? Blender gebruikers). Kan ik in Blender dezelfde professionele
resultaten halen als in 3ds Max i.c.m. VRAY ?
Met name de grootte van de afbeeldingen in het aantal pixels als het aantal DPI zijn hierin van
groot belang.

Met groet,

Guus Jansen a.c.e.
3D Designer   8)


Pagina's: [1]