Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: [1] 2 3 ... 7
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 oktober 2018, 15:28:09 pm »
Wel oog voor detail

2
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 12 oktober 2018, 15:59:32 pm »
Ik zou Branched Path Tracing gebruiken, het lijkt namelijk puur het glas-material te zijn dat zoveel puntjes heeft ;-)
Scheelt je een enorme hoop rendertijd!

3
Mededelingen / Re: Forum updates
« Gepost op: 11 oktober 2018, 08:43:47 am »
In de balk bovenaan het forum staat helemaal rechts 'Niewe antwoorden' in plaats van 'Nieuwe antwoorden'.
Het is maar een tip ;)

4
Fantastisch! In Cinema 4D heb ik daar ook al mee geƫxperimenteerd, het zou super zijn als dit ook in Blender komt! Dan ga ik meteen als VR designer solliciteren! Kan iemand er eentje gebruiken? :D

5
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 11 september 2018, 16:27:08 pm »
Hahaha het is voor een brochure voor het bedrijf waar ik werk.
De brochure gaat over rozen, en heeft code 'PTR1300' ;)

6
Modelleren / Re: Group duplicates langs een Curve
« Gepost op: 10 september 2018, 17:13:36 pm »
Ga ik proberen ijp, thanks!  ;)

7
Onderhanden werk / Re: Ik zal ook eens wat werk posten
« Gepost op: 10 september 2018, 15:40:47 pm »
Binnenkant voor nieuwe brochure: Rozen.



8
Modelleren / Re: Group duplicates langs een Curve
« Gepost op: 10 september 2018, 14:37:48 pm »
Dank voor de adviezen! Ik ben echter al bekend met manieren hoe ik een Group / Parent kan maken, en ook hoe ik een object langs een Curve kan leggen. ;)

Het punt is juist de combinatie van beide: hoe kan ik een GROUP langs een Curve leggen?
Op moment dat ik dat doe, wordt alleen de Empty van de Group langs de Curve gedupliceerd, zonder de bijbehorende objecten.

9
Modelleren / Group duplicates langs een Curve
« Gepost op: 07 september 2018, 15:46:16 pm »
Ik ben inmiddels zover dat ik een object langs een Curve kan leggen.
Nu wil ik dit ook doen met een Group, zodat ik alle objecten daarin los van elkaar kan houden.

Iemand een idee hoe?

(PS: ik weet dat ik van een Group een enkel object kan maken, maar dat is dus juist NIET de bedoeling ;) )

10
Modelleren / Re: Boolean bug?
« Gepost op: 06 september 2018, 15:40:25 pm »
Weer wat geleerd, dank je wel! ;)

11
Post Processing en Compositie / Re: Glass: caustics en/of shadows
« Gepost op: 06 september 2018, 10:41:00 am »
Ga ik eens naar kijken, dank je wel!

12
Post Processing en Compositie / Glass: caustics en/of shadows
« Gepost op: 06 september 2018, 10:11:10 am »
Ik heb een glazen object en vraag me af of ik daar caustics, shadows of allebei voor moet gebruiken.
(Caustics kan ik eenvoudig renderen via een truc met Yafaray, dus tijd is geen punt)

Ik heb momenteel een render met daarin glas en shadows, en ook een losse render met caustics.
Iemand een idee hoe ik beide moet compositen in Photoshop?  ::)

13
Modelleren / Re: Boolean bug?
« Gepost op: 06 september 2018, 10:06:40 am »
Ik geloof dat vlakken in een Boolean bij geen enkel programma mogen samenvallen,
simpelweg omdat het programma dan niet weet wat te doen met dat overlappende vlak.

14
Modelleren / Re: Simpel een polyline maken.
« Gepost op: 05 september 2018, 17:22:40 pm »
Leuke manier, maar hiervoor zou ik altijd een programma als Illustrator gebruiken,
en het path van daaruit weer importeren in Blender ;)

15
Modelleren / Re: Bevel/fillet onder een andere hoek dan 45 graden.
« Gepost op: 04 september 2018, 16:49:12 pm »
Voor zover ik weet moet je ook bij de meeste andere 3D-programma's vooraf rekening houden als je een Bevel wil gaan toepassen. Het verschil ligt er natuurlijk in op welke manier je dit wil doen:

- Keihard inbakken, dus echt de Bevel-tool gebruiken. Hierdoor kun je de Bevel later niet meer wijzigen. Kies ik persoonlijk nooit voor.
- De Bevel-modifier gebruiken, waardoor je later alles nog kunt wijzigen. Maar ook hierbij zal de geometry in orde moeten zijn.
- Via Materials een fake Bevel maken. Dit kan echter alleen bij subtiele Bevels zoals het randje van een tafel op afstand. Anders zie je dat het nep is ;-)

Ik denk niet dat je er onderuit komt om vooraf na te denken over je geometry wanneer je een Bevel wil...

Pagina's: [1] 2 3 ... 7