Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: [1] 2 3
1
Blender Interface / Re: Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 03 mei 2018, 08:38:51 am »
Kan ook nog inderdaad! ;)

2
Blender Interface / Re: Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 02 mei 2018, 16:59:30 pm »
Ik zou rechts boven in de hoek van je 3Dview met het hoekje een nieuw venster trekken en van een vensters de uv/image _Editor maken.
Dan heb je de 3Dview en de uv/image _Editor.
Klopt, maar dat is wederom een workaround. Hoopte op een echte oplossing ;) Toch bedankt!

3
Blender Interface / Re: Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 02 mei 2018, 16:58:57 pm »
Hoe kun je simultaan de dimensies veranderen van Duplicate Linked objects
Dat was niet mijn post  ;)

4
Blender Interface / Re: Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 02 mei 2018, 15:33:49 pm »
Ik heb bij je andere topic wel een antwoord, niet precies wat je bedoelt, maar komt wel erg in de richting hoop ik.

Welk andere topic ook alweer?  ;D ::)

5
Blender Interface / Render slots vooraf kiesbaar
« Gepost op: 02 mei 2018, 14:12:26 pm »
Ik vind het erg irritant om steeds eerst naar de UV/Image Editor te gaan om daar het gewenste Render slot te kiezen.
Kan dit ook makkelijker, zodat ik gewoon in mijn 3D View kan blijven hangen?

6
Materialen en Texturing / Re: Fake SSS
« Gepost op: 26 april 2018, 16:48:31 pm »
Net geïnstalleerd, maar Displacement blijkt nog helemaal niet mogelijk te zijn in de huidige versie...  :o

Gaat hem helaas niet worden. Toch bedankt allen!

7
Over Blender / EEVEE noob
« Gepost op: 26 april 2018, 16:38:16 pm »
Ik heb Blender 2.8 zojuist geïnstalleerd op mijn iMac op advies van sommige leden, dus ik ga het maar eens proberen. ;)
(in de hoop snellere SSS te krijgen dan de default in Cycles.)

Nu valt me op dat de default Cube half afgesneden lijkt te zijn in de Viewport. Is dit normaal?

Sterker nog: alle objecten die ik aanmaak lijken met hun onderkant in een soort mist te zijn gezakt...


8
Materialen en Texturing / Re: Fake SSS
« Gepost op: 26 april 2018, 09:53:19 am »
Heb ze inderdaad al bekeken ;-) Vond het veel werk om op te moeten zetten, had daarom gehoopt dat iemand op dit forum wellicht al eens het 'fake' wiel had uitgevonden  ;D

Misschien toch maar eens EEVEE proberen inderdaad...
Heb bij EEVEE altijd het idee op een dun lijntje te lopen, dat het gemakkelijk kan crashen (en ik veel werk kwijt ben)  ;)

Toch bedankt!

9
Materialen en Texturing / Fake SSS
« Gepost op: 25 april 2018, 15:56:15 pm »
Iemand toevallig nog wat goede fake SSS instellingen? Het echte spul rendert altijd zo traag...  ::)

10
Modelleren / Sculpting
« Gepost op: 24 april 2018, 16:13:44 pm »
Ik heb een pak sneeuw gesculpt, en heb het resultaat gerenderd. Dit ziet er (gelukkig) hetzelfde uit als in de Rendered Viewport Shading. Het punt is echter dat het gesculpte deel er anders uitziet als ik van Object Mode switch naar Sculpt Mode. Hierdoor zie ik steeds niet goed wat ik nog moet veranderen. Iemand een idee?

PS: ik heb ook Displacement gebruikt

11
Modelleren / Re: Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 11:14:41 am »
Wel gek, want hoewel ik bij 'Units' heb gekozen voor 'Centimeters' krijg ik na het invullen van een waarde steeds gewoon weer meters te zien.
Tenzij ik er 'cm' achter typ, wat het hele idee van default units er natuurlijk wel helemaal uithaalt...  ???

12
Modelleren / Re: Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 11:08:14 am »
Net al wat ontdekt: onder 'Unit Scale' stond een waarde van '0.01' ingevuld. Nu ik dit weer op '1' heb gezet, zijn de resultaten een stuk beter...

Wel vreemd dat de Curve na het invullen van een Extrude van '1cm' nu opeens een dikte heeft gekregen van 2.8837cm. Ik had 1 cm verwacht ???

13
Modelleren / Geïmporteerde Curve krijgt verkeerde unit tijdens Extrude
« Gepost op: 19 april 2018, 10:59:22 am »
Blender staat netjes ingesteld op het 'Metric'-system, en 'Units' staat op 'Centimeters'.

Ik heb in Illustrator een Curve gemaakt die ik via .svg heb geïmporteerd in Blender.
Via een trucje met 'Scale' heb ik de Curve een exacte afmeting van 1 meter breed kunnen geven,
waarna ik 'Scale' heb toegepast (via 'Apply'). De Scale staat nu weer netjes op '1'.

Nu wil ik de Curve echter een paar centimeter Extrude geven, maar dit wordt opeens 28,837 cm  :o

Iemand een idee wat ik verkeerd doe?




14
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 17 april 2018, 11:03:57 am »
Re topology is misschien de oplossing?

Klopt hoor, dat is altijd een oplossing. Maar hoopte op wat eenvoudigers ;)

Toch bedankt allen, ik weet voldoende!

15
Modelleren / Re: Van .svg naar bended Mesh
« Gepost op: 16 april 2018, 14:19:17 pm »
Ik heb veel tutorials over dit onderwerp gezien, maar nergens eentje waarbij je na afloop de aangemaakte Mesh zelf kunt 'Loop Cutten'.

 ;)

Pagina's: [1] 2 3