Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 105
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 mei 2019, 10:49:44 am »
EEVEE even aan het testen.


2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 19 mei 2019, 22:04:18 pm »








3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 mei 2019, 09:26:30 am »
Nee Koos was gewoon een dingetje, ik startte op met array om gaten te creëren en dit was het geworden.
De UV map is makkelijk om in te tekenen met dit model,mooi als studie object.
ik heb 2 bumpmaps in gebruik de kras en de paintmap die ik eerder liet zien, Nu als colormap texture degene die je op de foto ziet.
Het intekenen van highlights gaat bijzonder makkelijk.



render result.

Blender is best krachtig met paint.





4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 mei 2019, 00:00:10 am »
Vanavond nog wat geprutst,een UV paint map gemaakt en met een color mix toegevoegd.








5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 16:00:00 pm »
Zonder HDRI De materialen nu bijna goed ingesteld bovenin zie je nog iets teveel reflectie, Een cube met open dak gebruikt als omgeving.

Met HDRI




6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 14:42:13 pm »
Precies wat je zegt  maar ga je naar de root dan zie je dat de materialen niet kloppen, Het beïnvloed .
Tuurlijk kun je zelf HDRI belichting maken en deze foto schieten dan weet je ook waar de belichting vandaan komt ,met een gewone hdri dus niet.
Even gezien vanuit het werken met, het resultaat is ook mooier maar kent wel wat valkuilen .

7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 12:39:54 pm »
Het maken van krassen ,een beetje aan het testen.
Standaard bump setting


Hier de distance wat hoger en de bump afgezwakt

De voronoi schaal op hoog gezet, 275.000 zoiets gewoon spelen :P



De node setting een eenvoudige instelling, De kras texture gemixt met een kleur node en gebruikt als non colormap in de bump node. De schaal rotatie van de kras texture gewijzigt . En een voronoi als factor in de mix shader gebruikt.




De UV is nog niet gebruikt wel gereed





Weer eens een HDRI achtergrond gebruikt, Het ziet er leuk uit maar niet mijn ding met reflecties van foto"s in het licht.

Een beetje een eind resultaat. er zit wat repeat in maar door er een tweede krastexture met een andere schaal rotatie toe te voegen haal je dit volgens mij weg.  Met eenvoudige node settings kun je veel.

Hier zonder HDRI , Het verdoezeld een hoop zoals je ziet . De reflecties in de foto met cycles background laat zien dat er een aantal dingen niet juist zijn ingesteld.
Uiteindelijk is het met HDRI gokkken wat voor belichting en materiaal instelling je gebruikt,In cycles is het meer werk om bepaalde resultaten te halen ,ik zelf vind t prettiger werken je weet gelijk of je instelling van je materiaal goed is. Dit punt weegt zwaar om 2.8 te gebruiken voor mezelf ik gebruik deze omgeving liever niet.


8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 mei 2019, 23:08:14 pm »
De trapas geanimeerd op frame 1 en frame 60 ,Daarna in de graphic editor het kanaal o lineair gezet en de frames ook op lineair.
De wielen pedalen draaien rond door er een constraint er op te zetten met rotatie, En vervolgens de trapas als target gebruiken.
Met de pedalen  was het even uitzoeken om ze stil te laten staan terwijl ze meedraaien de constraint iets anders ingesteld, een makkelijk oplossing 2 frames animeren voor alles dmv constraint , 


9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 06 mei 2019, 06:05:34 am »
Een oude fiets in aanbouw.


10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 25 april 2019, 09:20:06 am »
Materialen van de riem aangemaakt.
Materiaal is een combinatie van de spijkerstof in de bumpmap met het tafelkleed motief als bedrukking op die stof,die ik ooit in Gimp had gemaakt(lage resolutie)
Koper is een noise texture in combinatie met een andere pbr shader en iets gebumpt.

Hier is zijn 2 bumpmaps uitgezet.






11
Belichting en Rendering / Re: Animatie loopt niet vlot
« Gepost op: 17 april 2019, 23:58:23 pm »
Dit kan wel helpen denk ik. Proxy time setting,

12
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen Leo1030
« Gepost op: 17 april 2019, 20:03:17 pm »
Je valt net in een overgang periode waarbij de Beta 2.8 totaal niet compleet is, vele zaken kun je nog niet  en 2,79 is de huidige officiële.
Het kan nog wel een jaar duren ze zeggen in Juli ,houd wel in dat je bepaalde leerstof nooit kan uitvoeren. Persoonlijk blijf ik in 2.79 en wil ik snel renders hebben dan maak ik een kopie voor EVEE,beidde bezitten de cycles engine en die telt voor professioneel werkt en is in beiden hetzelfde.
Juist met een Beta die bepaalde bugs kent raak je in de war als je ze aantreft in een leer process.
Alle versies zijn met 2.8 te verenigen op materialen na, De game editor is verdwenen in 2.79 kun je dit omzetten naar keyframes en exporteren naar 2.8 ,2,79 heeft de eerste 5 jaar zeker bestaansrecht.
Cell fracture is er ook nog niet.

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 april 2019, 18:19:17 pm »
Klopt als een bus Rezzy, hier zijn de materialen nog niet bewerkt en het stiksel als een nietje :)
De UV is al redelijk opgeschaald teveel eigenlijk factor 10 denk ik.




14
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen Leo1030
« Gepost op: 17 april 2019, 18:14:48 pm »
Welkom op het forum.
 Er zijn tal goede leermeesters op youtube te vinden Tutor for you is de start met eenvoudige leuke opdrachten.
Ik krijg de hoofdpagina van deze leermeesters niet gekopieerd,allen hebben een grote hoeveelheid tutorials.



Dan de befaamde Andrew Price de Blender Guru :)


CG Geek leert een hoop over green screens en aanverwant.


En CG Cookie,

15
Community suggesties / Re: Vreemde leden
« Gepost op: 16 april 2019, 16:51:48 pm »
Ik denk ook dat het belangrijk is om dit op de voorpagina te vermelden, veel gasten lezen het dan.

Pagina's: [1] 2 3 ... 105