Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 115
1
Blender Interface / Re: objecten verdwijnen in viewport. blender2.83
« Gepost op: 30 juni 2020, 20:33:07 pm »
In het tabblad view odnder N vind je camera settings ,het is je viewport camera ,stel de clipping daar in.
Deze week had ik er een berichtje over geplaatst.




2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 28 juni 2020, 11:19:49 am »
Was een eerste test voor de oceaan.
De oceaan is een displacement render, na het bakken van een  oceaan  heeft elke frame een exr texture.
En deze zijn neergezet op een cirkel van een 8.000 meter hier had ik 303 frames gebruikt ,het render werk gaat vrij snel.
Om de grote weer te geven had ik het schip geplaatst :)
Het mooie van de exr bestanden die je in een image node gebruikt kun je overal toe passen om snel water te maken wat geanimeerd is.
Dylan Neill deze oplossing werkt mooi, ik heb een andere input gebruikt om het water rustiger te maken,in de ocean modefier kun je verschillend gedrag van de golven kiezen in de tab spectrum. Het geluid zijn 3 mp3 bestanden .
Het schip zelf is in de richting van hoe het vaart geanimeerd in de locatie, Ja toch? :D

3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 28 juni 2020, 05:06:41 am »

4
Over Blender / Re: Blender 2.83 LTS
« Gepost op: 22 juni 2020, 14:24:55 pm »
Wat een bagger programma blender is verworden teveel issues om normaal te kunnen werken. Viewport is een vreselijk iets geworden elke keer je afstand instellen bijvoorbeeld ,het ontneemt echt me plezier.

5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 juni 2020, 11:39:15 am »
Dat kan ook een random kleur geven, wat ik deed was de toewijzing het indexnummer van een particle gebruiken dus niet random zo kun je in feitte elke particle voorzien van ander materiaal ,tenminste tot hoever dit kan dan moet ik er echt induiken, nodes kunnen veel.
Hier een ander ontwerpje als object .
Weet iemand hoe je colision voorkomt in het partikel systeem?
Op de foto zie je hoe ze samensmelten,ik zie geen self collision in het systeem staan.

Nog effe pijpen. :D


6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 14 juni 2020, 22:56:14 pm »
Materiaal door de particles index te gebruiken eenvoudig snel meer kleuren in het particle systeem, materiaal van het object wat is gebruikt in het particle systeem.




7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 juni 2020, 06:36:51 am »

8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 juni 2020, 12:51:24 pm »
5.000 samples.


135 samples.





10
Animaties / Re: Test particles
« Gepost op: 02 maart 2020, 09:48:26 am »

11
Animaties / Test particles
« Gepost op: 02 maart 2020, 09:47:08 am »
Het nieuwe systeem aan het testen wat een vooruitgang, Ryzen 3700 /RTX 2060

12
Onderhanden werk / Re: Vroege drukpers
« Gepost op: 26 november 2019, 07:34:35 am »
Renders kosten nu eenmaal tijd ,hoewel blender al super snel is geworden vergeleken met een paar jaar terug.

13
Animaties / Re: eerste animatie
« Gepost op: 25 november 2019, 12:50:28 pm »
Leuk ,je kunt het in compositie mode een glow geven zodat het licht wat uitstraalt dat geeft een mooie indruk.
En het mag iets aan glossy hebben :)

14
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 25 november 2019, 12:43:55 pm »
Binnenkort alle materialen herzien om het wat meer identiek te maken, Ik had even afstand genomen van het werk.
De laatste maanden was best wel intensief bouwen zonder dat je eigenlijk weet wat te maken :)
De achterkant moet nog voorzien worden van een paar leeuwen de zijkant nog wat beugels en luiken en beelden ,Dan de binnen kant nog met de indeling deuren trappen de zeilen met touwwerk ,70% is af , geeft ook de tijd om te experimenteren met materiaal :)
Volgende week is het alweer 3 maanden van af de start :)


15
Onderhanden werk / Re: Vroege drukpers
« Gepost op: 25 november 2019, 12:34:53 pm »
Ziet er mooi uit goed gelukt, alleen de samples zijn veel te laag door dit vlakt denoise een hoop details uit je ziet ook een soort filter er voor met ruis, 500 samples komt eerst :)

Pagina's: [1] 2 3 ... 115