Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 105
1
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 06 juli 2019, 21:04:02 pm »
Ja bump is zeker belangrijk, in deze scene nog niet echt in het werk gezet .
Wat ik bedoel is net als met geluid  over gemoduleerd niet klinkt ziet teveel er niet uit :P
Inmiddels bezig met een Archie look a like want hij is erg verbasterd om de materialen om te zetten naar internal en de armature aangepast bij de handen wat meer bones gegeven de weight-paint bijgesteld ,bijna klaar om geïmporteerd te worden naar de boot scene.
Waar ik deze week mee bezig was is met de animatie en het naspelen van een acteur door een video in te laden.
Door het model in edit mode te zetten kun je met assign in blender internal een nieuw materiaal toewijzen, met assign kun je switchen van cycles naar internal,weer even wennen in internal tijd geleden.

In internal en lowpoly rendertijd 5 seconden.



2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 03 juli 2019, 11:33:03 am »
Bezig met het maken van de omgeving het maken en instellen van image as plane met alfa channel alles is geschilderd  met blender paint. het filmpje is laat een aantal werkzaamheden zien,De scene is een paar honderd MB groot goed te doen, De materialen wil ik omzetten naar blender render zodat de game editor beschikbaar wordt voor de materialen nu cycles eens kijken of ik goed speelbare omgeving kan maken.   
/Wat mij opvalt is dat veel mensen zweren bij substance paint terwijl Blender best krachtig is zonder gedoe met je UV die weer is niet klopt zoals in substance ook vind ik de bump lelijk veel te overheersend gebracht terwijl je anders wordt geleerd met instellen van bump , of zie ik dit fout ?

3
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 juni 2019, 05:00:28 am »



Om te werken met evee of zoals hier met opengl 2,79 maakt hier niet zoveel uit zoals je hier ziet op de werkvloer een mooie kwaliteit die goed weergeeft wat je doet.



4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 19 juni 2019, 15:12:38 pm »
Een oude file aan het painten.

5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 juni 2019, 00:12:18 am »
Open gl

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 juni 2019, 23:02:11 pm »
Wat sculpten gepaint en gebakken :P
Cycles

OPEN GL 2,79

EVEE







7
Hardware / Re: Blender 2.80 is zo traag ?
« Gepost op: 28 mei 2019, 20:13:58 pm »
2.8 Is niet traag de nieuwe pbr shaders met materialen vragen veel waardoor het traag wordt.
Je materialen baken als je klaar bent met het instellen van de shaders bake je het naar een nieuwe image en die gebruik je dan als materiaal en je bent weer snel :P


8
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 27 mei 2019, 11:35:15 am »
Bezig in paint en de plant wat vorm gegeven.
Opvallend is dat blender constant crasht nu ik wat intensiever bezig ben met paint, in al die jaren nauwelijks een crash gehad  :P






9
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 25 mei 2019, 15:54:42 pm »
Vanmorgen aan het prutsen geslagen,voornamelijk met paint cycles render 40 samples.

10
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 mei 2019, 10:49:44 am »
EEVEE even aan het testen.


11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 19 mei 2019, 22:04:18 pm »








12
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 mei 2019, 09:26:30 am »
Nee Koos was gewoon een dingetje, ik startte op met array om gaten te creëren en dit was het geworden.
De UV map is makkelijk om in te tekenen met dit model,mooi als studie object.
ik heb 2 bumpmaps in gebruik de kras en de paintmap die ik eerder liet zien, Nu als colormap texture degene die je op de foto ziet.
Het intekenen van highlights gaat bijzonder makkelijk.



render result.

Blender is best krachtig met paint.





13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 16 mei 2019, 00:00:10 am »
Vanavond nog wat geprutst,een UV paint map gemaakt en met een color mix toegevoegd.








14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 16:00:00 pm »
Zonder HDRI De materialen nu bijna goed ingesteld bovenin zie je nog iets teveel reflectie, Een cube met open dak gebruikt als omgeving.

Met HDRI




15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 15 mei 2019, 14:42:13 pm »
Precies wat je zegt  maar ga je naar de root dan zie je dat de materialen niet kloppen, Het beïnvloed .
Tuurlijk kun je zelf HDRI belichting maken en deze foto schieten dan weet je ook waar de belichting vandaan komt ,met een gewone hdri dus niet.
Even gezien vanuit het werken met, het resultaat is ook mooier maar kent wel wat valkuilen .

Pagina's: [1] 2 3 ... 105