Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - roobol

Pagina's: [1]
1
Eindresultaten / bordspel
« Gepost op: 18 april 2021, 10:27:59 am »
Was best leuk om te maken (en niet zo heel erg ingewikkeld).




2
Over Blender / Blender 2.93
« Gepost op: 18 april 2021, 10:23:51 am »
Blender 2.93 is inmiddels in beta en de asset manager heeft het helaas niet gehaald.  Die staat overigens wel weer in Blender 3.0 alfa en daarin zullen dus ook de vernieuwingen in geometry nodes in verschijnen.

3
Eindresultaten / stamper
« Gepost op: 05 april 2021, 12:24:46 pm »
Weer iets simpels (had ik ook bij mijn vaatwerk kunnen zetten).



4
Eindresultaten / vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 10:38:11 am »
Zo wat allerhande frutsels bij elkaar gezet.  Het mechaniek om het rekje te openen en te sluiten was even puzzelen met animation nodes (hele nuttige add-on).




5
Eindresultaten / step
« Gepost op: 14 maart 2021, 14:35:13 pm »
Het stuur is wat Harley Davidson uitgevallen, dus meer iets voor de wat coolere kleuter.  Alle materialen zijn prodedureel en die vallen in Blender 100% mee.



6
Eindresultaten / fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 11:39:06 am »
Nu dat ik weet hoe de Btracer add-on werkt kan ik met mijn spirograaf machientje mooie mandjes maken...




7
Animatie en Rigging / Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 10:14:14 am »
Ik heb een soort van spirograaf constructie gemaakt en de tandwielen aangestuurd met Animation Nodes.  Dat werkt allemaal naar behoren, maar als ik er met de add-on Btracer een curve mee wil tekenen lukt dat niet.  Dat ligt niet aan Animation Nodes, want met keyframes werkt het evenmin.  Zie ik iets over het hoofd of is dit een beperking van Btracer?  Met het tracer object van Cinema4D gaat dit overigens wel en epicyclische tekenmachines maken is best leuk.

Het Blender bestand kan je downloaden op https://we.tl/t-cKbQnzXw7c, deze link verloopt op 8 maart.  Het bestand werkt met 2.83 en met 2.92

Voor de animatie heb je wel animation nodes nodig van https://animation-nodes.com

Alle suggesties zijn welkom.



8
Eindresultaten / Tardis
« Gepost op: 26 februari 2021, 15:32:51 pm »
En ik was eigenlijk niet eens fan van de serie; die Daleks zagen er zo onrealistisch uit...



9
Eindresultaten / papieren huis
« Gepost op: 17 februari 2021, 12:24:43 pm »
Ik heb al eens papieren huizen gemaakt met C4D, maar met Blender is dat nog een heel stuk eenvoudiger (en het zijn maar 17 polygonen).  Met de add-on import images as planes hoef je zelfs geen UV map te maken.

Voor wie het eens proberen wil, een school in Duitsland heeft bouwplaten gemaakt van alle historische gebouwen in hun dorp; de Bastelbogen kan je herunterladen van https://www.grundschule-pretzschendorf.de/Werken/Weihnachtsberg/weihnachtsberg.html.

Plantje is van Sketchfab.



10
Eindresultaten / oude boeken
« Gepost op: 15 februari 2021, 10:32:46 am »
Ik houd het voorlopig nog op redelijk simpele onderwerpen (en UV mappen in Blender valt reuze mee).

Texturen zijn afkomstig van https://imgur.com/gallery/vbPO6



11
Leden stellen zich voor / Even voorstellen:
« Gepost op: 13 februari 2021, 13:08:35 pm »
Mijn naam is Kees Roobol.  Ik ben al een poosje bezig met 3D, maar ben recentelijk overgestapt van Cinema4D naar Blender.  Dat is sinds versie 2.80 een heel aardig programma geworden en de interface is nu een stuk intu├»tiever.  Voor het moment ben ik nog veel aan het uitproberen en het is leuk om weer een beginner te zijn.  Van zodra ik iets gemaakt heb waarvan ik denk dat het aanzien waard is zal ik dat hier posten :-))

Pagina's: [1]