Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3
1
Over Blender / Blender Open Data Benchmark Release!
« Gepost op: Vandaag om 11:02:22 »
Hey Leden...,

Ik wil nog niet zeggen dat blender 2.8 al uit is, dus niet tevroeg juigen...

Blender Open Data Benchmark is al wel uit... deze heeft 4095 benchmarks...
Hier is de link...

Succes, Jamie.

2
Traditionele artwork / JamieVanCadsand Logo 2018!
« Gepost op: 09 augustus 2018, 11:17:35 am »
Hey 2D Painters...

Ik heb in GIMP mijn eigen logo ontworpen met mijn initiaal J.C...
Dit is em:

JamieVanCadsand Logo 2018


Wat vinden jullie hiervan?, Jamie.


3
Over Blender / De Officiele Blender Channel voor 5 dagen geblockeerd!
« Gepost op: 21 juni 2018, 09:20:17 am »
Hey Blender Beginners en Youtube Kijkers...

Ik ging net naar blender.org, om te kijken of er nog iets nieuws is, las ik dat
de officiele blender channel voor dacht ik 5 dagen wereld weid geblockeerd is...

Dit is zoals ik begreep een 'copyright issue' die geloof ik met youtube weer moet
worden opgelost. Ik weet niet precies hoe ze dit bedoelen, maar hier is een link
om er meer over te lezen:

https://www.blender.org/media-exposure/youtube-blocks-blender-videos-worldwide/


4
Andere software / [Sciensific Analysing Software] VCell
« Gepost op: 18 mei 2018, 09:20:55 am »
Hey leden,

Ik ben zeer geinsereseert in natuurkunde, met namen biosysica en relativatie.
Heb de komende tijd druk met het uitvogelen, hoe VCell werkt. VCell is een
cellulaire data analysis software om bijvoorbeeld te kunnen uitployen wat de
reacties zijn van cellen. VCell is free en open source. Deze bron wil ik even delen.

Voor andere geinsereseerde, hier is de link.

Succes, Jamie.


5
Over Blender / [Blender 2.8] 2.8 GUI Widget en Toolbar
« Gepost op: 02 mei 2018, 11:09:38 am »
Hey leden...

Ik had begrepen dat ze vanaf blender 2.8 een nieuwe GUI Widget willen ontwikellen....
Hier is de link: https://code.blender.org/2018/04/tools-toolbar-and-tool-widgets/

Ik weet niet precies waarom ze dit willen, maar je kunt de link openen om er meer over
te lezen...




Edit:

Ik denk dat ze dit willen, omdat het de gebruiker gemakkelijker zal moeten maken om
bijvoorbeeld tools te gebruiken en omdat het minder ruimte in neemt op wat betreft je
werk veld... ik dacht ook om minder hot-keys te hoeven gebruiken voor bepaalde tools
zoals bijvoorbeeld de rip tool (Ctrl + V dacht ik)...

Jamie.


6
Over Blender / [Blender 2.8] Cycles VS Eevee, voor wat ga jij ?!
« Gepost op: 21 april 2018, 22:12:17 pm »
Hey leden...

Natuurlijk zijn ze bezig om blenders internal engine te
verbeteren en heb gehoord dat cycles als eevee materialen
in de viewport zichtbaar worden, dus ik denk dat cycles
ook nog blijft bestaan, naast eevee...

Waar ga jij voor, als blender 2.8 officieel uit is ?....

Ik zal hier de twee verschillen uitleggen:
Cycles (ray tracé engine) is meer voor photoreslistic renders,
maar trager op wat betreft renderen.... en heeft true graphics
zoals shadows en reflecties.

Eevee (real time engine) is meer voor het creëren van game assets
en voor visualiseren van dingen... het heeft slechts false graphics
zoals shadows en reflecties en dus minder realistisch vergeleken
met cycles... en andere ray tracé engines... maar sneller op wat
betreft renderen dacht ik....




7
Hey medemodullers....

Ik ben bezig met het leren mensen modelleren in blender met verschillende tools...
maar ik heb een vraagje over "Organic Modelling / Hotkey  "O", voor organic modelling...

Ik zie weleens blenders op youtube die ook met de organic modelling tool (Hot Key "O")
werken en die de Hotkey "O" / Organic Modelling Brush groter of kleiner maken, zodat
de hun modellen de juiste organische vorm krijgen, afhankelijk van hoe organisch
vertices moeten worden.....

Maar dan mijn vraag:
- Hoe maak je de Hotkey "O" - Brush Groter / Kleiner ?....


Ik weet wel dat het bij texture painting / sculpting op "F" is, maar voor de organic modelling tool ?....
Ik bedoel dan de tool die je kunt enable/disable door op de hotkey "O" te drukken in edit mode,
maar dan de groote van de organic shape brush (de hoeveelheid smooth voor organic modelling).

Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt ?...., alvast bedankt,
Jamie.

8
Onderhanden werk / [Cycles] Realistic Human Modelling, Eerste Keer...
« Gepost op: 17 april 2018, 21:33:17 pm »
Hey medeblenders...,

Ik probeer voor het eerst een mens figuur te modelleren in blender
en het gaat tot nu toe redelijk...

Human Body:




Human Legs (Feets must be comming there):



Ik had een hand gemodelleerd, maar die was echter aan de mislukte kant...
Ik had de vingers anders willen doen als de nagels...

Human Hand Mistake



Human Hand Deleted



Ik ben dus van plan dat als ik vanavond tijd heb, nog een poging te
wagen voor die hand...

Realistische Mensen modelleren is dus echt een uitdaging voor mij,
dit is de eerste keer....

Jamie.


9
Over Blender / [Nieuws] The 22nd Annual Webby Awards is Hier!
« Gepost op: 17 april 2018, 13:56:41 pm »
Hey leden,

The 22nd Annual Webby Awards is hier..... ik weet niet wat het is, maar volgens mij heeft het
met animatie films te maken, die (bijvoorbeeld) met blender zijn ontwikkeld, zoals Agent 327...

Hier is de link


Dit wilde ik even posten....,
Jamie.

10
Game Engine: resources / godot engine
« Gepost op: 17 april 2018, 09:20:56 am »
Hey leden...

Voor degene die een beetje anti betalen zijn op wat betreft goede game engines en liever
met "open source" werken (aan gezien ik dat ook absoluut ben), hier is een link naar
godot engine... deze is voledig free and open source...

Hier is de Godot Engine


Succes met games bouwen,
Jamie.



11
Hey Blender Testbuild Gebruikers en Animatoren...

Ik vraag mezelf af, of blender's eevee engine ooit "VR 360 Camera" support gaat ondersteunen...
Ik wil EEVEE in de toekomst gebruiken voor 360 degrees animaties voor o.a. youtube en andere
projecten, maar het lukt mij dus niet om bijvoorbeeld een fisheye 360 camera beeld te animeren
of te renderen in blender's nieuwe viewport render engine EEVEE...

Wat is er aan de hand met EEVEE's camera onderstruning ?.... is dat omdat het nog in ontwikelling is,
of heeft het een andere reden ?....

Alvast bedankt voor jullie antwoorden, Jamie.

12
Hey medeblenders...

Ik had al eerder zo'n topic gestart, maar dat had ik gedaan op mijn vorige account...
Dus ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor de volgende dingen:

1) Welke software gebruiken jullie voor modellen
2) Welke software gebruiken jullie voor sculpting
3) Welke software gebruiken jullie voor painting
4) Welke software gebruiken jullie voor textures
5) Welke software gebruiken jullie voor shaders
6) Welke software gebruiken jullie voor animaties
7) Welke software gebruiken jullie voor geluid



Voorbeeld: welke software gebruik ik voor blender...
- Blender [Modelleren, Sculpten, Painten en Animeren]
- Microsoft Paint [Een Tekening Inscannen voor Modelling]
- GIMP [Images/Textures Bewerken en/of Text en Logo's + Speculair Maps]
- IMGonline [Online Texture Generator voor Seamless (Photo) Textures]
- AwesomeBump [Om van een photo-texture alle (nouw bijna alle) shaders te krijgen):

    * Diffuse
    * Normal
    * Bump
    * Displace
    * Metallic
    * AO
    * Grunge


- Audacity [Geluid Bewerken, Editen en Vervormen]
- ...



Dit zijn in elk geval de software die ik gebruik voor blender... ik gebruik GIMP ook voor speculair mappen,
omdat ik ze in AwesomeBump (die ik wel gebruik voor de meeste shader mappen) niet echt mooi vind...
Audacity gebruik ik dus voor het bewerken en vervormen van geluid, hoewel ik ooit nog een ruisloze
geluids recorder hiervoor wil kopen, maar dan moet ik daar wel geld voor hebben en zeker weten of
die ruisloos is.....

Ik ben benieuwd welke software jullie gebruiken voor blender projecten!.....,
Jamie.

13
Modelleren / [Loop Cut Tool] Zomaar een dom vraagje!...
« Gepost op: 12 april 2018, 11:36:03 am »
Hey medeblenders....

Ik heb zomaar een domme vraagje over de "Loop Cut Tool" in blender.....
Hier komt die:

Hoe zorg je ervoor dat je loop cuts in het midden van je mesh (faces) blijft, zodat ze dus
niet verschuiven wanneer je met de buis beweegt, je dus bijvoorbeeld precies een midden
cut hebt ?..... en dus niet iets aan de zijkant verschoven.....

Alvast bedankt voor jullie reacties....,
Jamie.

14
Handleidingen / [Blender 2.8] Eevee - Get Started!
« Gepost op: 12 april 2018, 11:11:15 am »
Hey artisten, animatoren en asset creators...

Voor de mensen die blender's nieuwe "real time viewport render engine" eevee willen uitproberen,
hier heb ik een tutorial gevonden op youtube..... "Get Started in Eevee", al een tijdje gevonden:



Deze tutorial is wel engels, maar deze wilde ik even delen!.
Succes met eevee..., Jamie.

15
Handleidingen / [Modelling] Charp Edges
« Gepost op: 12 april 2018, 11:02:07 am »
Hey medeblenders...

Ik had gisteren een tutorial gevonden op youtube, over charp edges... Volgens deze tutorial zal charp edges
je renders wat realistischer moeten maken.... Hier is deze tutorial, gevonden op youtube:



Deze tutorial is wel engels...

Succes met het volgen van deze tutorial.....,
Jamie.

Pagina's: [1] 2 3