Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - koos2

Pagina's: [1] 2 3
1
Andere software / animate cc
« Gepost op: 22 mei 2018, 16:10:47 pm »
Ik ben de laatste tijd heel druk bezig met Animate cc. Dit omdat het heel handig kan zijn om interactieve infographics te maken. Ik heb in het verleden wel aardig wat met actionscript 3 gedaan. Ben nu bezig om mijn interactie met javascript te maken. Ik probeer verder of ik de door animate gegenereerde html nog meer interactie kan bewerkstelligen. Of bijvoorbeeld, importeer ik een OAM-file in Dreamweaver en probeer of ik het kan laten communiceren met de html pagina waarin ik het heb geïmporteerd. het kost me veel hoofdbrekens. Zijn er mensen die ook aan het experimenteren zijn met deze problematiek?

2
Leuterhoek / Jan Steeman overleden
« Gepost op: 21 februari 2018, 11:25:15 am »
Ik las vanmorgen in de krant dat de striptekenaar Jan Steeman is overleden. Ik weet dat er wat stripliefhebbers op dit forum zitten dus ik dacht ik zal het hier ook even doorgeven. Mooi is om te zien dat net als bij Bert Bus zijn zoon ook in het vak is beland en het zeker niet slecht doet.
http://www.lucas-steeman-tekenaar.nl/c/illustraties Dit is de site van zijn zoon. Ik heb niet het idee dat hij het 3Dtekenen heeft opgepakt zoals de zoon van Bert Bus, maar dit zijn toch ook tekeningen waar menigeen op deze site jaloers op kan worden.

Ik heb zoveel genoten van de Hollandse strips in het weekblad Pep en Sjors, of de vrije Balloon, dus even gaat mijn petje af.

3
Eindresultaten / Kans op een prijs
« Gepost op: 22 december 2017, 11:29:36 am »

Ik heb deze afbeelding ingstuurd voor een wedstrijd van GarageFarm.net (een renderstraat). Het aantal likes die er gegeven worden tellen ook als criterium voor de prijs. Dus ik zal het zeer op prijs stellen als jullie mij even een like geven op hun site. Om het makkelijk te maken is hier de link.

https://www.facebook.com/GarageFarm/photos/a.1546712528715367.1073741829.207608555959111/1546712805382006/?type=3&theater

Als ik een prijs win straalt dit natuurlijk ook af op de rest van de community. ;)
Je kunt natuurlijk ook de gene die jij het beste vindt een like geven, maar geef mij er dan ook een, het kost niks.

4
Onderbouwde kritiek / Eerste Cycles project
« Gepost op: 17 december 2017, 19:21:55 pm »
Voor het eerst met Cycles gewerkt. Het is nog wel even wennen maar ik ben best tevreden. Volgende keer EEVEE proberen of hoe het ook heet. Ik ben benieuwd naar wat jullie van de final render vinden. Ik ben zelf niet zo kritisch als het op uitrenderen aankomt.








5
Leuterhoek / RIP Bert BUs
« Gepost op: 18 september 2017, 09:56:52 am »
Ik las net in de krant dat Bert Bus is overleden.
Voor de jonkies  onder ons, B.B. Is de tekenaar/schrijver van de strip Archie de man van staal. Iemand van dit forum heeft Archie al eens 3D gemaakt.
Voor de oudjes onder ons pure nostalgie en voor menigeen een inspiratiebron.

Dit is waarschijnlijk het werk van zijn zoon.https://www.bartbusart.com/gallery

6
Traditionele artwork / droedel
« Gepost op: 03 september 2017, 13:02:06 pm »



Lekker 's avonds samen met mijn zoon aan het tekenen.


7
Onderhanden werk / Hervonden
« Gepost op: 23 juni 2017, 14:13:51 pm »

Ik heb gelukkig weer eens iets om te laten zien. Het moet nog wel hier en daar worden opgepoetst maar het komt aardig in de buurt bij wat ik wil bereiken.

8
Hardware / Oververhitting PC bij renderen
« Gepost op: 19 mei 2017, 08:11:16 am »
Ik ben niet zo bekend met hardware. Nou ben ik de laatste tijd veel en lang achter elkaar aan het renderen. Soms wel enkele dagen. Kan een PC hierdoor beschadigen? Het ruikt niet zo lekker, de geur van plastic komt op me af. De front van de machine is erg heet. Kan het zo heet worden dat het beschadigd of zit er een beveiliging op zodat het afslaat als het te heet wordt?

9
Over Blender / Hair 2.78
« Gepost op: 13 maart 2017, 16:41:40 pm »
Nav de mol van Blenderbrammetje heb ik weer eens naar het hair particle system gekeken. Ik werk met 2.78a en kom iets vreemds tegen. Ik ga heel eenvoudig te werk. Ik neem een kubus. maak van het bovenvlak een group.
Dan maak ik een hair particle group en selecteer bij het tabblad vertex group deze group. Nu zou het haar alleen moeten ontspringen vanuit die groep. Maar Blender reageert heel vreemd. Het laat nu juist overal haar toe behalve op de gekozen groep. als ik het pijlte ernaast klik dan verandert er wel iets, maar nog niet wat zou moeten. Als ik dit zelfde doe in 2.73 dan gaat alles wel zoals je zou verwachten.

Ik doe alles met de internal render. Hebben jullie dit ook of is dit een persoonlijk probleem? Ik heb het al op 2 computers getest.

Probeer het nu regelmatig en het gebeurd random. Ik heb een scene met 4 kubussen en doe de zelfde handelingen per kubus, de ene keer lukt het en een andere keer niet. Als het fout gaat dan is die fout ook niet constant. dan komen de haren uit een verkeert vlak of dan weer uit verschillende verkeerde vlakken. 

10
Leuterhoek / wacom in de aanbieding
« Gepost op: 30 januari 2017, 14:20:59 pm »
http://www.ibood.com/nl/nl/flash-sales/21510/1692/wacom-creatieve-tablets/
Voor de gene die overwegen een wacom aan te schaffen. een aanbieding.

11
Onderhanden werk / Hond
« Gepost op: 26 januari 2017, 13:50:41 pm »


Weer een tijdje geleden dat ik wat heb laten zien, dus nog maar weer een testje tonen zodat jullie weten waar ik mee bezig ben. Ik heb dit eerst gesculpt, daarna retopo vervolgens material toegevoegd, de rig gemaakt en toen nog eens de animatie. Ik heb wel enkele video's erbij gehad van honden op een tredmolen en volgens mij ook een fotosequentie van Muybridge.

12
Onderhanden werk / Gallerie
« Gepost op: 05 januari 2017, 12:47:59 pm »
https://www.youtube.com/watch?v=Jgqi6oW8ZjA
Hier een fase van een hobbyproject waar ik aan werk. Ik ga er nog flink aan sleutelen, maar het is leuk om af en toe wat te laten zien.

13
Post Processing en Compositie / Krijg depth of field niet gerenderd
« Gepost op: 28 november 2016, 15:30:16 pm »


Ik heb een probleem. Ik probeer scherpte diepte te krijgen met de compositor. In de viewer krijg ik het voor elkaar, maar in de render is alles scherp. Wat doe ik verkeerd?



14
Over Blender / 14 Tips on working faster with the User Interface of Blender (
« Gepost op: 21 november 2016, 14:50:59 pm »
Ik zag deze video en wou dat ik dit jaren eerder had geweten. Misschien zijn er meer onder jullie die dit ook graag zouden willen weten.
https://www.youtube.com/watch?v=OF8d4wz0t0Q&t=680s

15
Onderhanden werk / CHaracter animation schets
« Gepost op: 18 november 2016, 11:12:49 am »
Hier een walk cycle test.
https://youtu.be/s-k-ueIXZAQ
Ik heb zo'n tijd hier niets laten zien dus nu maar even een dit. Ik ben druk bezig met het leren om goed een wat complexere charater animatie te maken.

Weet iemand een manier hoe ik een filmpje hier kan publiceren zodat alleen de leden van de DBC het maar kunnen zien? Ik zet het nu op Youtube waar iedereen het kan zien, intussen staat er op mijn youtubekanaal alleen maar producten die nog lang niet klaar zijn.Geen reclame voor mij.

Pagina's: [1] 2 3