Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - reekje

Pagina's: [1] 2
1
Over Blender / foutmelding bij renderen filmpje blender 2.79b
« Gepost op: 18 augustus 2020, 22:19:34 pm »
Hallo
 Ik volg netjes de instructies op voor het renderen van een filmpje voor youtube. als ik alle instellingen heb gezet druk ik niet op render maar op de knop er naas animatie.
 dit schijn te moeten volgens de man van de cursus.
 zij de bijlage voor de instellingen en voor de foutmelding

wat heb ik fout gedaan?
 of moet ik anders doen?

reekje


2
Over Blender / blender 2.79b keyframe zetten lukt niet
« Gepost op: 17 augustus 2020, 15:14:01 pm »
Hallo allemaal
 Als ik de groene lijn in de serquenser aan het begin van de effectstrip heb staan en ik druk op i dan komt er geen keyframe of en minu.wat wel zou moeten . waar kan dit aan liggen?
 hoe kan ik anders een keyframe zetten?
 Ik werk onder Linux Debian

 bijvoorbaat dank



3
Over Blender / blender 2.79bpichup tussen clips doet het niet wat wel?
« Gepost op: 16 augustus 2020, 16:59:18 pm »
Hallo  allemaal
 Ik ben bezig met videoediting  en wil de groene curser van het scherm waar je de stips kan aanpassen met een soort snap van de ene clip naar de andere laten gaan .
 volgens de meneer van de cursus die ik volg moet dat met de pijltjes toetsen . maar dat wil niet
 Ik werk in 2.79b  op een Debian machine .
 deze functie heb ik straks ook nodig om van het ene keyframe naar het andere te gaan .

 kan iemand me hier vertellen welke andere sneltoets ik anders kan gebruiken ?
bij voorbaat dank reekje


4
Blender Interface / achtergrond afbeelding schuiven en schalen
« Gepost op: 21 oktober 2019, 07:34:02 am »
Nu ben ik bezig met een nieuwe website en wil daar een bepaalde stijl tekeningen op. dus ben ik weer begonnen met Blender.
Ik heb Udemy wat lessen gevonden die toegespitst zijn op een stijl die veel lijkt op wat ik wil
Dus  ben ik een blendercursus aan het doen op ubemy
 daar word een foto van een tekening ingeladen.
 dat lukt me
 maar vervolgens gaat die de tekening verschuiven en schalen .
1 hoe selecteer ik de achtergrond afbeelding?
2 hoe verschuif ik hem en schaal ik hem
 oeps door omstandigheden te lang niet meer met Blender bezig geweest

5
Hier heb ik al gevraagd hoe groot de in verhouding moeten zijn  kwa lente brette en het aantal pixels http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1174.0
maar nu wil ik weten Hoe groot mijn texture moet zijn voor een meter realistische muur van standaard bakstenen ?
Dus hoeveel pixels staat gelijk aan ee meter ?
het is bedoeld voor architectuur

reekje

6
Over Blender / Hoe maak je in blender genbruik van een texture altlas
« Gepost op: 24 december 2017, 19:40:36 pm »
In dit filmpje
op minuut 30.36 zie je texture atlassen en een stad die met behulp van enkele texture atlassen en vertrex colors gemaakt is
nu mijn vraag hoe gebruik je dergelijke texture atlassen in blender?

7
Over Blender / de verschillende manieren om vertrex colors te gebruiken maar Hoe?
« Gepost op: 24 december 2017, 19:20:53 pm »
In dit filmpje
van af minuut 2.30 Heef hij het over vertrex colors
even later laat hij voorbeelden zin in blender maar niet hoe hij het doet
Ik zou graag weten hoe hij het doet
dus een materiaal verkleuren  en of lichter donkerder maken
textures blenden  of in elkaar over laten gaan zoals een zand pad door een grasveld
en met de kanalen van een color meerder texturs mengen zoals in het vooebeeld van de weg

dus het zij drie dingen die ik wil weten
verkleuren en tint veranderen
mengen
en in de kanalen van een kleur

8
Over Blender / transperantie
« Gepost op: 11 december 2017, 18:08:37 pm »
Hallo
 Ik wil 2d objecten in mijn scene gebruiken bijvoorbeeld bomen van http://arnaud.ile.nc/cantree/generator.php zie voorbeeld

Deze zijn transparant.maar blender heeft moeite met transparantie, maat toch wil ik weten hoe ik deze het beste kan gebruiken zonder al te veel moeite .
ik kan evt in gimp wel proberen een transparantie map te maken
maar hoe kan ik ze het beste evt met transparantie map transparant krijgen in mijn scene in blender?

9
Hallo
Ik wil graag analoog mijn skyboxen en textures en dergelijke tekenen om ze uiteindelijk in blender op de gebruikelijke manier te gebruiken.
Nu weet ik wel hoe ik het moet doen.
6x een vierkant velletje en die tegen elkaar leggen als die naad aan de beurt is om naadloos te maken.
Maar ik heb een uurtje gegoogled naar vierkanstevig papier en dan ook nog voordeling.
Maar ik kwam alleen maar vouwblaadjes tegen in kleuren die ik nou net niet wilde.
Ik wil graag zwart, grijs, bruin, naturel. het liefst 20x20 cm of 30x30cm of er tussen in

Wie weet hier toevallig waar zijn vrouw de vierkante kaarten voor het kaarten maken vandaan heeft of weet toevallig tekenblokken in die maat ? Dat zou ik erg fijn vinden

Anders moet mijn begeleider het voor me snijden, en die heeft haar tijd wel voor andere dingen nodig
en moet ik er steeds op wachten.

In december/ januari ga ik weer verder met de cursussen en zal ik het een en ander laten zien
reek

10
Blender Interface / Mijn blenderleer topic
« Gepost op: 03 november 2016, 14:45:57 pm »
Hoi allemaal
Mijn begelijder en ik hebben afgesproeken dat de donderdag mijn vaste blender dag wordt .
tenzij het heel mooi weer is of dat er verplichtingen zijn.

Nu was ik een tijdje geleden met een ovening van sgcooky begonnen
deze ga ik van begin af op nieuw doen
Daar het in het engels is en niet alles even goed te zien is  zal ik regelmatig vragen hebben bij deze oevening en daar op volgende
daarom begin in maar een eigen draadje voor de lessen waar ik mee bezig ga

Hier zijn mijn eerdere draadjes over deze les:
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1510.msg14773#msg14773
http://dbc-3d.nl/index.php?topic=1516.msg14816#msg14816

nu loop ik al metteen tegen een heel dom beginners vraagje aan :
hoe kan je er voor zorgen dat de als ik dingen verplaats en naast elkaar zet dat ze automatich aansluiten n?
Ik heb het geweten maar ben het even kwijt

aan het begin van deze les:
https://cgcookie.com/exercise/modeling-a-stylized-building/
Geeft hij een plane een mirrormodefire mee  die
dan dupliceerd hij de eerste keer die op de x as
vervolgens verscijnen er twee naast elkaar op de y as
dan klikt hij clipping aan  in het dialoog van de mirror modefire
maar als ik dat probeer krijg is de planes niet aan elkaar  zoals in het filmpje onder aan deze les
Ik heb gedaan wat ik hier boven beschreven heb wat hij deed in het filmpje
Wellicht heeft hij ergens nog een knopje aan geklikt dat ik niet gezien heeft of 
komt het dat ik het voorgaande lesmateriaal niet heb kunnen volgen

kan iemand mij vertellen hoe ik toch bij het rezultaat kan komen wat hij daar heeft ?

reekje

11
Hallo

Ik heb een bestand met partikels geprobeerd te renderen , dat bij die tuterial hoord
echter blender cachte zelfs als ik de reders mode deed

dus ik heb besloten een zo lowpoly mogelijk gras te gebruiken
namelijk deze
echter het orginele bestand is een obj
die krijg ik m wel ge├»mporteerd maar niet de textures en opnieuw textureren met de aanwezige textures lukt me ook niet 
hoe moet je de obj importeren dat de texture mee komt?
hoe kan je hem bewerken dat je hem kan textureren?
hoe kan je hem omzetten in een blendfile?
hoe zet je de nodes als je defuse normel spectal en transperantiemap hebt?

http://opengameart.org/content/grass-pack-01
http://opengameart.org/content/grass-pack-02

12
Hallo
mijn twee andere projecten het huis en het kopje koffie staan even in de koelkast  omdat
er iemand bij mij in het huis weggaat en die persoon wil ik een mooie digitale plaat meegeven
van een bergweide met een springbol wat rotsblokken  veel gras en bloemen
en om die laatste twee gaat het
hoe kan ik van een tiental gras pollen en en tiental bloemen een heel weiland maken ?
ik heb iets gezien  over een partikel systeem  in een tutorial over een eiland
maar kan deze niet meer terug vinden
wie o wie kan me helpen met of die tut terugvinden of mei uitleggen hoe het moet
3 september is die persoon voor het laatst bij ons en deze woensdag het komend weekende heb ik nog tijd om het te maken

reekje 

13
Materialen en Texturing / hoe een circles materiaal exporteren en weer importeren?
« Gepost op: 14 augustus 2016, 23:02:43 pm »
Hallo
Ik ben al even bezig met een kop en schotel die ik wil kunnen renderen in circles
echter ik heb er een waar veel fouten in ziten maar waar een aantal materialen goed gelukt zijn
nu wil ik deze materialen hergebruiken in een andere blendfile waar ik de kop en schotel deels opnieuw moet doen

ook wil ik in toekomstige modellen deels gebruk maken van materialen van anderen

nu heb ik dus twee vragen :
hoe sla ik een materiaal op in een nieuwe blendfile of ander formaat als dat gebruikelijk is?
en hoe krijg ik dat of een ander materiaal vervolgens weer in blender onder de materiaal tab zodat ik de nodes ed kan zien en kan bijstellen ?

reekje

14
Materialen en Texturing / plaatje op dit kopje hoe?
« Gepost op: 11 augustus 2016, 00:03:14 am »
Waar moet ik de imagenode zetten als ik een plaatje op dit kopje wil zetten?
http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=105856
reekje

15
Materialen en Texturing / welke moet hier de mappingnode om de texture te schalen?
« Gepost op: 10 augustus 2016, 22:10:05 pm »
hallo ik ben met deze tut bezig

maar ik heb niet de zelfde texture  en de mijne is op een te hoge schaal
welke node kan ik gebruiken om die te schalen en waar moet ik die zetten
zie gelinkte schermafdruk voor hoe mijn nodes staan

http://www.pasteall.org/pic/show.php?id=105854

reekje

Pagina's: [1] 2