Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - GeFo

Pagina's: [1]
1
Materialen en Texturing / video in een pagina plaatsen.
« Gepost op: 16 april 2016, 22:07:31 pm »
Hallo,

Ik ben bezig met het maken een scheurkalender, opzich niet echt moeilijk, ik gebruik een plane en met behulp van latice en deform kan ik de pagina animeren.
Ook een texture met behulp van UV mapping ging prima, vervolgens wilde ik echter op een deel van de pagina een video of animatie plaatsen, dit ook met behulp van UV mapping gedaan, ziet er in de preview prima uit. Alleen wanneer ik in de node editor aan het werk ga om alles ook op deze manier te gaan renderen gaat het fout, heeft iemand enig idee welke node setup ik nodig heb om dit goed uit blender te kunnen krijggen.


2
Belichting en Rendering / vreemde schaduw na het maken van mesh from curve
« Gepost op: 07 maart 2016, 20:27:05 pm »
Nadat ik met behulp van een curve een fotolijstje heb gemaakt krijg ik een hele vreemde blokkerige schaduw, weet iemand hoe welke instellng ik moet gebruiken om deze schaduw normaal te krijgen?




3
Materialen en Texturing / Texture op plane vervormd tijdens animatie !
« Gepost op: 27 februari 2015, 21:38:18 pm »
Hallo,

Op een computerscherm wil ik door middel van tracking een andere scherminhoud weergeven. Op de vierhoeken heb ik tracking toegepast en vervolgens met "import image as plane"een nieuwe scherm weergave geladen die ik doormiddel van hooks op de vier hoekpunten vastzet.

In de eerste weergave ziet het er goed uit echter wanneer de camera in een andere positie draait komt er een soort van vouw in de afbeelding op het scherm.

Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt voorkomen.





4
Handleidingen / Keyboard shortcuts.
« Gepost op: 05 december 2013, 08:39:35 am »
Hoi Hoi,

Hier een erg handige reminder voor alle keyboard shortcuts in Blender.

http://waldobronchart.be/blenderkeyboard/

Groeten GeFo

5
Eindresultaten / Intro met filmreel
« Gepost op: 03 december 2013, 20:39:59 pm »
Hoi allemaal,

Eindelijk is de animatie dan klaar, ben erg druk geweest met van alles en nog wat behalve niet met Blender.
Hoop dat ik er nu iets meer tijd in kan steken. :)


Hier nog een totaal andere animatie die ik afgelopen zaterdag heb gemaakt, moest even snel tussen door voor iemand.



Groeten GeFo

6
Onderhanden werk / Filmreel.
« Gepost op: 07 oktober 2013, 22:38:18 pm »
Hoi beste Blenderaars,

Hier een kort filmpje dat ik met hulp van jullie inbreng heb gemaakt.
Dit is het begin van een intro die ik wil maken, laat maar horen wat jullei er van vinden?


http://youtu.be/moaCM3f8ecM

Groeten GeFo

7
Animatie en Rigging / Hoe animeer ik een filmreel.
« Gepost op: 21 september 2013, 16:16:02 pm »
Hoi beste Blender mensen,

Kennen jullie dat nog de oude 8mm film die door middel van een transport mechanisme door de projector ging?

Nu heb ik het plan opgevat om zo'n film al slingerend door mijn beeld te laten lopen met daarin video beelden verwerkt.
Het maken van de film is gelukt, tenminste één lang recht negative met daarin verschillende video beelden, nu moet het geheel nog geanimeerd worden en dat lukt me dus niet.

Iemand hier enig idee hoe je dat moet doen in Blender?

8
Leden stellen zich voor / GeFo even voorstellen.
« Gepost op: 31 mei 2013, 11:54:29 am »
Hoi Blenderaars!

Sinds ongeveer een jaartje werk ik met Blender, ik gebruik blender vooral om 3D objecten in mijn video's te verwerken.

Regelmatig maak ik bruidsreportage's, video's voor o.a de gemeente Rijssen-Holten (zie youtube kanaal).

Voor animatie maakte ik voorheen en nu nog steeds gebruik van TV-PAINT. dit is een 2D animatie programma met enorm veel mogelijkheden echter niet opensource! dus vrij kostbaar.

Blender is wat dat betreft echt fantastisch!! 3D, GRATIS, en als je je er enigzins in verdiept en een doorzetter bent kun je er hele mooie animaties mee maken.
Bij een bruidreportage maak ik bijvoorbeeld de trouwkaart in blender en laat deze in doormiddel van animatie in beeld vliegen openklappen etc.

Ben ook erg blij met dit forum, blender is zo complex dat het haast onmogelijk is om alles van het programma te weten, met elkaar weten we in ieder geval meer dan alleen.

Groeten Gerard

Pagina's: [1]