Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Topics - blenderbrammetje

Pagina's: [1] 2 3 4
1
Onderhanden werk / MaliCero Scenes
« Gepost op: 26 oktober 2018, 00:34:27 am »
Onderhanden ... Deze scene is de langste scene uit mijn superkorte animatie filmpje , dat uit allerlei korte makkelijk te renderen scenes opgebouwd gaat worden.
Malicero.

Ook de enige scene waar MaliCero zelf nog niet in voorkomt...



Word vervolgd...

2
Animaties / Bas&Jopie. Vrijheidstrijders. korte animatie
« Gepost op: 20 november 2016, 23:18:52 pm »
Mijn korte animatiefilmpje , nog niet zo erg uitgewerkt ,maar er zijn al wat dingen verbeterd.
Nu nog eerst de teksten inspreken en dan de mondjes aanpassen aan het tempo. Dan klopt het beter...
Verder mijn excuses voor de verstaanbaarheid , in Audacity kun je niet meer versnellen , het is nu gescheiden , of tempo versnellen , dan verdwijnen er gewoon hapjes uit , of toonhoogte wijzigen.
Maar goed alle begin is moeilijk.  8)



3
Hardware / Dual Xeon Workstation in 3 stappen...
« Gepost op: 12 mei 2016, 20:33:43 pm »
Ik ga een dual socket Asus z10p zus en zoveel bestellen.... socket 2011-3 , 8 x DDR3 2x PCIe 16X en PCIe 8x...


Kosten Asus z10PA-D8 ofzo, nieuw 330,-
Pocessors     Xeon e5-2670 v1  8-core 20MB cache refurbished getest , 69,- x2
geheugen 32 GB 1600Mhz DDR3    105,-

Ik begin met twee Xeon's en mijn oude geugen , 8GB DDR3 op1333  maar later 32 GB
Ik begin met mijn oude 750Ti GTX , SSD 120Gb en HDD 640 Gb....
Ik moet nog uitzoeken hoe je in kunt stellen dat Blender de eerste PCIe 16x Kaart voor de viewports gebruikt , en de tweede of allebei voor Cycles....

word ingebouwd in mijn oudste kast , voeding 550 Watt met 120 Gb SSD en 640Gb HDD....
En huppekee , voor 450,- een dual socket workstation , en nog 105,- meer later voor 32Gb geheugen....Dat is slechts 555,-
Er kan altijd nog een dedicated Cycles GPU zoals een 970 GTX in...
Maar dan moet er wel ee zwaarder voedingkje in. Ik wilde maar ff laten zien dat een workstation met aanzienlijke renderkracht niet zo duur hoeft te zijn.
Je blaast de duurste i7 procs eruit. 8)

Eens even kijken hoe ik dat ga financieren... Nog wat klussen en wat vakantiegeld dan maar dan maar... :)



4
Experimenten / Neon Shader Node-system
« Gepost op: 09 januari 2016, 18:44:54 pm »
Ja ik zit nog wat te kloten om de light path node beter te begrijpen.....
Het besef begint te wortelen....

Hier een poging tot neon material... :)






5
Hardware / Cycles GPU rendering nu ook op OpenCL , dus Ati / AMD
« Gepost op: 24 december 2015, 22:58:32 pm »
Ha Mensen.
Helemaal blij met mijn nieuwe computers , in de één zit nog mijn oude Phenom II 955 , die nu 10 x beter presteerd dankzij een echt AM3+ moederbord en 16 GB DDR3 1333mhz ,
de Andere is vrijwel hetzelfde maar dan met een FX 8320 ....met 16GB DDR3 op 1600 , 1866 was niet zo stabiel....

In mijn nieuwe computertje zit een R9 380X 4gb , die inmiddels het project Keuken heeft gerendert in net iets minder tijd dan mijn GTX 660 met CUDA doet.
Ik heb gewoon de laatste nieuwe Crimson drivers gebruikt , ik denk dat ik geoptimaliseerde drivers moet gebruiken , of de laatste 13.XX Catalyst drivers ofzo...

Anderen hebben met een R9 390X al de TitanX verslagen met Cycles , dus ik denk dat ik even moet uitzoeken wat de beste OpenCL drivers zijn....

Maar goed , het is dus een feit , persoonlijk uitgetest. Werkt als een trein :)

6
Eindresultaten / Blendermannetje
« Gepost op: 01 augustus 2015, 15:38:10 pm »
Tsja , echt inspirerend word ie nooit , de Blender startup file.
Alhoewel.....

Misschien komt hier nog eens een vet animatiefilmpje uit voort... :)



7
Onderhanden werk / Slecht weer , Mooi weer !
« Gepost op: 31 juli 2015, 23:46:57 pm »
Ja mensen , ik heb een waardevolle ontdekking gedaan.

Ik heb een wolkendek met slechts een box , die niet eens een echte bounding box is ,
bestaande uit aan een particle system gekoppelde cloud-texture , en point density in een Volume material.
Geen Blenderclouds dus , geen smoke , geen gezeik met belichting. Het mooiste :
Deze wolken laten zich lekker manipuleren met Force-fields zoals wind en turbulence , force of vortex.....




8
Onderhanden werk / Zat werk onderhanden !
« Gepost op: 23 juli 2015, 23:28:56 pm »
Onderhanden werk :

- Transparantman een skelet geven... en binnenkort organen en een spieren-texture....
- Een vogel met realistisch fender-gitaartje speelt een nummer op een tak.... Moet nog gerigged worden , en geanimeerd....
- Een Logo moet in een achtergrond van onweer en donkerte , met bliksem , binnen 12 seconden in mooi , stralend weer te zien zijn....
- Een ander Logo waarin een 2d video animatie van een poppetje zit , moet verder helemaal verdraaien , zodat alles behalve het poppetje 3D is , en eindigt met      hoe het Logo officieel is , dus gewoon weer plat. Niet moeilijk , alles is verder al 3D , maar het gaat om de timing.... :)
- Mijn autos in een filmpje laten rijden leek ook niet zo moeilijk , maar ik heb geen mooi materiaal voor de spiegelingen in zij en achterkant kunnen vinden en downloaden.....
- Een Blender-Game , Pyro III maken. Een remake van Pyro , volgens mij is er nooit een PyroII geweest , die slaan we over. Het is 2015. Pyro III dus :)


Nou , ik kan wel weer even vooruit !  8)

9
Onderhanden werk en demo's / Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Gepost op: 23 juli 2015, 23:15:46 pm »
Hoi , ik ben net begonnen aan het maken van een game om uit te vinden wat er mogelijk is met de Blender Game Engine.....

Ik heb daar een doel mee , ook al is dat geen game. Die Transparante man , als hij klaar is , is bedoelt om plaatjes en animaties te kunnen maken van organen en meridianen , zodat de stroming van energie in beeld kan worden gebracht....
Ik wil de Game Engine benutten om een progje te maken waarin de kijker zelf , met een bestuurbare camera , in en uit de transparante man kan kijken , zo diep als hij wil , op iedere plek die hij kiest.
Op die plek word alles dan transparant in de vorm van een cirkel. Later kan ik nog acupuctuur "mappen" , lees textures toevoegen.... Het was maar een idee.

Pyro III echter , is gebaseerd op Pyro , een spelletje op de 486DXII waarin je een spaceship bent  in een kubus-omgeving , zoals in de Cube , alle kubussen zijn middels openingen inhet midden van de meeste vlakken ervan , doorverbonden.... Het wemelt er van de aliens , zowel spinnen op de muren , als schepen die rondvliegen en op je schieten.... Ik was ff verslaafd , je kunt namelijk alle kanten opdraaien , zodat er geen boven of beneden is.... De ingangen kun je slechts op kleur van elkaar onderscheiden....

Nou ja , een scheepje laten vliegen is geen probleem. Ik ga ervan uit dat de muren ondoordringbaar maken ook niet zo moeilijk is , maar de rest , de programmering van vijanden en ze laten schieten , heb ik nog geen idee van.

Nou en , al doende leert men. Ik zal enkele plaatjes posten van wat ik al heb , het heeft nu nog niet eens de juiste textures , maar vooral zal ik hier vragen posten als ik ergens niet uitkom. Er zijn vast mensen die het leuk vinden zelf een leuk spelletje te maken , zodat we van elkaar kunnen leren ! :P

10
Onderhanden werk / TransparantMan
« Gepost op: 04 juni 2015, 22:43:49 pm »
Beste Mensen , ik zag dat ook anderen interesse tonen voor het MakeHuman pakket...
Ik heb er nog niet zoveel ervaring mee , ik heb een man en een mooi meisje gemaakt , ze laten zich prima importeren en zelfs automatisch riggen bij het importeren... Geen vuiltje aan de lucht... Zo werd Transparant Man geboren ! :)

Voor een project ben ik nu een Transparante Man aan het maken... d.w.z. hij moet doorschijnend kunnen zijn....
Hij heeft onder zijn huid een laag spieren en pezen , en een echt skelet.... Dat valt nog niet mee.... Het werd al moeilijk bij de heup , maar dat komt nog goed.
Behalve de schedel is er weinig moelijks aan een skelet....
Daarna krijgt hij nog echte organen , hij is namelijk bedoelt voor educatieve illustraties en animaties....




Ik update zodra het skelet klaar is... :)

11
Animaties / Introotje ... EyeOpener...
« Gepost op: 09 april 2015, 17:15:26 pm »
Introotje klaar....
Wat vinden jullie ervan ?  8)


12
Particles en Simulaties / Bounding boxes Volume-Cloud Generator
« Gepost op: 07 april 2015, 23:21:07 pm »
Hoi , wie weet er het fijne van volume-clouds ? Ik gebruik de cloud generator , maar zoals altijd en immer bij clouds , smoke of vuur heb ik weer gezeik met die bounding boxes....

Niets helpt. Vanaf het eerste begin gezeik, het kan toch niet zo zijn dat die bounding boxes elkaar niet mogen overlappen ?
De problemen lijken daar wel dor veroorzaakt te worden...
Anders moet ik iets anders verzinnen, het gaat om een wolkendek met spiraalwolken en veel losse wolkjes...




13
Eindresultaten / Derde Auto
« Gepost op: 09 februari 2015, 16:46:34 pm »
Kijk , mijn derde auto , nu heb ik er drie , tijd voor een animatie !
Ik was van plan om bij wijze van Experiment videomateriaal te zoeken waar deze drie auto's
in ge"blend" kunen worden... Cockpitvieuws van de weg en vanuit de auto een zijgezicht van de omgeving ofzo...
Komt goed.... Ik heb al wat ervaring met particle systems voor de rook en het zand....
Nog iets op de spiegelingen verzinnen......


14
Onderhanden werk / Tweede Auto
« Gepost op: 26 januari 2015, 21:06:06 pm »
Mijn tweede auto , uit de losse pols ontworpen, dus zonder referenties of fotos
...
Hmm, volgende keer proefrendertje maken , ik zie een foutje in de lak , kleintje maar...
En omdat ik 20 stappen terug had gedaan om iets te herstellen zijn mijn spiegeltjes weer klein geworden...

Nou ja, ik maak 'm af en post hem opnieuw, ik had hem over twee computers gerendert maar was vergeten de HDRI-World-texture mee te kopieren naar mijn andere computer.... Nu zien jullie mooi het verschil , met of zonder mooie 3d lucht....

Opnieuw dan maar weer....Zodra die klaar is doe ik nog een render.....
Inmiddels is de derde auto al half klaar , hier heb ik meer los plaatwerk met mooie aansluitrandjes , om problemen in de glans
te voorkomen, bovendien is het onrealistisch, en inefficient om je halve koetswerk uit één plaat te willen bouwen...



Na de volgende heb ik genoeg ervaring opgedaan om mijn Gallardo af te maken, ik vond het plaatwerk moeilijk....:)

15
Eindresultaten / Nieuwe Pleedeur...
« Gepost op: 24 januari 2015, 23:30:12 pm »
Een nieuwe Pleedeur ...
Gerendert met de Blender renderer !




Pagina's: [1] 2 3 4