Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - roobol

Pagina's: [1] 2 3
1
Eindresultaten / bordspel
« Gepost op: 18 april 2021, 10:27:59 am »
Was best leuk om te maken (en niet zo heel erg ingewikkeld).




2
Over Blender / Blender 2.93
« Gepost op: 18 april 2021, 10:23:51 am »
Blender 2.93 is inmiddels in beta en de asset manager heeft het helaas niet gehaald.  Die staat overigens wel weer in Blender 3.0 alfa en daarin zullen dus ook de vernieuwingen in geometry nodes in verschijnen.

3
Eindresultaten / stamper
« Gepost op: 05 april 2021, 12:24:46 pm »
Weer iets simpels (had ik ook bij mijn vaatwerk kunnen zetten).



4
Onderhanden werk / Re: vuurwerk
« Gepost op: 05 april 2021, 12:14:38 pm »
Ziet er goed uit; het deeltjessysteem in Blender heb ik me nog niet aan durven wagen...

5
Eindresultaten / Re: vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 14:50:03 pm »
Hmm..., ik begrijp je punt, maar het kopje is eigenlijk een vaas ;-)))

6
Eindresultaten / vaatwerk
« Gepost op: 27 maart 2021, 10:38:11 am »
Zo wat allerhande frutsels bij elkaar gezet.  Het mechaniek om het rekje te openen en te sluiten was even puzzelen met animation nodes (hele nuttige add-on).




7
Eindresultaten / step
« Gepost op: 14 maart 2021, 14:35:13 pm »
Het stuur is wat Harley Davidson uitgevallen, dus meer iets voor de wat coolere kleuter.  Alle materialen zijn prodedureel en die vallen in Blender 100% mee.



8
Traditionele artwork / Re: Landschap Foto
« Gepost op: 09 maart 2021, 10:26:10 am »
Naast 3D hou ik me ook nog bezig met fotografie, tekenen en schilderen en er gaat heel veel tijd en plezier in koken.

@ijpe: dat is een indrukwekkende transformatie.  Gebruik je daar een tablet voor?

9
Eindresultaten / Re: fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 16:25:16 pm »
Bedankt, Wil.

Btracer is niet zo ingewikkeld.  Ik heb de optie mesh follow > object gebruikt, maar dat werkt alleen voor objecten die zelf geanimeerd worden, niet voor objecten in een geanimeerde ouder.  Btracer werkt trouwens ook in 2.83


10
Eindresultaten / fruitmand
« Gepost op: 05 maart 2021, 11:39:06 am »
Nu dat ik weet hoe de Btracer add-on werkt kan ik met mijn spirograaf machientje mooie mandjes maken...




11
Eindresultaten / Re: oude boeken
« Gepost op: 04 maart 2021, 09:07:27 am »
Knap.  Eens dat de hele modifier stack node based gaat zijn gaat dat een enorm potentieel hebben.

12
Ziet er heel goed uit, mijn complimenten.

13
Animatie en Rigging / Re: Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 12:16:19 pm »
Gevonden, yay!!

Omdat mijn penpunt een kind is van het tandwiel veranderen de locale coordinaten niet tijdens de animatie en valt er voor Btracer dus niets te tracen.  Als ik die locale coordinaten omzet in globale met een object matrix input en doorgeef aan een ander object kan dat dummy object wèl door Btracer gevolgd worden.  Wie mijn spirograph machientje wil gebruiken moet dat er dus nog even bijzetten, zie plaatjes.








14
Animatie en Rigging / Btracer add-on probleem
« Gepost op: 01 maart 2021, 10:14:14 am »
Ik heb een soort van spirograaf constructie gemaakt en de tandwielen aangestuurd met Animation Nodes.  Dat werkt allemaal naar behoren, maar als ik er met de add-on Btracer een curve mee wil tekenen lukt dat niet.  Dat ligt niet aan Animation Nodes, want met keyframes werkt het evenmin.  Zie ik iets over het hoofd of is dit een beperking van Btracer?  Met het tracer object van Cinema4D gaat dit overigens wel en epicyclische tekenmachines maken is best leuk.

Het Blender bestand kan je downloaden op https://we.tl/t-cKbQnzXw7c, deze link verloopt op 8 maart.  Het bestand werkt met 2.83 en met 2.92

Voor de animatie heb je wel animation nodes nodig van https://animation-nodes.com

Alle suggesties zijn welkom.



15
Eindresultaten / Re: Website
« Gepost op: 26 februari 2021, 20:36:53 pm »
Je maakt al hele leuke dingen, Blendey, terwijl 3D op jouw leeftijd best lastig is.  Met wat je nu al kunt staat je een veelbelovende toekomst te wachten.

Blijf experimenteren,  Kees

Pagina's: [1] 2 3