Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - erwinvs

Pagina's: [1] 2 3
1
Over Blender / inverse kinematic tov froward kinematics
« Gepost op: 25 april 2019, 17:40:25 pm »
Hoi allemaal,

Ik heb een tijd geleden een rigged figuurtje gedownload en helemaal naar de hand gezet. Nu is dit figuur gerigged met IK en ik heb ondervonden dat dit wel mooi is etc maar het werkt teggen mijn hand in. Ik ben het niet gewoon en zet liever elke onderdeel van het lichaam zoals ik wil, simpel gezegd , forward kinematcis dus.

Is er een mogelijkheid om de reeds geimplementeerde IK te verwijderen en zodoende verder te werken met een gewone FK?

Zo ja, waar en hoe doe ik dat?

MvG

2
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 28 maart 2019, 21:27:21 pm »
Thanks Blenderbrammetje, deze kata is geen shotokan maar goju ryu karate, maar ook hier lijkt die hard op de heian shodan etc van shotokan, idd.

3
Over Blender / Re: draaien van een object tijdens een animatie
« Gepost op: 18 januari 2019, 19:56:30 pm »
hey koos2, dat helpt me nu echt vooruit  ;D

4
Over Blender / Re: draaien van een object tijdens een animatie
« Gepost op: 18 januari 2019, 14:19:20 pm »
Volgens mij heeft het iets te maken met de graph editor, waar een curve in een verkeerde richting staat, maar ik heb nog niet ontdekt dewelke noch hoe het aan te passen.

Is dit idee correct?

5
Over Blender / draaien van een object tijdens een animatie
« Gepost op: 18 januari 2019, 13:43:12 pm »
Hallo,

ALweer een vraagje dat me reeds geruime tijd bezig houdt, maar enkel naar voren komt wanneer je het nodig hebt , uiteraard....

Stel ik teken een object en dit object staat in frame 1 met zijn snuit naar onder (6uur op de klok), ik TEKEN met een rotatie het object 180graden gedraaid naar boven (12uur) via de ccw richting.

Nu zie ik vaak dat het object bij het afspelen van de animatie wel degelijk draait maar dan volgens cw richting ipv mijn gewenste ccw richting. Hoe kan ik dat aan het blender verstand krijgen dat er een bepaalde draairichting is? Is dit standaard ergens in een setting ingesteld op cw en moet je dan dan specifieren? Zo ja, waar?

Erwin

6
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 14 januari 2019, 11:16:55 am »
ok heren, ik ga dit proberen, al snap ik niet goed waarom ik dan wel een mooie weergave heb in particle edit en geheel niet in object mode.

Ik had reeds geprobeerd te spelen met die radius en dit geeft me een ongelovelijk lelijk en onwerkbaar beeld in particle edit, daar waar ik de haren moet "kammen".

Ik hou jullie op de hoogte, en post wel enkele screenshots van wat ik zie of vind.

Om te lachen

dit is mijn instelling, zoals in de youtube tutorial met radius .070


dit is radius .300


en dit is de max instelling van 10 (ik geraak niet aan 300, vandaar 0.300)


toi toi toi

7
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 14 januari 2019, 10:09:48 am »
Hallo

Normaal gezien zou via de bijgevoegde link een copie van mijn blenderfile te vinden zijn.



Gelieve de inhoud wel te respecteren aub

Alvast bedankt voor alle genomen moeite en hopelijk vinden we iets ...

8
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 13 januari 2019, 13:11:49 pm »
En hoe kan ik zulke blend file online zetten? Toevoegen als bijlage?

9
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 13 januari 2019, 11:49:42 am »
Ook hier moet ik nee zeggen. in de eerste foto zie je gele lijnen, want ik werk bvb alleen met de particles, daarom zie je de gele lijnen als de children op NONE staan. Als ik deze op simple zet, zie je de allereerste foto uit dit topic, met het rosse haardos (wanneer ik werk onder de PARTICLE EDIT), zet je dan zonder iets te veranderen de weergave op OBJECT MODE dan zie je de tweede foto uit dit topic, een stukje kaal hoofd met een tros ros haar in een staart.

Wat ik niet snap is het volgende: ik zit in particle edit mode en teken een vloeiend haardos



ik doe HELEMAAL NIETS buiten in die mode de object mode weergave kiezen, zie foto hierboven

en ik krijg dit


terwijl dit in de "o zo simpele tutorial" niet zo is, zie tutorial op tijd 11m49 (nog in particle edit) waar dit overgaat naar object mode op 11m52, zonder dat er iets aan de weergave verandert. Het kan best aan de getekende haren liggen, maar ik zie niet wat er mis is.

10
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 12 januari 2019, 21:01:11 pm »
Ik denk van niet. Ik heb 3 secties gemaakt in de particle, waarvan ik er reeds 2 heb ingevuld ... de hoofdharen (haar voor), de achterharen (haar bodem) en wat ik later nog wil invullen, de harenstrengen (haar lokken).




 Ook met de achterharen zichtbaar, vallen de hoofdharen (haar bodem) al deels weg uit het zicht.

Ik weet niet wat ik wel of niet moet actief zetten ... al wat ik reeds ingevuld of gebruikt heb, staat zichtbaar, behalve de haar lokken

11
Over Blender / Re: tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 12 januari 2019, 13:58:58 pm »
Heb je de haren in vertex group een goed assign gegeven.
Zodat het particles systeem weet waar de haren moeten zitten.

Of als je weightpaint gebruikt zal je daar ergens moeten kijken

Hallo Ijp, bedankt voor je reactie ... ik heb echter geen idee waarover je het hebt, want ik doe maar wat, geen opleiding in blender, ik leer al doende.

Ik heb een bepaalde regio in het hoofd afgebakend, gesplitst en van daaruit plaats ik manueel particles (haren) die ik dan in de gewenste "plooi" leg met de kam of met de gewone commandos van blender. Dat op zich lukt aardig in de particle edit. Ik ben vertrokken met en van de youtube tutorial van een zeker Nazar Nochencko, hij werkt ook alles uit en af in de particle edit, daar zie je dan mooie golvende haren. Bij zijn overgang van de particle edit naar object mode, blijven de haren ook mooi golvend. Bij mij verandert de golvende haarpartij in particle edit naar een een hoekige partij in object mode. De haren zijn mooi rond in particle edit en wordt plots gebroken lijnen in object mode.

Volgens mij is het een filter of een instellingen met de vele mogelijkheden , maar ik zie het niet. Ik heb al met veel gespeeld, instelling verhoogd en/of verlaagd maar ik zie soms geen of een niet gewenste verandering in het beeld.

Dit is de tutorial die ik probeer te volgen om er iets uit te leren ... een dat lukt deels, maar ik mis ergens de essentiele info of instelling om  het juiste en gewenste resultaat te krijgen.

Mogelijk zien jullie wel wat ik niet zie...


12
Over Blender / tekenen van haren op een hoofd
« Gepost op: 11 januari 2019, 14:22:48 pm »
Hallo,

Ik heb dit topic terloops in een ander topic reeds aangehaald, maar ik krijg er weinig bruikbare info over en ik zit er echt mee vast.

Ik ben begonnen met het aanbrengen van lange hoofdharen op een... jawel hoofd.

In particle edit ziet dit er al redelijk goed uit



Maar als ik dan overga naar de object mode, krijg ik steeds het volgende beeld te zien. Ik verwacht wel hetzelfde beeld ,maar dan eventueel uitgewerkt, als in particle edit.



Ook als ik met F12, mijn beeld render, zitten er fouten in het beeld, er ontbreken bvb haarlokken op plaatsen waar in de particle edit wel alles mooi vol staat



Ik heb geen flauw idee wat ik fout doe of vergeet. Ik zie wel dat er allerhande opties in de particle edit staan waarmee meer of minder haarsprieten te tekenen of op te vullen zijn, krulling, roundness, radial, maar ik vind de uitleg over deze zaken in de manual wel terug. Ze zeggen me echter weinig door de sumiere omschrijving.

Ik had mijn figuurtje graag verder afgewerkt vooraleer ik ze zou gebruiken in een animatie... maar hier blijf ik dus hangen.

Kan iemand me uitleggen of zeggen waar ik een begrijpelijke Nederlandstalige uitleg kan vinden. Er zijn heel veel youtube filmpjes over haar ... maar meestal gaan die vrij snel en gaan meestal ook niet in detail in op de verschillende mogelijkheden.

Alvast bedankt

13
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 22:32:53 pm »
Thx, ik hoor het wel, Rome is niet op 1 dag gebouwd. Misschien zijn er nog wel andere "expert" tekenaars, die een mogelijke op.ossing weten.

14
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 20:43:07 pm »
En omdat in deze gevallen te weinig info altijd een probleem is geef ik nog enkele screenshots mee

particle edit -> redelijk goed gewenst beeld, met zicht op instellingen



zonder iets te doen, gewoon naar object mode gaan geeft



en zelfde object mode omgezet in rendered beeld via toets F12, geeft ook geen gewenst beeld, er ontbreekt een haarlok,



Ikke een beetje verloren hehehe (let niet op de haarkleur, dat is maar om de verschillende lagen te zien na tekenen)

15
Over Blender / Re: aanpassen van afmetingen persoon aan realiteit
« Gepost op: 08 januari 2019, 20:27:16 pm »
En om even te illustreren waarom ik zoveel vragen stel ... ik wil gewoon iets goed brengen ... of toch proberen en/of verbeteren.

Zie voorbeeld filmpjes uit de eerste "tijden".



of ander voorbeeld



Nu werk ik dus aan een vrouwelijke karateka ... maar daar is wat meer "detail" aan te werken

Pagina's: [1] 2 3