Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Rezzy777

Pagina's: [1] 2 3 ... 8
1
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 04 december 2018, 13:33:59 pm »
Ik heb hier inmiddels een mooie tutorial over gevonden (mocht iemand hier ooit nog naar op zoek zijn ;))


Vanaf 13:20 minuten...

2
Leden stellen zich voor / Re: Hallo allemaal
« Gepost op: 29 november 2018, 15:24:03 pm »
Filmic is tegenwoordig zelfs ingebakken in Blender (dus geen externe add-on meer nodig) en trekt het realisme van je renders naar een veel hoger niveau!

Filmic is altijd het eerste dat ik bij een verse installatie van Blender aanzet ;)

Veel plezier met Blender!

3
Leden stellen zich voor / Re: Hallo allemaal
« Gepost op: 29 november 2018, 10:44:52 am »
Mooi, Sequenze2!

Gebruik je ook al Filmic in je renders?
Sommige renders lijken wat overexposed te zijn ;) (tip)

4
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 17:12:45 pm »
Helder, dank jullie wel!

Uiteindelijk is mijn idee dus niet mogelijk ;)

5
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 12:02:41 pm »
O in dat geval ben ik blijkbaar onduidelijk geweest: het gaat me niet om een geanimeerde gradient.

Ik wil alleen simpelweg weten hoe ik een gradient (op procedurale wijze) kan mappen op een Plane. Als ik dit namelijk via de Node Editor wil doen, krijg ik het niet voor elkaar omdat er geen visuele aanwijzingen zijn. Ik zie wat grijze en witte vlakken op mijn object verschijnen als ik met de mapping-waardes speel, maar dat is geen doen zo.

In de UV/Image Editor zou ik de gradient echter wél kunnen zien, en zou ik de UV's er op de juiste manier op kunnen leggen. Maar hoe krijg ik een mijn gradient in de UV/Image Editor? :)

6
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 27 november 2018, 11:21:29 am »
Okee, maar hoe dan? Kun je eens een tutorial aanwijzen? :)

7
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 26 november 2018, 15:44:12 pm »
Okee, en hoe kan ik dan procedural werken met zo'n gradient en UV's? Daar ben ik wel benieuwd naar :)

8
Materialen en Texturing / Re: Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 26 november 2018, 12:05:02 pm »
Dat doe je door bake

Aha, maar er is dus geen parametric manier om dit te doen? Want dat was het hele punt ;) Dank voor je tip!

9
Materialen en Texturing / Gradient in UV/Image Editor
« Gepost op: 23 november 2018, 14:10:25 pm »
Ik wil graag een linear gradient op een Plane plaatsen, en de positie van de gradient bepalen via de UV/Image Editor.
Hoe kan ik een Gradient-node zichtbaar krijgen in de UV/Image Editor?

Het voordeel van een interne gradient in Blender is namelijk dat de gradient gewoon editable blijft. Omdat ik dit niet werkend kreeg, heb ik uit erremoej (armoede in het Brabants) maar een gradient in Illustrator gemaakt en deze geïmporteerd als texture...  :'(

10
Nee, ik hou niet zo van sandwich spread. Maar bedankt.

11
Onderhanden werk / Re: MaliCero Scenes
« Gepost op: 22 november 2018, 08:54:04 am »
Nette tijd inderdaad!

12
Materialen en Texturing / Re: Bump Map vs Normal Map
« Gepost op: 16 november 2018, 09:23:13 am »
Goeie vraag. Ik weet het ook niet. Ik heb het idee dat dit pas zichtbaar wordt als het roteert, dus in een animatie en dat het op een foto niet uitmaakt.

Dat idee had ik inderdaad ook: doordat een Normal Map in 3 richting diepte kan tonen, ziet hij er onder een hoek beter uit dan een Bump Map. Maar toch grappig dat daar bijna geen visueel bewijs van te vinden is...

13
Materialen en Texturing / Bump Map vs Normal Map
« Gepost op: 15 november 2018, 15:59:01 pm »
Simpele vraag: heeft iemand een VISUEEL voorbeeld van het verschil tussen een Bump Map en een Normal Map?

Het verbaast me dat internet vol staat met vooral de technische verschillen ertussen ('Bump Map werkt met grayscale en kan dus alleen 1 kant op diepte geven, terwijl een Normal Map met RGB werkt en zodoende 3 kanten op diepte geeft'), terwijl er amper visuele verschillen zijn te vinden.

Ook las ik dat een Normal Map beter scherpe randen kan maken dan een Bump Map, maar waarom is me niet duidelijk.

Dus nogmaals: iemand een visueel voorbeeld hiervan? :)

14
Leuterhoek / Re: RIP Stan Lee
« Gepost op: 13 november 2018, 10:49:11 am »
Zijn cameo's waren altijd super in die Marvel-films!

15
Mededelingen / Re: handige map tool.
« Gepost op: 13 november 2018, 10:48:38 am »
Goeie tip, Ruud! Lijkt wel op het gratis programma CrazyBump!  ;)

Pagina's: [1] 2 3 ... 8