Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Over Blender / Blender Open Data Benchmark Release!
« Gepost op: Vandaag om 11:02:22 »
Hey Leden...,

Ik wil nog niet zeggen dat blender 2.8 al uit is, dus niet tevroeg juigen...

Blender Open Data Benchmark is al wel uit... deze heeft 4095 benchmarks...
Hier is de link...

Succes, Jamie.

2
Ik vind het best, maar ik houd mezelf op't moment niet veel bezig met blender.
Ik heb al ruim 3 tot 4 maanden een vrijwilliger, die mij leert programeren in om te
beginnen 'Pure Basic' en daar ben ik verlopig wel zoet mee.

Ik wil uiteindelijk (als ik niveau 4 ga leren met programeren) programeren
voor mijn hobby, in de richting van open source software applicaties met namen
3d en daarnaast ook electronics. Uiteindelijk wil ik zelf ook apperaten leren bouwen
met arduino + 3d-printing... ik wil mezelf in de toekomst ook zelf meer
bezig houden met talen zoals Basic, C, Python en Prolog, etc om meer zelf software
te ontwikkelen als Open Source, onder de GNU Licence... blender wil ik dan
nog gebruiken voor programeer niveau 3 (Leren 3D Programeren) en mogelijk
simpelle introductie animaties. Voor 3d-geprinte onderdelen wil ik meer richting
Open SCAD, niet zo zeer richting blender.

Ik ben op't moment het spelletje 'Bouncing Ball' aan het programeren dus ga ik
bijna naar niveau 2... dan krijg ik ook moeilijkere opdrachten van mijn vrijwilliger
en moet ik dacht ik ook andermans code analyseren... zo leer ik misschien ook andere
programeurs helpen als ze een code niet goed schrijven, dat ik het dan kan aanpassen
en terug posten naar hun...

Programeren staat bij mij boven blender... en dat zeg ik eerlijk.

Maar veel succes met het programeren van je blender-addon, ik houd mezelf meer
bezig met echte programeer talen zoals basic..., later ook C (C voor Arduino Projecten),
Python en Prolog...,

Jamie.

3
Onderhanden werk en demo's / Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Gepost op: 12 september 2018, 11:47:48 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...

Nu alleen nog het spelletje bouncing ball programeren (eerst verder uitwerken) en ga naar
niveauw II. Python en Prolog wil ik later nog leren om theoretische problemen te kunnen
oplossen op gebied van natuurkundige theorieën, dat zijn de talen die ik dan wil gebruiken
voor theoretische natuurkundige onderzoek. Basic, wil ik meer leren (in dat geval PureBasic)
voor complexe 3d-dll's en software. C/C++ echt op electronische gebied (in dat geval 'Arduino/
Bananna' Onderdelen aan te kunnen sturen) en mogelijk ook Fortran voor wetenschappelijke
dll bestanden om te kunnen importeren in PureBasic, voor mijn
toekomstige 3D/Arduino/Banan aapplicaties...

Ik was vroeger veel van het ontwikellen van games en gebruikte daarvoor de classike game maker.
Ik was met game maker 7.0 begonnen met 3d, ik baalde alleen wel van de limitaties van zijn
ingebouwde d3d (Direct3D) funcies, kon er niet zo veel mee. Toen dacht ik eraan om inderdaat
de BGE (Blender Game Engine) te leren, die hebben ze vanaf 2.8 verwijderd, maar die vond ik
later bovendien toch niet succesvol, dat kwam zoizo ook vanwege BGE's limitaties, maar daarnaast
wilde ik mezelf die tijd ook toch meer gaan richten op software en applicaties, dus ben ik nu
aan leren programmeren.

Ik wil sinds kort ook leren programmeren richting electronische onderdelen, maar zover ben ik
nog lang niet en moet daarvoor dan ook nog C leren. Op het moment ben ik dus PureBasic aan het
leren en ga alweer bijna richting niveau II.

Programeren en Natuurkunde zijn mijn grootste hobby's en staat bij mij boven blender, hoewel ik
blender straks wel nodig heb voor programeren niveau III.


4
Animaties / Re: Achtbaan van Gijs de Groot en hij is pas 15 jaar.
« Gepost op: 12 september 2018, 11:23:38 am »
Gijs de Groot 15 jaar maakt de Effteling achtbaan na met No Limits http://www.nolimitscoaster.com/index.php
Maar ook gebruikt hij Blender om de gebouwen te maken.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/2255881293/Gijs+(15)+maakt+animatie+van+nieuwe+Efteling-attractie+Baron+1898.aspx

Dat heeft hij toch maar knap gedaan.

Knap gedaan, ik neem aan dat ze in blender ook een curve modifier hebben gebruikt.
Dan is Gijs de Groot nog best jong als blender artist, athans, dat vind ik. Toen ik nog zo jong
was, ben ik zo ongeveer beginnen met 3d in Game Maker 7.0..., hoewel mijn programeer
ervaring toen die tijd nog bestond uit copy and paste projecten. Vergeleken met nu is mijn
programeer ervaring een beginnend stuk beter...

Maar om terug te komen op die achtbaan, hij is gemaakt onder toestemming van de Efteling,
maar ziet er complex uit...


5
Modelleren / Re: Boolean bug?
« Gepost op: 12 september 2018, 11:07:02 am »
Ik zag trouwens dat in versie 2.8 de 'Overlap Threshold' standaard al op 1 micrometer staat. Kennelijk was het dus al bekend bij de ontwikkelaars. Echter bij een difference gaat het ook daar weer fout!
Als je daarna de Threshold op 0 zet, dan is het daarna weer goed, maar ook weer niet in alle gevallen, helaas.  >:(

Een beetje èrg buggy is het dus toch nog wel! Frustrerend, hoor!

p.s.
Oók in 2.79 werkt het dan weer wel, dan weer niet. Ik wacht wel tot ze dit opgelost hebben.

Het zal inderdaat (zoals jij zegt) fijn zijn als ze die hele bug van de boolean volledig oplossen,
ik vind het geen handige modifier, zelfs de tool niet.

Ik houd mij op't moment bezig met programeren en heb zoizo blender 2.79 al op mijn
externe schijf gezet, voor als ik later 'programeer niveauw III' ga leren, dan
zal ik op het begin zeker nog steeds een oudere blender versie nodig hebben,
vanwegen de 'Ogre Addon' had ik begrepen, dus ik denk dat ik verlopig nog niet toe ben
aan blender 2.8 of hoger, totdat ik misschien 'programeer niveauw IV' ga doen
en zo complex kan programeren, dat ik toe ben om zelf 3d-tools te kunnen programeren
voor 3d-meshes en modellen in PureBasic (en misschien later ook zelf ontwikkelde 3d-engines).

Maar om terug te komen op de boolean bug, ik vind het ook zeer onhandig...


6
Modelleren / Re: Hoe maak ik een nieuwe vertices?
« Gepost op: 06 september 2018, 10:38:12 am »
Misschien kan het ook wel met de knife tool, alleen heb ik welleens opgemerkt dat het
heel soms wat problemen oplevert omdat deze tool het soms misschein niet doet op
bepaalde vertices/faces... maar heb ook al een hele tijd niet veel met blender gewerkt...
nouw... soms dan... Ik houd mezelf op't moment meer bezig met leren programeren...

Dit wil zeggen dat ik wat dingen van blender ben vergeten.

Jamie.


7
Modelleren / Re: Boolean bug?
« Gepost op: 06 september 2018, 10:31:38 am »
Ik kom het volgende probleem tegen.
Wanneer ik een boolean-difference uitvoer op objecten waarvan een van de vlakken samenvallen, dan faalt de boolean. Als voorbeeld hier een testje met kubussen, rechthoeken en cilinders (zie bijlage).
- Twee kubussen: zogauw er geen samenvallende vlakken zijn werkt het.
- Rechthoek en een kubus: er valt een gat in de rechthoek wanneer er vlakken samenvallen.
- Twee cilinders: boolean werkt alleen als de smallere cilinders langer is.

Is dit een bekend probleem dat ook bekend is bij de ontwikkelaars?

Overigens lukt het soms wel als ik ipv. 'bmesh' voor 'carve' kies, maar dan treden er soms met andere acties (zoals mirror) weer problemen optreden.



Ik zelf vind de boolean tool/modifier ook niet echt de beste optie voor het maken van gaten en
het samen voegen van objecten... De reden dat ik het niet vaak gebruik, is dat het je topology
compleet kan verwaarlozen wanneer je niet goed uitkijkt...

Soms kun je het misschien gebruiken voor het modelleren van architecturale projecten zoals
gebouwen, huizen en dergelijken, wanneer je bijvoorbeeld een gat wilt maken voor ramen of deuren,
maar ik zelf gebruik het niet vaak voor complexe dingen zoals bijvoorbeeld het modelleren van
patronen en dergelijken...

Ik raad je de boolean tool/modifier dus niet aan..., voor complexere modellen zal ik eerder
de knife tool of dergelijken gebruiken, of vertices verwijderen en vullen op de juiste manier bijvoorbeeld.

Succes, Jamie.

8
Leden stellen zich voor / Re: Voorstellen
« Gepost op: 29 augustus 2018, 10:41:25 am »
Welkom in de blender club...,

Ik gebruik blender al officieel sinds mijn 22e in de zomer, maar heb niet elke dag geoefend...
Dat wil zeggen dat ik mijn modelling in blender nog wel flink kan verbeteren. Maar houd mezelf
op het moment veel bezig met het leren programeren in basic... later wil ik dus ook andere talen
zoals python en SQL leren, maar dat is niet voor op het forum.

Blender 2.79 heeft een internal en een cycles engine. Maar de internal render engine gaat flink
veranderen vanaf versie 2.80..., die word volledig vervangen door eevee. Daarnaast word
blender's game engine  dacht ik ook verwijderd, vanwegen de code waarin
blender's internal render en de game engine in zijn geschreven. De code moesten ze
helemaal om gooien...

Het voordeel van blender's nieuwe eevee engine in versie 2.80, vind ik dat je dus niet altijd meer
composition nodes meer aan elkaar hoeft te flansen (misschien wel voor speciale dingen), maar
eevee heeft ingebouwde post process effecten zoals glow, motion blure, depth of field (DOF),
green space reclections, etc


Hier is een voorbeeldje:
Eevee - Interior Scene


Dit is een voorbeeldje hoe eevee er uit ziet... In middels is ook blenders UI veranderd...
Ik vind eevee ook best een mooi engine voor simpelle animaties, maar ik ben ook wel voor
blenders cycles render engine. Daar werkte ik ook altijd in voor serieusere projecten...

Maar misschien kan ik je in de toekomst wel helpen met sommige dingen, maar op het moment
ben ik meer bezig met leren programeren.

Succes, Jamie.


9
Traditionele artwork / JamieVanCadsand Logo 2018!
« Gepost op: 09 augustus 2018, 11:17:35 am »
Hey 2D Painters...

Ik heb in GIMP mijn eigen logo ontworpen met mijn initiaal J.C...
Dit is em:

JamieVanCadsand Logo 2018


Wat vinden jullie hiervan?, Jamie.


10
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Gepost op: 09 augustus 2018, 09:59:11 am »
Ik vind blender's eevee render engine een top engine voor renders, animaties en assets...
Heb ook eens een aantal keren met blenders eevee engine gespeeld, maar op mijn computer
hapert ie nog aleens... misschien ooit wel eens tijd voor een nieuwe grafische kaart,
en dan natuurlijk ook een high speed processor..., maar voorlopig kom ik daar nog niet
aan toe..., ik houd mezelf op het moment niet veel met blender bezig...

PS:
Ik kijk ook af en toe op blender.org, of blender 2.8 al uit is..., ik had gezien
dat die er binnenkort aan gaat komen...

Ik ben op het moment aan het leren programeren, hiervoor gebruik ik 'PureBasic'...
Vandaar dat ik mezelf op het moment niet veel bezig houd met blender (soms misschien)...,
maar goed.... dat doet er hier niet toe...



11
Onderhanden werk en demo's / Re: Game : Pyro III op de BlenderGameEngine ... :)
« Gepost op: 07 augustus 2018, 09:38:31 am »
Inmiddels is mijn oude hobby weer helemaal gaan leven.
Overgestapt op Unity als game-engine leer ik nu C#.... ik zit al wat te programmeren....:)
heb al enkele redelijk low-poly spaceships gemaakt om in zowel een tutorial als mijn eigen game te gebruiken...

Het schijnt dat je ze beter onder de 5000 polys kunt houden , en voor mobieltjes 1500...
Nou ja , in mijn game komen verder alleen lowpoly rotsblokken en wat getexturede kubussen dus dat zit wel goed....







Unity?...,

Nooit gehoord van Godot Engine (die ben ik een poos geleden tegen gekomen),
die is wel volledig open source...

Ik ben toevallig ook aan het leren programeren, dat doe ik in PureBasic... ik heb een vrijwilliger die
officieel nog geen vrijwilliger is helaas, hij heeft wat moeite met contracten aftekenen...

Ik hoop wel dat ie mag blijven onder toeschauwing...


Edit:
Later wil ik ook andere talen leren, zoals Python en C++... mijn eind doel is in elk geval
software en machine onderdelen met 3d-printing en arduino, dat wil ik er uiteindelijk mee
produceren...


12
Mededelingen / Re: Postimage
« Gepost op: 27 juli 2018, 10:17:55 am »
Ik baal van ze alle fotos zijn gewoon weg.
Maar wat je zegt is bijna overal zo.
Veel pagina's hier kunnen dan ook verwijderd worden door dat de uitleg weg is.

Ik zal het echter niet weten...

Als ik met blender aan iets serieus werk (hoewel ik mezelf op het moment niet veel (wel afentoe) met
blender bezig houd), doe ik meestal wel copyright, maar mensen kunnen net zo goed naar dbc-3d surfen
en onze images van dit forum plukken en ze dan gebruiken voor alles wat niet toegestaan is i.v.m. onze
auteurs-rechten...

Dus of dat uitmaakt, ik denk inderdaat dat je dit altijd blijft houden, al zal je de images gelijk van
je computer, naar het forum kunnen uploaden (wat natuurlijk onmogelijk is)....



13
Onderhanden werk / Re: Hurricane...
« Gepost op: 06 juli 2018, 10:04:19 am »
Beetje aan het spelen geweest met modifiers en displacements...
Bliksem gemaakt met de ivy generator.
De belichting wordt de volgende stap!!
Iemand nog ideeën om het op te leuken?!





Verschillende kleuren bliksem (net vuurwerk) misschien?...
Of juist laten veranderen van kleur!...


14
Over Blender / Re: evee
« Gepost op: 06 juli 2018, 09:58:39 am »
Ja... bij mij hapert eevee veel. Ik denk dat ik ooit een nog veel betere grafische kaart nodig hebt,
zoizo als ik verder ben met het leren van pure basic...

Ik houd mij op't moment namelijk meer bezig met programeren dan met blender, dus heb nog veel
hobby studie aan de boeg!

Maar had gisteren nog geprobeerd met blender 2.79 een koekje te modelleren in verschillende maten,
maar zijn wat mislukt.



EDIT:

Oh ja... als ik in de toekomst een nog veel snellere ultra grafische kaart nodig heb, dan natuurlijk
ook nog een high processor, anders weet ik het wel!...


15
Over Blender / Re: evee
« Gepost op: 01 juli 2018, 11:16:46 am »
Ziet er goed uit rozz...

Mij lijkt eevee een mooie engine voor bijvoorbeeld het creëren van
assets... Voor wat wil jij eevee later gebruiken ?, daar ben ik wel
benieuwd naar!...


Pagina's: [1] 2 3 ... 10