Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - JamieVanCadsand

Pagina's: [1] 2 3 ... 11
1
Onderbouwde kritiek / Re: wind blaast in de verkeerde richting
« Gepost op: 21 januari 2019, 11:02:59 am »
beste blenders,

Ik ben een bootsimulatie aan het maken met eevee. mijn wind blaast in de verkeer dichting, wat ik ook doe in de wind en softbody setting.
Kan iemand mij daar bij helpen, thanks



Blender 2.80 is nog in ontwikelling... misschien werken force fields nog niet goed
in de nieuwe blender. Het is nog in de beta intwikelling...

Ik zeg het maar... beta versies mag je nog niet gebruiken voor officiele productie...,
dat is met alle software zo.... of het nu open source is of closed source.

Jamie.

2
Modelleren / Re: Gewoon een simple kleed. Of toch niet zo simpel ?
« Gepost op: 21 januari 2019, 10:53:29 am »
Je kunt je cloth simulatie baken, bake cach. Je kunt dan naar de modifiers panel gaan en dan op de tijdlijn naar de vorm van je cloth het meest lijkt op wat je wilt. Op de modifiers paner klik je dan op de knop "apply as shapekey". Deze kun je dan gebruiken als basis om verder mee te skulpten.

Het is geen skulpten, maar sculpten trouwens...

Maar soms heb ik ook eens dat ik op youtube een tutorial bekijk, dat het daar juist
heel simpel lijkt... dan probeer ik precies te doen wat ze in de tutorial doen, lukt het maar niet...

Ik had het in elk geval met de 'post process en compositie' over het composeren van een stoplicht
en het werken met verschillende lagen. Dat is dus nog een leerpuntje.

Op het moment ben ik ook niet veel met blender bezig, omdat ik tegenwoordig meer van het
programmeren ben. Omdat ik mijn hobby uiteindelijk wil richten op elektronica (arduino) en
het zelf schrijven van software applicaties en library's (DLL's)...

Blender komt wel weer aan de pas wanneer ik programmeer niveau drie ga doen. Maar dat kan
misschien nog wel twee jaar duren. In niveau drie ga ik als het goed is 3d programmeren.

Tegen die tijd zal ik me weer willen verdiepen in de 3d wereld. Met namen primitiven, data,
voxels, shaders, materials en grafische kaarten. Maar dat duurt nog wel even.

Ik weet al wel redelijk dat een '*.obj' file uit een hele reeks nummeringen bestaat... voor de
x, y en z coordinaten, normallen, colours enzo.

Maar ik kan je momenteel niet helpen met jouw idee... Houd mezelf momenteel niet veel bezig
met blender.

Jamie.

3
Blender Interface / Re: Blender 2.8
« Gepost op: 21 januari 2019, 10:31:58 am »
Ik had laats het zelfde probleem... Ik houd mezelf alleen niet zo bezig met blender,
van wegen mijn hobby studie programmeren. Dus ik kan je niet helpen.

Weet niet waar het aan licht. Ik vind het persoonlijk zeer onhandig.
Jamie.

4
Leuterhoek / Re: Prettige jaarwisseling en alvast een goed 2019!
« Gepost op: 07 januari 2019, 10:47:47 am »
Geen vuurwerk maar het grootste vreugdevuur in Scheveningen van 48 meter hoog.



Ow..... je bedoelt vreugde vuur gemaakt in blender?.
Of was deze echt?...

Als het in blender is gemaakt, welke render engine heb jij dan gebruikt?...
Cycles of Eevee?.... ben ik wel benieuwd naar!.

PS:
Ik hoop in midden 2019 van "Programmeer Studie Niveau I" naar "Niveau II" te komen.
Ga zo meteen nog wat overbodige commands weg halen in mijn bouncing ball.

Nomaals, een gelukkig 2019!...., Ik succes met programmeren en jullie succes
met blender 2.8. Ik zelf heb verlopig weinig tijd voor blender.

Pas als ik in "Begin Programmeer Niveau III" zit, denk ik dat ik blender weer wil
op pakken voor "3D Modellen, Texturing, Sculpting".

Wie weet kan ik later ook wel een soort model import programmatje ontwikellen
voor .dat files...

5
Blender Interface / Re: Beginnersvraag
« Gepost op: 02 januari 2019, 11:00:25 am »
Ik heb blender de laatste half jaar zelden gebruikt... ik ben op het moment aan het studeren
voor mijn hobby, programmeren...

Maar goed...
Misschien kun je 'Ctrl+J' doen en dan 'Edit Mode'... om het dan minder complex te maken
alle overbodige edges, faces en zo weg halen met 'X > Limited Desolve'... Athans, als er in
elk lego blokje ook te veel faces zitten.

Ik persoonlijk ben niet zo van het '1 vorm' maken van verschillende losse onderdelen. Het lijkt
mij wat minder realistisch, maar voor renders kan dat denk ik wel, mist je ook transparante/
glass materiale lego blokken wilt renderen.

Voor games zal ik het gewoon zo laten. Als je complexe games wilt ontwikellen zal ik je de BGE
alleen niet aanraden. Het is zeer beperkt en in blender 2.8 gaat de BGE vervallen.

Voor games raad ik je Godot Engine aan (zoek google). Maar ik neem aan dat je alleen wilt renderen.
Dus dan kun je het 1 geheel laten lijken... mits je je lego blokken transparant wilt maken.

Succes.


6
Blender Interface / Re: Vragen over Youtube tutorial
« Gepost op: 02 januari 2019, 10:41:00 am »
Ik heb een paar vragen over Youtube-tutorial:

- Linksonder het scherm staat Z x2 (zie screenshot). Betekent dit dat je 2x op Z moet drukken?

- Hoe kun je een soort menu oproepen? Zie screenshot Kan dat bij Blender 2.79?





-

Ja..., als er staat 'Z x2' dan lijkt mij dat logisch.
Met Z switch je dacht ik van Solid naar Wireframe.

Als je dus in solid mode zit, moet je dus '1x op Z drukken' om naar wireframe mode te gaan.
Of andersom.... als je in wireframe mode zit, moet je dus '1x op Z drukken' om naar solid mode
te gaan. Je moet ook wel begrijpen waarom je iets moet doen.

Zie de handleiding voor meer informatie.


Voor het oproepen van een menu, ik werk op het moment niet veel met blender, dus daar weet ik
geen echt antwoord op. Ik heb het de laatste half jaar maar zelden gebruikt.

Heb de komende tijd veel programmeer studie aan de boeg. Heb dus verlopig niet veel tijd voor
blender. Totdat ik 3D ga programmeren, denk ik.

Succes.



7
Over Blender / Blender Heightlights 2018!
« Gepost op: 01 januari 2019, 14:24:52 pm »
Hey Medeblenders...

Aangezien het jaar 2019 gisteren nacht om 0:00 uur (12 uur s'nachts) is begonnen,
Hier is een link naar blender 2018.

Succes nog met Blender 2.8 Beta, Jamie.


8
Leuterhoek / Re: Prettige jaarwisseling en alvast een goed 2019!
« Gepost op: 01 januari 2019, 14:17:26 pm »
Huh?..., fik.
Bedoel je met vuurwerk?...

Ik doe daar zelf niet meer aan mee. Zeker dat soort fratsen niet!.

Ten eerste vind ik het vuurwerk afsteken zonde van mijn geld.
Daarnaast heb ik ook niet voor niets een verstandelijke beperking,
dus mag het toch niet alleen afsteken van mijn moeder...

Ik houd mezelf liever bezig met programmeren op mijn toetsenbord,
dan dat ik me vingers verlies!!.



PS:
Net een andere topic gestart naar een link met Blender 2018.
Visit Topic: Blender 2018!


9
Leuterhoek / Re: Prettige jaarwisseling en alvast een goed 2019!
« Gepost op: 31 december 2018, 13:52:18 pm »
Jij ook nog gelukkig nieuw jaar...,

Ik heb voor 2019 nog veel programmeer werk aan de boeg..., ik denk dat ik nog wel
een paar maanden bezig ben met mijn bouncing ball en krijg daarna de opdracht om
het spelletje tic tac toe te programmeren op OOP-basis.

In programming niveau 2 ga ik ook OOP techniek leren. Ik houd mezelf verlopig
niet veel bezig met het blender jaar, maar vooral met programmeren.

Heb er vanaf 2019 nog meer tijd in te steken!... Misschien wel rond de 3 uur per dag.
1-Uur op de glazenpui, twee uur s'avonds bij mij thuis... het zij dinsdag en zaterdag.

Daarnaast wil ik het tekenen ook nog wat meer op pakken. Programmeren is niet de enige
talent die ik nog verder wil ontwikellen.

Succes met blender 2.8 beta, Jamie.

10
Handleidingen / Blender 2.8 Sculpting - Custom Brushes
« Gepost op: 18 december 2018, 10:55:33 am »
Hey Leden...

Zag een filmple over dat je in blender 2.8 ook custom bruches kunt inladen.
Hier is de video. Leek me wel interesant om met jullie te delen.



11
Onderhanden werk / Re: Mijn huidige project...
« Gepost op: 13 december 2018, 11:07:25 am »
Blender 2.8 is nog een Beta Versie, dus ik geloof ook niet dat je daar zomaar productie
mag doen. Mits het een officiele release is.


12
Belichting en Rendering / Re: Cryptomatte
« Gepost op: 13 december 2018, 10:52:02 am »
Ik denk dat je met blender's Cryptomatte Feature dingen uit een post processing image kan
pakken en dan bijvoorbeeld apart de kleur ervan kan veranderen. Of het bijvoorbeeld in
een andere post processing image zetten door die te koppelen als een nieuwe laag.


13
Over Blender / Re: Blender 2.8 is Amazing!
« Gepost op: 13 december 2018, 10:38:22 am »
Heb Hier een topic gestart, over dat blender 2.8 beta uit is.

Ik houd mezelf op het moment alleen niet zo bezig met blender. Ben nu veel bezig
om programmeren door te krijgen.

Ik ben nu PureBasic aan het leren en later komt ook machine taal, Arduino C en dergelijken
er nog bij kijken. Machine taal heb ik later nodig als ik 3d ga programmeren.

Over Blender 2.8 gesproken. Ik heb blender waarschijnlijk nodig als ik later 3d ga programmeren.

Als ik nog wat aan mijn bouncing ball hebt gedaan, ben ik van plan om eraan werken,
File Exsession door proberen te krijgen. Zodat ik later ook bijvoorbeeld voor 3d blender meshes
kan uitlezen via .dat files, maar ook bijvoorbeeld voor 2D Tiles als ik straks in Niveau II zit.

Ik zit nu nog in Niveau I met programmeren. Als ik mijn Bouncing Ball af heb, heb ik nog een
opdracht om een spelletje "Boter Kaas en Eieren" te programmeren.

Blender 2.8's EEVEE Engine lijkt veel op de graphics van een Game Engine, dus dit is ideaal
voorals ik misschien aan het eind van Niveau III zit. Alleen moet ik ook nog een programmatje
programmeren, waarmee mensen alle model formaten die blender ondersteunt kunnen omzetten
in zowel .mesh modellen als in .mesh data. Die ze dan kunnen exporteren als .pb of .dat (of met
andere woorden als een .txt document met .pb code of in elk geval als een .dat file met de
.mesh coordinaten of terweil .mesh data.



14
Leden stellen zich voor / Re: Even voorstellen
« Gepost op: 04 december 2018, 10:15:59 am »
Welkom in Blender...,
Ik ben Jamie van Cadsand, maar ook niet leuk voor je, dat je die ziekten heb...

Ik moet zeggen dat ik als baby ook een hoop pech hebt gehad.
Ik mis o.a. een heel stuk darm(en) en heb daarnaast als baby ook nog eens een
hersen-bloeding, long ontsteking, ect, ect gehad, al ben ik daar weer vrij sterk uit gekomen.

Helaas heb ik ook nog een lichte hersen-beschadiging eraan over
gehouden + autisme (en PDDNos...). Ik woon ook niet voor niets op "Stichting Arduin"...

Ze hebben laatst nog wel een ontsteking gevonden in mijn darmen, maar die waarden
werd later weer minder. Laat ik maar hopen dat die ontsteking bij mij weer weg zakt.

Ik had hoog waarschijnlijk nog verder kunnen studeren, toen ik van het auriscollege af kwam,
maar dat zag ik dan weer niet zitten... ik heb het op't moment ook veel te druk met mijn
hobby studie programeren.

Ik ben op het moment aan het leren programeren in een Basic taal (Pure Basic).
Pure Basic is volgens mijn vrijwilliger veel veranderd sinds dacht ik 4.x.... Vroeger
was het meer een beginners taal. Maar dat is volgens mijn vrijwilliger veranderd.

Pure Basic, Dark Basic en ik dacht ook Blitz3D lijken volgens mijn vrijwilliger (ook wel
privé docent genoemd) veel op C++. Ik vind het nadeel van Blitz3D wel dat het low-
poly is, maar daar komt later misschien wel verandering in (dat zei mijn vrijwilliger
dacht ik tenminste). Pure Basic is misschien nog de enige Basic taal die dan toch
nog redelijk goed is in 3D... ik dacht dat mijn vrijwilliger had gezegt dat deze later
ook Direct3D 11 zal ondersteunen. En anders kan ik misschien een DLL gebruiken.

Later wil ik ook talen zoals Arduino C en Prolog leren, misschien zelfs Python,
HTML en CSS voor problem sloving en het bouwen van een website. Helaas is Python
wel hack gevoelig...

Om terug te komen op blender...
De internal render zal in blender 2.8 verdwijnen. De reden daarvan is dacht ik, omdat ze
de code waarin de internal is geschreven niet meer werkte of zo. Daar komt EEVEE voor in
de plaats...

EEVEE word de defenitieve vervanger van de Internal Render. Dat heeft dan ook wel
zijn voordelen, omdat EEVEE een ideale engine is voor het ontwerpen van game assets.

EEVEE lijkt veel op een game viewport, maar daarmee kunnen ook simpelle animaties
mee worden ontwikkeld. Daarnaast heeft Blender 2.8 ook nog een Clay Engine... maar
daarin heb ik mezelf nog niet veel verdiept...

Als ik straks ver in programmeer niveau III ben, is blender misschien wel ideaal... alleen
moet ik uiteindelijk nog een programmatje ontwikellen die alle model files kan omzetten
in ogre .mesh files...

Maar dan moet ik nog veel verder zijn met programeren. Uiteindelijk hoop ik misschien ook
met OpenGL.dll of dergelijken te werken, buiten de ogre engine...

Maar tot slot succes met blender, Jamie.


15
Over Blender / Blender 2.8 Beta is Uit!
« Gepost op: 03 december 2018, 10:23:08 am »
Hey Leden...

Blender 2.8 Beta is uit...

Ik dacht laat ik nu even kijken naar blender.org en zag dat de beta release (nog niet
de officiele release) it is.

Hier is de link: Blender 2.8 Beta

Succes met testen, ik heb het verlopig druk met programeren...
Jamie.

Pagina's: [1] 2 3 ... 11