Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 98
1
Op een meter moet je een ongeveer een 100 bakstenen intekenen, 2048 x2048 voldoet goed met een bump.
100 varianten van een steen,of je tekent er minder in en je hebt meer detail per steen(Wel seamless maken). Maak je een closeup shot of is de te maken foto op afstand. Veel factoren waar je rekening mee moet houden.

2
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 19 november 2018, 17:07:41 pm »
Weer aan het prutsen in de tekentest file.
Vandaag een bodem gemaakt en een particle haar er op met een klein beetje aanpassing in de clump.
Eenvoudig en goed resultaat.






3
Mededelingen / Re: handige map tool.
« Gepost op: 19 november 2018, 11:49:28 am »
Jamie stop, misschien is een normal grijsmap nog steeds van toepassing zoals in elk 2 of 3d programma!

4
Materialen en Texturing / Re: Bump Map vs Normal Map
« Gepost op: 16 november 2018, 03:14:56 am »
Niet echt veel verschil op dat de normal map de shading aanpast naar de normals en de bump weer makkelijker is met tekenen, tenminste mijn ervaring,en ze zijn zo om te vormen naar wat je wilt.
En de meeste programma's ondersteunen het,zoals in blender game mode moest ik de bump omvormen naar een normal map anders werkt het niet.
Hier staat er wat info van het gebruik disp norm en bump.
https://www.pluralsight.com/blog/film-games/bump-normal-and-displacement-maps
Op de mappen zelf is de normal strakker maar in de projectering op het model zie je de bump mapveel strakker als de map zelf.




5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 13 november 2018, 08:53:37 am »
In gamemodus een test met de normalmap,en geslaagd .
Instelling van glossy enz komt later.

Ook het detail is van mooie kwalitiet in de game modus, 2048x 4096 als canvas gebruikt.(geen idee of het te zwaar is voor een game zien we later wel )


6
Mededelingen / handige map tool.
« Gepost op: 13 november 2018, 08:31:40 am »
Een handige convertor voor mappen online.
De hoogtemap bump die ik maak moest worden omgezet naar een normal map wil het in een game functioneren,weer even wennen om in internal te werken :P, tijdens de zoektocht kwam ik dit tegen heel handig. https://cpetry.github.io/NormalMap-Online/

7
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 12 november 2018, 18:17:18 pm »



Het begint te vorderen nog best wel wat werk maar leuk om te doen.



8
Leden stellen zich voor / Re: Hoi!
« Gepost op: 12 november 2018, 09:17:33 am »
Voor de hobby hier, helaas is deze site niet meer compleet met de oudere post de foto's ontbreken door nieuw beleid van imagepost :(
Nieuw werk is wel te zien van het laatste half jaar of zo.

9
Leden stellen zich voor / Re: Hoi!
« Gepost op: 10 november 2018, 23:31:12 pm »
Welkom eigenlijk doen we van alles ,er is ook zoveel te leren.
Een prachtig programma die je af en toe het raam uit zou willen smijten , maar nu na een jaar of 5 ,6 ben ik blij dat ik niet heb opgegeven.
Succes en veel plezier.

10
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 10 november 2018, 23:01:35 pm »
Met de hand dicht maken kan ook ,extruden en dicht zetten.
Als een add on je hoofdbrekers geeft terug naar de basis met de hand :P

11
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 november 2018, 12:04:16 pm »
Standaard render

Filmic low en high contrast.




Een langdurig werkje tot zover

De colormap nog veel grijs in te vullen :P Tot zover mijn piece over meerdere dagen lol.

Zoals je ziet teken je in met de bump. Kan ook met de kleurenmap maar de grijsmap bied meer overzicht.
In de gehele scene verbruik ik 56 vertexen bump map is echt geweldig.


12
Onderhanden werk / Re: bezig met;
« Gepost op: 10 november 2018, 10:58:39 am »
Ik denk dat je maar 1 zijde met boolean hebt gedaan het kruisje wat opschalen over de z.
Tenminste voor zover ik je vraag begreep.

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 november 2018, 10:33:38 am »
Tergelijkertijd een colormap en een bummap aan het maken afzijdig van elkaar.
In blender kun je op deze manier goed schilderen.
Ik werk per steen ,elke keer de kleur weer opnieuw opbouwen,doel leren schilderen :P
Gebruikmakend van de opties in de mix zoals multiply colorburn soft lighting al deze paint opties aan het verkennen.
Er zitten best krachtige tools bij.
De deur is een ander object met een aparte bumpmap samenstelling van 2 bump textures,de binnen zijde van de deur het oppervlak en de randen en slot en raampje is er ook 1.










14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 07 november 2018, 13:41:47 pm »



15
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 05 november 2018, 08:41:22 am »
bumpmap paint.


Pagina's: [1] 2 3 ... 98