Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 110
1
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 22 september 2019, 07:28:00 am »
Nu het werkelijke model aan het bouwen rondom het eerdere model.
En de kanons gaten die vergen wat werk.


2
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 20 september 2019, 07:16:50 am »
Beetje oriƫnteren op de prullaria.




3
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 18 september 2019, 17:15:37 pm »
Dank alle ja het is een complex gedoe door vele dingen uit te proberen en puzzelen hebben  we zicht op wat we aan het doen zijn :P
Blij met het resultaat toch is dit slechts de start een schip is een bijzonder grote scene zowel buiten als binnen.
binnen kun je files maken van een gedeelte van het schip (of in 1 file als je pc sterk is) kombuis of kapiteins hut en deze scenes zijn ook weer groot.
Eerst buiten maar :D Een klein filmje schaal 1:1 laat de mogelijkheden zien binnen ,

4
Onderhanden werk / Re: Tracking highway
« Gepost op: 18 september 2019, 14:58:06 pm »
Maak je ook een animatie Wil?

5
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 18 september 2019, 14:38:23 pm »
Dit model is een eerste opzet en een hulp model.
Het werkt ook wat veiliger dan heb je het origineel achter de hand zonder dat deze aangetast wordt.
Omdat ik schaal 1:1 werkt alle ruimte om te zien wat je doet tijdens het beplakken met balken op dit model.
Na itensief modeleren was ik een beetje aan het spelen met dit mode en er een hout texture op geplempt.
Het model is nu in de juiste vorm om uit te bouwen
Ik moet nu balken het zogenaamde berghout in scheepsbouw termen aanbrengen en de geschutspoorten.
De gaten voor de kanonnen zijn geen gaten maar de planken er omheen en berghout van de 2de laag.
Het model wat je nu ziet is puur voor de vorm weer te geven in 3d in plaats van een image op een plane,
Nu kun je goed werken.
De tweede laag is aanzienlijk minder werk een kwestie van wat looplijnen kopiƫren en met separate gebruiken in de tweede laag om er balken of planken van te maken.
Als beplanking gedaan is blijft er beeldhouwen over, veel krullen en siersels :P
Nog een lange weg te gaan.
Textures gedragen zich goed met unwrappen alles standaard unwrapt en eigenlijk al goed, straks als ik aan de materialen ga werken zal de texture een paint texture zijn. Hier zie je een hout texture en hoe het zich gedraagt het schip is 56 meter lang dus high resolution textures zijn wel gewenst als je kwaliteit wil laten zien en een juiste seamless texture doet wonderen, Ik dacht aan 3000x3000 ook rekening houden met de pc :P
Een mooie foto van het originele model.
https://www.rijksmuseum.nl/en/collection/NG-NM-11911

6
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 18 september 2019, 00:16:02 am »
Eindelijk een beetje vaste vormen.
Nu het schip zijn vorm begint te krijgen breng ik een 2de laag hout aan aan de buitenkant van het schip.
Balken die uitsteken enz Die 2de laag is in het echt dicht dus later kan ik de tijdelijk body die je nu ziet ook weer weg halen, handig en makkelijk om op een body te werken en voorlopig deze heldere hout texture er op gezet zodat de scene wat rustiger oogt werkt prettig als je in materiaal modus werkt.
De body is bijna af dan de 2de laag.

















7
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 17 september 2019, 11:56:48 am »
Spant image 1 tot en met 7 bevatten 32 loops of planken na image 7 loopt dit op tot 6 planken meer dus de belijning wordt anders.
Even uitzoeken hoe te doen met schalen want een aantal planken mogen weer niet geschaald worden.



8
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 17 september 2019, 11:25:19 am »
Wat een lastige uitdaging als dit is , incomplete gegevens en lastig modeleer werk,diverse methodes gebruikt deze week om de planken evenredig te laten lopen internet afspeuren enz, als ik wil bouw je het zo dicht maar om het te bouwen hoe het hoort :P
De voorkant is me niet helemaal duiidelijk en de tekening klopt niet helemaal ,van te voren wist ik dat het lastig ging worden.
Voor de start had ik me ingeprent om dit in een maand of 5 te maken dus ik heb alle tijd lol.






9
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 14 september 2019, 11:48:10 am »
De setup op deze manier werkt goed de tekening is bijzonder geschikt om zo te werken.
Toch zijn veel onderdelen nog tijdelijk ,zoals de dekvloeren hebben nu inkepingen voor de spanten dat verander ik later wat ten goede komt aan de MB's die ik gebruik, veel onderdelen komen in een nieuwe file terecht bijvoorbeeld de dekvloer die maak ik op hoge resolutie en modeleer elke dek plank om ze een hoge resolutie texture te kunnen geven.
De scheepsbouw van toen kende een vloerenplan 3 of 4 verschillende lengtes van planken en om de 4 of om de drie planken een herhaling van dit. Authentiek proberen na te maken.
Ik ben nu bezig om de romp voor te bereiden om dicht te kunnen bouwen, en daarna weer in een nieuwe file dezelfde methode te gebruiken.
Eerst alles wat in het zicht komt dicht bouwen :P




10
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 13 september 2019, 11:09:25 am »
Een kleine update 1 ding weet ik wel het is lastig lol, komt tijd komt raad  het is een puzzel. De standaard cube 2x2 meter laat de schaal zien.




11
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 11 september 2019, 14:59:29 pm »
Een andere setup aan het testen alles uitlijnen met planes. Dit werkt wat zuiverder.
Deze setup is wat overzichtelijker kost wel wat tijd elke plane heeft de buitenmaat van de foto die er op is geprojecteerd en daarna de schaling resetten, hier is alles op ware grote 14meter bij een 56 meter .

De pivot heb ik overal op dezelfde plek neergezet de plane op de juiste plek gezet en daarna terug gezet met alt G zodat ik de planes alleen over de y verschuif om ze in positie te zetten want alt G zet ze over de x as goed..

over de y as
Straks met het model denk ik dat ik ga voor een bezier curve in plaats van normaal modeleren .
Het voordeel is dat je dan gestroomlijnt kunt werken van schot naar schot,anders moet je alles met de hand bewerken.
De curve omzetten naar een mesh en je hebt een perfecte belijning,tenminste zo was de gedachte.









12
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 september 2019, 14:55:38 pm »
O nee tijdens de smoke render heb ik die gebruikt , zou mooi zijn.
Wat wel kan is om met een mapping node foto's aansturen net als in de world settings en dan een keyframe geven, je kan wel wat manipuleren maar dit niet :)

13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 11 september 2019, 09:45:08 am »
Ook weer een video plane as image. En een force field die roteert in de smoke.

14
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 10 september 2019, 14:04:47 pm »
De HDRI inmiddels ingesteld in de boot scene

15
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 10 september 2019, 13:22:06 pm »
Karakters is altijd een uitdaging het moeilijkste wat er is,We wachten het af ,goed dat je er weer bent :P
Inmiddels de legpuzzel een beetje uitgezocht ik heb geen beschrijving ergens van en een eerste setup gemaakt.
Wat je ziet is niet het model maar de hulplijnen of hulp model,Vanuit hier heb ik alle belijningen kromming enz.
Nu kan ik het model starten. Meer denk werk als model werk :P
Het model gaat veel MB vreten wat ik probeer is met image as plane te gaan werken met het tuig :P de touw constructies vreten natuurlijk mega dus een plane kan hoop ik uitkomst bieden.






Pagina's: [1] 2 3 ... 110