Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - Ruud

Pagina's: [1] 2 3 ... 118
1
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 21 september 2020, 21:36:30 pm »
Inmiddels de zeilen van de eerste mast gepind en de gordingen goed geplaatst.
2 zeilen per mast in plaats van 3.
Als de zeilen goed staan gaat het je voor de wind :)
Dan wordt het wat overzichtelijker waar ik de verbinding touwen plaats van mast naar mast enz,
een heel gepuzzel zoveel touw als ze gebruikte.
Ik zie nu een beetje het licht van dit tuig :) Katrollen en touw De bedoeling is nu om 1 mast compleet af te maken.
Alle onderdelen het juiste materiaal de juiste UV enz,
Na het wisselen van een pc daardoor elke texture of wat ook opnieuw toewijzen en dit schip is groot,
 plus de nieuwe pc had strubbelingen en blender totaal vernieuwd en rtx  als video kaart waardoor ik niet meer terug kon naar 2,79 daar werkt die niet.
Nu ben ik weer een beetje op de rit om verder te kunnen bouwen.



2
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 21 september 2020, 08:16:49 am »
Ja het is een heel project, en dan de overgang naar 2.9 is ook wennen.






3
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 21 september 2020, 05:29:27 am »
Deze week de touw texture gemaakt hoewel ik alle mappen nog moet bakken zoals de normal map,
De texture is een render met een transparante achtergrond, dus geen map gemaakt met bake .
De UV aangepast zodat er een rij van touw ontstaat.
Het materiaal voorzien van een transparant shader zodat de texture de transparante achtergrond gebruikt die het bezit.
Dan onderscheid je de rijen touw van elkaar met een texture,






Ik heb een cube gebruikt met een subdivide modfier met wat loops je kunt extra loops toevoegen om model wat meer op touw te laten lijken.

 



Omdat het schip zo groot is kun je kiezen om dit model eenvoudig te houden of wat hoger poly werken, zoals op dit schip moet ik deze rol een keer of 70 denk ik kopiƫren elke mast heeft ze.







De zeilen worden later gekoppeld aan deze rollen met pin in de cloth tab.


Het ziet er nog wat statisch uit ik denk als ik de texture mappen heb gebakken van het touw en aanbreng dat het meer tot leven komt, met de normal en displacement map. Materialen zijn hier nog niet af, de gording mast heb ik een texture gegeven en uitgeschaald ter groote van de afstand van de rollen deze is klaar .

De textures gebakken en aangebracht werkt dus niet lol ,hoewel deze texture ook leuk is.


4
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 20 september 2020, 13:50:12 pm »
De eerste test is gedaan in cycles en vergt veel tijd ,volumetrics vraagt veel reken tijd(uren) in cycles .
In evee is het zeer snel(5 minuten)
De tweede is gedaan in evee het nadeel is ongeacht de vorm van je model en je gebruikt een volume shader als materiaal het wordt een vorm van een cube.
Voorbeeld een tornado maken in cycles met volumemetrics vraagt veel render tijd en in Evee komt je tornadomodel te voorschijn als een cube.
Als je meerdere cubes gebruikt om een tornado op te bouwen kan je het een beetje nabouwen evenals met wolken.
In evee moet je meer met materiaalwerken de nodes zodanig manipuleren door te draaien,schalen , kleuren werken met de texture shaders noise,gradient wave enz ,Dan kun je het cubemodel van de volumemetric wel wat manipuleren naar de vorm van je object, Wel een uitdaging goed om de nodes te leren kennen en wat mogelijk is.

5
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 18 september 2020, 00:17:32 am »
Volumemetrics testjes,

6
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 17 september 2020, 23:44:13 pm »
Bezig met wat expirimenten met touw wat later een texture moet worden.
Materialen een wave shader met bump map en een particel systeem. Subtiel verschil op de foto's met instellen.








7
Onderhanden werk / Re: Prins Willem 17de eeuws VOC schip
« Gepost op: 15 september 2020, 10:15:20 am »
Weer nieuw leven inblazen :) Eens afmaken.


8
Nederlandse Blender Forums / Re: Niet geaccepteerd op het forum
« Gepost op: 14 september 2020, 18:10:40 pm »
Jammer dat er helemaal geen animo meer is.

9
Modelleren / Re: Objecten los van elkaar verplaatsen.
« Gepost op: 11 september 2020, 11:51:59 am »
Met ctrl j koppel je meerdere objecten tot 1 object in object mode, Wil je ze los koppelen ga je naar edit mode en klik je het object aan wat je los wil hebben.
klik een vertex of edge of face aan dan CTRL L zodat het gehele object geselecteerd is dan druk je op P,in dit geval loose parts.
Uit edit mode zijn ze nu los van elkaar.


10
Modelleren / Re: Mirror modifier in Blender 2.90
« Gepost op: 10 september 2020, 19:47:20 pm »
Het pivot punt is het midden en in edit mode schuif je ze van elkaar af of naar elkaar toe, beetje oefenen en je hebt het door :)
Nooit je model opnieuw maken om een pivot point , met het object menu is dit te regelen ,set origin point en snap opties .

11
Modelleren / Re: Mirror modifier in Blender 2.90
« Gepost op: 10 september 2020, 12:56:30 pm »
Plaats de cursor in world settings op de x y lijn voeg een cube toe, ga in edit mode en voeg een loopcut toe.
Dan verwijder je 1 helft van de cube en voeg een mirror toe. de foto staat er al.
2.9 werkt net zo.

12
Modelleren / Re: Mirror modifier in Blender 2.90
« Gepost op: 10 september 2020, 10:08:05 am »
Shift S om je cursor in world settings te zetten dan zie foto je pivot naar de cursor dan moet je mirror werken. Aply zit ook in dit menu. CTRL A.

Met de grote cube een looplijn plaatsen in het midden.


13
Eindresultaten / Re: make a piece a day
« Gepost op: 09 september 2020, 11:06:49 am »
Compositie studie ,bezig om de pass index te leren.


14
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 09 september 2020, 11:01:37 am »
Die blokken zijn muur afdekkers van de achtergevel ,alleen de achtergevel is er nog niet :) What testen met sunbeam gedaan 2,8 is toch wennen inmiddels 2.9 werkt goed stabiel en smoke gaat ook beter..

15
Onderhanden werk / Re: Ook een auto
« Gepost op: 01 september 2020, 12:25:25 pm »
Bezig met een kleine scene op te bouwen, dan is 2.85 weer geweldig met realtime.









Pagina's: [1] 2 3 ... 118