Toon bijdragen

Deze sectie stelt je in staat om alle bijdragen van dit lid te bekijken. Je kunt alleen de bijdragen zien waar je op dit moment toegang toe hebt.


Berichten - koos2

Pagina's: [1] 2 3 ... 129
1
Animaties / Re: Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 20 maart 2020, 18:57:09 pm »
Ik ben benieuwd.

2
Animaties / Re: Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 19 maart 2020, 17:43:23 pm »
Bedankt IJp, ik vind het erg mooi geworden. Ik dacht dat je misschien gebruik had gemaakt van de nieuwe opblaasmogelijkheid van de cloth modifier.

Maar de licht/texture effecten vind ik ook goed geslaagd. Inmiddels ben ik ook met eevee aan het experimenteren.

3
Andere software / Re: Foutmelding in Blender 2.82
« Gepost op: 18 maart 2020, 15:40:26 pm »
Ik ken de addon niet en kan ook niet de foutmelding lezen. Blender reageerd natuurlijk wel afhankelijk van de plaats waar de cursor staat. Dus als je pijl op een verkeerd venster staat zou dit ook tot een foutmelding kunnen leiden.

Verder zou ik niet weten. Is de addon al geschikt voor deze versie van Blender?

4
Animaties / Re: Coronavirus mutated in 2020
« Gepost op: 18 maart 2020, 15:37:13 pm »
Het ziet er erg indrukwekkend uit. Kun je een tip van de sluier oplichten?
Heel inspirerend!

5
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 11 maart 2020, 09:21:45 am »
Gefeliciteerd, wat een geweldige collectie.
Mooi zo'n opdracht.
Worden de bladzijden ook gescand (en dan digitaal beschikbaar)?

6
Eindresultaten / Re: 2.8 and Fast Carve is nu JMesh Tools
« Gepost op: 10 maart 2020, 13:24:07 pm »
Het is goed gelukt IJp. De vernieuwde addons zien er goed uit.

7
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 10 maart 2020, 08:46:36 am »
Het is niet mooi, het is PRACHTIG! Begrijp ik het goed, in het boek zitten bedrukte vellen, de kaft is gemaakt van oud beschreven perkament?  Zat daaromheen oorspronkelijk dan een mooie kaft of was dit het eindresultaat? Komt het voor dat er wel eens juweeltjes van teksten op de kaft gevonden worden die misschien wel meeer waard zijn dan het gedrukte boek?

8
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 09 maart 2020, 10:50:23 am »
Wat een mooi boek. Staat er nou op de kaft handgeschreven tekst?
Wat wordt er in dit boek behandeld?

9
Bij user preference,(dat wat je opent als je een addon wilt activeren, staat links onderin een knop waarop iets staat als save user preference.

10
Schot voor de boeg. Selecteer alles en ga naar de grapheditor> key >interpolation mode>bezier.
 grapheditor> key >easing type. automatic easing

Nu ik diot type begrijp ik het probleem, ik denk niet dat mijn antwoord voldoende is. Ik ga er over nadenken, als je zelf de oplossing hebt hoor ik het graag.

11
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 05 maart 2020, 13:24:29 pm »
Ziet er goed uit. Bedankt voor het uitgebreide antwoord.
Misschien een scannerclubje oprichten. ;-)

12
Onderhanden werk / Re: 3D scannen van historische voorwerpen
« Gepost op: 04 maart 2020, 13:27:59 pm »
Enige tijd geleden ben ik ook met fotogrammetrie bezig geweest. Ik maakte dan foto's van alle kanten van een object. Vervolgens kon ik ze dan uploaden bij een site van Autodesk en werd er een 3d-object van gemaakt. Ik vond dit erg leuk, ik had het hoofd van mijn vrouw en dochter gedaan. Het zag er goed uit. Maar als je beter keek dan zag je dat de mesh erg grof was en dat de details meer door de fototexture werd bereikt dan door de topologie.

Hoe gedetailleerd werkt jouw scanner, kun je de mesh/topology tonen? Zou je er ook een portret mee kunnen scannen?

13
Over Blender / Re: Blender 2.82
« Gepost op: 18 februari 2020, 15:40:09 pm »
heb net even gekeken wat er nieuw is. Dit vergt weer veel leerwerk. Zelf probeer ik het werken met collections en view layers onder de knie te krijgen en hoe ik simpele animaties kan maken met de grease pencil. Daar gaar al heel wat tijd inzitten. Maar ik ben aardig opweg met Eevee. Hopelijk kan ik binnenkort weer eens wat laten zien.

14
Onderhanden werk / Re: Procedureel maken van een 3D model dmv een oude landkaart
« Gepost op: 12 februari 2020, 14:51:14 pm »
Beste ExLibris, is dit je inspiratie, of heb je hier iets aan?
https://www.youtube.com/watch?time_continue=10&v=ap3Irm4QDj8&feature=emb_logo

15
Onderhanden werk / Re: Procedureel maken van een 3D model dmv een oude landkaart
« Gepost op: 12 februari 2020, 09:51:03 am »
 Google Earth Studio ik kende het niet. Leuk om eens mee te experimenteren. Bedankt voor de tip.

Zo'n shader ziet er altijd indrukwekkend uit. Ik doe mijn eerste voorzichtige stapjes en ben al blij als ik een alpha over heb toesgepast. Maar het is leuk een dergelijk netwerk op te bouwen. Succes ermee!

Pagina's: [1] 2 3 ... 129