Dutch Blender Community

Algemeen => Leden stellen zich voor => Topic gestart door: Inge3 op 23 augustus 2018, 16:01:14 pm

Titel: Voorstellen
Bericht door: Inge3 op 23 augustus 2018, 16:01:14 pm
Hoi, ik ben Inge en ben net begonnen met Blender. Ik werk momenteel als studio-portretfotograaf en wilde naast photoshop e.d. wel eens iets anders, vind dit fantastisch om te leren. Wat een prachtige dingen worden ermee gemaakt. Via youtube filmpjes en handleidingen kom ik er al redelijk in. Voor nu heb ik hier eerst nog geen vragen, maar die komen er vast wel :)
Titel: Re: Voorstellen
Bericht door: Ruud op 23 augustus 2018, 18:50:40 pm
Welkom op het forum , met elkaar weten we veel :)
Titel: Re: Voorstellen
Bericht door: koos2 op 23 augustus 2018, 20:23:34 pm
Er zijn veel tutorials, maar ook heel veel om te leren. We helpen je graag als het mogelijk is.
Titel: Re: Voorstellen
Bericht door: IJpe op 24 augustus 2018, 09:44:49 am
Welkom op dit forum.
Er gaat wel heel wat veranderen in de nieuwe Blender 2.80 dus dan zullen er weer veel nieuwe tutorials te volgen zijn.
Even een tip Begin met Blender 2.79b maar douwnload de Zip file Blender 2.80 ernaast om deze nieuwe Blender je eigen te maken.

Titel: Re: Voorstellen
Bericht door: rozz op 26 augustus 2018, 16:44:29 pm
Welkom en laat wat zien.
Titel: Re: Voorstellen
Bericht door: JamieVanCadsand op 29 augustus 2018, 10:41:25 am
Welkom in de blender club...,

Ik gebruik blender al officieel sinds mijn 22e in de zomer, maar heb niet elke dag geoefend...
Dat wil zeggen dat ik mijn modelling in blender nog wel flink kan verbeteren. Maar houd mezelf
op het moment veel bezig met het leren programeren in basic... later wil ik dus ook andere talen
zoals python en SQL leren, maar dat is niet voor op het forum.

Blender 2.79 heeft een internal en een cycles engine. Maar de internal render engine gaat flink
veranderen vanaf versie 2.80..., die word volledig vervangen door eevee. Daarnaast word
blender's game engine  dacht ik ook verwijderd, vanwegen de code waarin
blender's internal render en de game engine in zijn geschreven. De code moesten ze
helemaal om gooien...

Het voordeel van blender's nieuwe eevee engine in versie 2.80, vind ik dat je dus niet altijd meer
composition nodes meer aan elkaar hoeft te flansen (misschien wel voor speciale dingen), maar
eevee heeft ingebouwde post process effecten zoals glow, motion blure, depth of field (DOF),
green space reclections, etc


Hier is een voorbeeldje:
Eevee - Interior Scene (https://www.youtube.com/watch?v=ZlCVAxFvWPQ)


Dit is een voorbeeldje hoe eevee er uit ziet... In middels is ook blenders UI veranderd...
Ik vind eevee ook best een mooi engine voor simpelle animaties, maar ik ben ook wel voor
blenders cycles render engine. Daar werkte ik ook altijd in voor serieusere projecten...

Maar misschien kan ik je in de toekomst wel helpen met sommige dingen, maar op het moment
ben ik meer bezig met leren programeren.

Succes, Jamie.