Dutch Blender Community

Algemeen => Over Blender => Topic gestart door: rozz op 17 juni 2018, 13:41:43 pm

Titel: evee
Bericht door: rozz op 17 juni 2018, 13:41:43 pm
 Lekker met evee aan het spelen..

https://youtu.be/P7TvuBn1L1o

https://youtu.be/4Q4RhTB58vg

met de moto gp op de achtergrond.. ::)
Titel: Re: evee
Bericht door: rozz op 19 juni 2018, 17:57:41 pm
nog ff een voorbeeldje van textures van poliigon.com

https://youtu.be/rNBwLIvrY2E
Titel: Re: evee
Bericht door: JamieVanCadsand op 01 juli 2018, 11:16:46 am
Ziet er goed uit rozz...

Mij lijkt eevee een mooie engine voor bijvoorbeeld het creƫren van
assets... Voor wat wil jij eevee later gebruiken ?, daar ben ik wel
benieuwd naar!...

Titel: Re: evee
Bericht door: rozz op 02 juli 2018, 10:56:17 am
eigenlijk voor alles wat ik een blender doe. De nieuwe interface is wel wennen, moet veel dingen nog zoeken.
Titel: Re: evee
Bericht door: ijp op 04 juli 2018, 16:23:24 pm
Daniel Bystedt is ook wat aan het spelen geweest met EEVEE

https://www.youtube.com/watch?v=nxrwx7nmS5A
Titel: Re: evee
Bericht door: rozz op 04 juli 2018, 17:09:54 pm
leuk om te weten is dat zijn dochter het stemmetje van dat beessie heeft ingesproken.
Titel: Re: evee
Bericht door: koos2 op 05 juli 2018, 11:52:08 am
Ik mag niet vloeken van m'n moeder, maar dit filmpje is ................... goed!!!!!
Titel: Re: evee
Bericht door: rozz op 05 juli 2018, 17:32:15 pm
Hij crasht echt nog heel vaak 2.8, met smoke simulation, met displacement modifier, quick fluid enz,enz...veel saven als je van plan bent 2.8 te gebruiken.
Titel: Re: evee
Bericht door: JamieVanCadsand op 06 juli 2018, 09:58:39 am
Ja... bij mij hapert eevee veel. Ik denk dat ik ooit een nog veel betere grafische kaart nodig hebt,
zoizo als ik verder ben met het leren van pure basic...

Ik houd mij op't moment namelijk meer bezig met programeren dan met blender, dus heb nog veel
hobby studie aan de boeg!

Maar had gisteren nog geprobeerd met blender 2.79 een koekje te modelleren in verschillende maten,
maar zijn wat mislukt.



EDIT:

Oh ja... als ik in de toekomst een nog veel snellere ultra grafische kaart nodig heb, dan natuurlijk
ook nog een high processor, anders weet ik het wel!...

Titel: Re: evee
Bericht door: rozz op 11 juli 2018, 15:51:04 pm
Pffff, blender internal, cycles, evee, unwrappen, texturen...valt niet mee af en toe om de beste setup te vinden. Oh ja, lighting heb je ook nog en node`s...

Maar hier een paar plaatjes met de verschillende instellingen.


(https://s22.postimg.cc/5d5zbauhp/cycles.jpg) (https://postimg.cc/image/5d5zbauhp/)

(https://s22.postimg.cc/u6fjbznst/evee.jpg) (https://postimg.cc/image/u6fjbznst/)

(https://s22.postimg.cc/74yy69j0d/evee1.jpg) (https://postimg.cc/image/74yy69j0d/)

eerste plaatje is cycles, 2de evee en 3de evee met andere belichting
Titel: Re: evee
Bericht door: rozz op 11 juli 2018, 16:54:01 pm
moest op leer lijken maar lijkt meer op een uitgedroogde woestijn, of mijn tuin op het moment.
Titel: Re: evee
Bericht door: Ruud op 11 juli 2018, 18:19:10 pm
Het licht ten opzichte van de achtergrond moet wat hoger of boost je kleuren in de node setting met de curve werkt ook goed.
Goede oefening Rozz ja hij is pittig om alle render mogelijkheden uit te proberen, je leert er wel de node settings van :P
Het leer is niet slecht, een hogere resolutie model of texture nemen verfijnt het.
Titel: Re: evee
Bericht door: koos2 op 11 juli 2018, 20:02:41 pm
geen leer, wel een goeie kop.
Titel: Re: evee
Bericht door: ijp op 12 juli 2018, 10:44:01 am
Een goede LEER voor de volgende keer. ;)