Topic: camera op object richten  (gelezen 10461 keer)


Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 12 juni 2014, 11:39:44 am »
hallo, ik ben vrij nieuw met blender. Ik heb van een site een mensenhoofd gedownload genaamd humanhead.blend. als ik deze open in blender, en ik plaats een camera, krijg ik het niet voor elkaar om de camera op het object te richten...



bij voorbaat dank, Frank

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 12 juni 2014, 12:01:14 pm »
Het meest eenvoudig is om het object goed in het midden van je scherm te plaatsen en dan ctrl+alt+0 (numpad) in te toesten. Daarna kun je de camera nog beter positioneren met G.

Een volgende optie is om je camera met een constraint altijd het object te laten volgen ook al wordt de camera of het object verplaatst. Maar volgens mij is dat niet waar je nu naar op zoek bent.

Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 12 juni 2014, 12:20:05 pm »
hmmm, vreemd als ik ctrl-alt-0 doe, wordt het hele scherm verkleind tot in de menubalk...

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #3 Gepost op: 12 juni 2014, 12:38:17 pm »
Dan staat deze toetsencombinatie in windows ingesteld als sneltoets voor het minimalizeren van je scherm. Ik had dat met een andere toetsencombinatie die ik in blender nodig had. Kwestie van even aanpassen.

Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 12 juni 2014, 12:39:49 pm »
oow wacht ff ik werk met ubuntu linux, ik zal ff googelen wat daar de toetsenbord combinatie is...


grtn, Frank

Offline frankje

  • Member
  • *
  • Berichten: 25
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 12 juni 2014, 12:45:46 pm »