Topic: Overclocking  (gelezen 2340 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 21 mei 2017, 20:58:56 pm »
Vandaag eens in deze materie gedoken en de kaart wat opgevoerd, de GPU +200 en de memory klok +400 op een render van rond de 1:33 pak ik er 13 seconden mee de werk temperatuur blijft rond de 68graden normaal 54 graden dit kun je weer afstellen door de fan speed wat te verhogen die nu rond de 40 % staat op 65% gezet en de temperatuur is 60 graden.
Een aanzienlijke tijdwinst en veilig voor de kaart met deze werk temperatuur, happy met deze tool.
Deze tool kan ook handig zijn als je kaart snel warm loopt door je fan speed wat te verhogen zonder dat je over klokt. Misschien wat voor Koos.
« Laatst bewerkt op: 21 mei 2017, 21:12:24 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 22 mei 2017, 12:12:10 pm »
Zeker! Ik ga binnenkort tijd vrij maken voor de grote schoonmaak. ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2017, 22:17:59 pm »
Vanwege het zomerweer mijn oude PhenomII 955 in gloednieuw moederbordje met 16 GB geheugen ,maar ietsjes teruggeklokt.
Hij was stabiel , ook in Prime95 , een test voor de CPU belasting , maar nu liep hij een paar keer vast bij  filmpjes....
Dat komt , ik had hem overgeklokt maximaal 3,6 Ghz  stabiel , maar hij kon door de FSB over te klokken zodat het totaal 3,7Ghz werd toch nog net Prime doorstaan... Nu niet meer dus.... ietsjes te warm...
Dus nu de FSB teruggeklokt naar 200Mhz , de standaard , en alles loopt weer vlotjes. het scheelt echt veel vergeleken bij de normale 3,2 Ghz.....:)

Ook mijn 8-core Bulldozertje AMD loopt lekker op 4Ghz... Scheelt meer dan 10%.... Ze renderen lekker die Bulldozertjes , daar hebben ze geen last van hun 2 modules delen één cache unit issues....
Succes met klokken ! :)