Topic: Node editor  (gelezen 3660 keer)


Offline lpvmc

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 13 februari 2017, 13:47:29 pm »
Gisteren een YT-video gevolgd om een 'realistic glowing'-sphere te maken. Gaat allemaal goed en de output in de preview komt overeen met wat ik op de video zie: so far soo good. Alle nodes geslecteerd en verwijderd.
Vervolgens gekozen voor > 3d-view > render en zie dan de glow niet. Teruggegaan naar compositing en alles ziet er nog goed uit > default > render en weer zie ik de glow niet.

Enkele vragen dus:

- moet ik de node editor niet afsluiten door alle nodes te verwijderen?
- waarom is de glow niet te zien in de 3d-view/default render?

Mvg, Leo




Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 13 februari 2017, 15:35:01 pm »
Ik werk nooit met cycles, maar als ik in mijn view port wil zien hoe het er uitziet als ik render moet ik wel eerst op shift  z hebben gedrukt. Show render. Ik weet niet of dit ook met cycles zo is dat alles dan in de viewport zichtbaar is.

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 13 februari 2017, 16:25:39 pm »
Je verbinding die je nu hebt is rechtstreeks vanaf de render layers naar de composite dus alles wat je hebt gedaan is uitgeschakeld, vanaf de add node naar de compositenode en het werkt.
Zoals je in de composite ziet werkt het wel want daar staat het goed naar de viewernode.
En verwijder de overtollige view nodes ,werk daar niet mee in het begin het verward alleen maar.



« Laatst bewerkt op: 13 februari 2017, 16:40:20 pm door Ruud »

Offline lpvmc

  • Member
  • *
  • Berichten: 6
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 13 februari 2017, 17:18:20 pm »
Dank voor de reacties.

#Ruud: Inderdaad het werkt, maar zoals je ziet werkt het niet meer in 3d-view/default. Wat moet ik doen om verder te kunnen werken aan de glowing sphere? Ik wil die namelijk nog bewerken. Nu ben ik in Compositing van de Node editor. Als ik kies voor 3d-view in de Header (balk tussen bovenste en onderste schermen) kan ik wel verder, maar de onderste twee schermen van de Node editor gaan niet weg. Uiteraard kan ik die sluiten maar dat lijkt me niet de weg, toch?

Mvg, Leo

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 13 februari 2017, 17:52:32 pm »
De onderste schermen kun je weg halen door horizontaal de area te joinen van links naar rechts en na dit het boven en onderste scherm.

Compositie is een na bewerking  van een render daarom zie je het niet in de default, Om te kijken wat verder mogelijk is ja je kunt van alles toepassen op het object zowel in material mode van het object als in de compositie na bewerken, ik kan je vraag niet zo 123 beantwoorden tutorials kijken is de oplossing voor wat je allemaal kunt met node settingen.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 13 februari 2017, 19:05:17 pm »
Wissel tussen deze schermen dan zit je ook niet te hannesen met die vensters.





superjamie

« Reactie #6 Gepost op: 12 juni 2017, 14:46:51 pm »
Hoi ipvmc...

Ik sluit de vensters altijd af door het grijse gestreepte venster hoekje, in het hoekje van
je venster. Volgens mij moet je dan de voor jouw linker venster afsluiten, althans... dat
dacht ik wel voor zover ik me het kan herinderen... misschien kom je dan een eintje verder
en kun je misschien wat overzichtelijker werken, als je dat bedoelt...

Succes, groetjes Jamie.