Topic: make a piece a day  (gelezen 548454 keer)


Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1320 Gepost op: 22 mei 2017, 22:30:46 pm »
Een oud project weer eens van stal gehaald om een paar minuten film  te gaan maken met geluid met rook en vuur en audio.
De planes van de wolken hebben een zeer grote schaal dit keer met een camera lengte van langer als de serie planes achter elkaar, Om dan geen randen te zien moet je groot werken kijk het vliegtuigje en de planes in verhouding met een camera clipping van 329.

Met audio.

Hoe kom je aan de juiste bestanden waarmee kun je het opnemen downloaden of zelf maken door te mixen van opnames van "audacityi" voor  nu windows geen Multi recorder meer heeft om geluid van YouTube of wat ook kan opnemen ja je kunt het kopen van ze ,Maar audacity   heeft ook veel mogelijkheden om geluid wat je opneemt totaal te veranderen dus wel wat werk,   er zijn vele geluideditors http://www.audacityteam.org/download/ vrij te verkrijgen om te editen fruity loops is een mooie vind ik persoonlijk.

Er zijn nu 6 kanalen met geluid aangebracht om het geluid als een oorlogsgebied te laten klinken  voor elk kanaal staat een model wat ik nog moet maken  door veel gebruik te gaan maken van video editen zodat je render tijd vrij hoog blijft met een complexere scene maak ik gebruik van alpha channels van afzonderlijke modellen die je later kunt mixen , een beetje aan he
t aftasten en me kaart opgevoerd wat 10 % snelheid winst geeft, als voorbereiding :P
4.000frames dus een groot experiment lol


Zoals je hoort is er een geluid aanwezig van een B 17 als ik een wing tip modeleer om het te laten verschijnen in de hoek van een camera scheelt veel MB's en werk dat is het volgende model in deze scene er zijn 3 scene's nodig ,trucage  en proberen laag te werken in MB's met een redelijk resultaat zodat alles lekker soepel blijft lopen als geheel. De volgende review zet ik apart neer niet meer op dit kanaal.
« Laatst bewerkt op: 22 mei 2017, 22:40:11 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1321 Gepost op: 23 mei 2017, 11:24:20 am »
Ziet er goed uit. Goed een sfeer neergezet.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1322 Gepost op: 23 mei 2017, 15:22:16 pm »


Nu nog een keer overdoen in zwart.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1323 Gepost op: 23 mei 2017, 17:13:06 pm »
is die kraan gemodelleerd?
Of als voorbeeld gebruik om de rupsbanden te modeleren?

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1324 Gepost op: 23 mei 2017, 17:47:24 pm »
Ik sluit me aan bij de vraag van Rozz. Ik neem aan dat het een voorbelld is, anders vind ik de kraan wel heel erg goed gelukt.
De rupsbanden zien er trouwens ook prima uit.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #1325 Gepost op: 23 mei 2017, 20:48:49 pm »
Het kraantje is een (zeer) oud speelgoedkraantje, waaraan van alles ontbreekt. De rupsbanden zijn in blender gemodelleerd en met een 3d printer uitgeprint. Ik ben van plan hem te repareren door verschillende onderdelen uit te printen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1326 Gepost op: 24 mei 2017, 08:59:53 am »
Wauw, FANTASTISCH. Onlangs kwam er nog een "jeugdtrauma" in mijn gedachten op ploppen. Ik had na lang zeuren zo'n kraantje gekregen. Binnen een week had iemand er op gestaan en was het schepmechanisme totaal geruïneerd en onherstelbaar. En nu vertel je na zo'n 55 jaar dat je het kan. Wat leuk. Mijn kraan ligt al zo'n 55 jaar op de vuilnisbelt, dus voor hem is het te laat, maar er is hoop voor al die andere arme vertrapte kraantjes.  ;D

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #1327 Gepost op: 24 mei 2017, 12:11:27 pm »
Top

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1328 Gepost op: 24 mei 2017, 12:29:08 pm »



« Laatst bewerkt op: 24 mei 2017, 13:52:15 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1329 Gepost op: 24 mei 2017, 15:43:11 pm »
Mooi. Laat nou die moffen maar komen. Of is het geen WO II vliegtuig? Ja toch.

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1330 Gepost op: 25 mei 2017, 16:20:23 pm »
Goed bezig heren... Ik was er even twee maandjes uit , andere dingen eisten mijn aandacht op , maar ik ga weer verder met het Malicero project...
Net een nieuw Logitech toetsenbord muis aangesloten , dat typt lekker zeg.... :)

Ik ga dus ook mijn scene met overvliegende Spitfires en geschut , draaiende propellors etc....
En de volgende scene met Malicero aan een parachute komt daar meteen achterna , in dezelfde scene maar dan vanuit een andere hoek...
We zullen eens zien hoe lang het me duurt , ik hoef eigenlijk alleen het "oog" project ff te veranderen in een hoogwaardig glanzend oog met kleur , ipv eenbol met een zwarte pupil...

Ben benieuwd.... Als jullie nog tips hebben waar ik spitfire of vliegtuig motorgeluid kan vinden, of machinegeweervuur.... Ik ken de sites maar gratis zonder rechten lijkt maar zeer beperkt te zijn. Omdat ik voor een ander project veel heb gezocht naar Sitcom gelach..... weet ik dat.  8)



Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1331 Gepost op: 25 mei 2017, 16:21:52 pm »
Maar nu eerst , a piece a day.... vandaag nog  ::)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1332 Gepost op: 26 mei 2017, 09:27:45 am »

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,860
    • Bekijk profiel
« Reactie #1333 Gepost op: 26 mei 2017, 18:21:15 pm »
hekwerk image as plane met transparantie, de texture is gemaakt in blender een hekwerkje gemaakt en een png met transparante background er van gemaakt





« Laatst bewerkt op: 26 mei 2017, 18:55:20 pm door Ruud »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #1334 Gepost op: 27 mei 2017, 12:21:51 pm »
Ziet er goed uit, vind alleen de kleur van de raketten wat vreemd, lijkt een stijlbreuk bij de texture van het vliegtuig. Waarschijnlijk wordt het mij later wel duidelijk waar je naar toe wilt met je kleur en tecture.