Topic: Duif Animatie... met volume clouds...  (gelezen 3883 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 14 oktober 2014, 22:02:39 pm »
Hmmm, ik vind het leuk maar ben niet tevreden deze keer, dus ik doe het opnieuw...
Zoiets lukt niet in één keer... En ik was te lui.

Dus de duif vliegt te recht, de animatie is suf en hapert.... De achtergrond moet erger verduisteren op het eind ,
misschien zelfs half overgaan in sterren...
En de particles zijn mooi, maar er moeten er ook bij met een lifetime van 1 , en niet alleen 2 , 3 en 4....
Dan word de vogel scherper.....

Maar goed, dat gaat nog even duren , de vleugelanimatie moet beter en op de één of andere manier ben ik de rest van de animatie, de pootjes en de nek, kwijt....
Waarschijnlijk met kopieren gebeurt.... :)
 Binnenkort dus !

http://www.youtube.com/watch?v=JzWa5D2qNAE

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 14 oktober 2014, 22:15:34 pm »
Het idee is zeker gaaf om die duif over te laten gaan in particles. Wat betreft de vleugelbeweging, ik zou de uitslag naar boven en beneden groter maken en de beweging in zijn geheel sneller.

Zoiets is inderdaad vaak een gevalletje eindeloos uitproberen totdat je tevreden bent, haha.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 14 oktober 2014, 23:14:22 pm »
Toch een leuke test blenderbrammetje maar inderdaad de duif oogt niet zo maar de particles zien er goed uit.
Mischien is dit wat voor de vogel, met de Wave Modifier kun je ook al een leuke vleugel slag nabootsen.

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 15 oktober 2014, 08:47:15 am »
Goed bezig. Goede zelfkritiek. Leuk dat je het ons al in een pril stadium laat zien.
Ik heb even een filmpje voor je gezocht, dat scheelt jou weer tijd. Het is een film van vliegende duiven in slow motion.
Er zijn er ongetwijfeld meer.

https://www.youtube.com/watch?v=LmZzm-mqE6w

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 15 oktober 2014, 11:39:49 am »
Ja dat kan een weekje duren maar het eindresultaat post ik hier...
Ik was ook een beetje te snel , de duif was wel gerigged maar deze keer geef ik hem een controllerbone, zodat ik achteraf kan bepalen waar hij vliegt.
Ik ben zo lui dat ik vaak een Key voor Whole Animatyion Character maak... Niet zo handig bij tweaken.... :)

Thnx voor de feedback en ik ga die duiven in slowmotion zeker gebruiken...