Topic: Animaties Filmpje Oefeningen Intuition Food  (gelezen 6483 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 09 juli 2014, 00:23:45 am »
Animatieoefeningen voor bij een boek gemaakt...

3d Special effects ! ??

http://www.youtube.com/watch?v=5O1Lgk6grMc&feature=youtu.be
Wel op 720p bekijken hé , anders heb ik voor niets zo zwaar gerendert, ha ha

« Laatst bewerkt op: 09 juli 2014, 00:27:14 am door blenderbrammetje »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #1 Gepost op: 09 juli 2014, 00:25:48 am »
Boek heet "Intuition Food" door Mieke Roovers en is te bestellen bij Bol.com  :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #2 Gepost op: 09 juli 2014, 01:23:05 am »
Nice! Mooi gemaakt hoor. Ik hou wel van een beetje VFX in  video's. Heb je hier motion tracking voor gebruikt?

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 09 juli 2014, 01:27:22 am »
Dat ziet er gaaf uit een hoop werk met tracking denk ik, heel leuk.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #4 Gepost op: 09 juli 2014, 09:36:20 am »
 Ik heb hem op 720p bekeken en ik kan maar 1 ding zeggen GAAF gemaakt. 8)
Komt er ook een tutorial van.  ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2014, 00:23:15 am »
Hier is geen motion tracking voor gebruikt... Ik beheers dat nog niet , en is dat dan ook geschikt om handen mee te volgen ?
Ik heb een scene gebouwd die een beetje overeenkomt met de 3d van de parkscene...
Toen heb ik particlesystems gekoppeld aan de sfeertjes die ik met de hand om de 10 of 20 frames gelijk heb gezet met de handen in de film...
Geel en paars, met verschillende lifetimes voor een bal met meer "density"

Beetje glare en blur in de compositor ...
Jammer dat de particles geen bewegende bronobjecten kunnen volgen met "follow" ofzo, tenslotte geeft "object" initiele snelheid eengeheel ander resultaat...
Maar goed, ik ben er zelf ook zeer tevreden over....
Er komt nog een filmpje, een meditatieoefening waar je gouden boomblaadjes ziet regenen , en die worden ook in en uit geademt....
Binnenkort ! :)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2014, 00:53:47 am »
Ja, dat is wel mogelijk met motion tracking maar dat is wel een onderwerp waar je je redelijk in moet verdiepen voordat je dat goed toe kan passen dus daar heb je nu nog niet direct iets aan.
Misschien zijn boid particles wel hetgene wat je zoekt. Met de optie follow leader kun je die een bronobject laten volgen. Je zou een object dat niet gerenderd wordt de beweging van de handen kunnen laten volgen en de particles volgen dat object. Je kunt zelfs een afstand opgeven die de particles tot dat object aanhouden.

Ben nu al benieuwd naar je volgende filmpje!  ;)

Offline Ruud

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,859
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2014, 04:57:43 am »
motiontracker is uitermate geschikt voor dit filmpje , hele rustige bewegingen kun je op oefenen :)
Ik ben er mee bezig geweest toen met het paard het is wel leuk om te doen en simpel, focus houden op 1 object per track je kunt het goed bijsturen
Elk object of animatie van welk systeem kun je dan toevoegen op de emptys die zijn geplaatst met tracking.
En trackers aanbrengen is net als een model die je kan subdivden hoe meer trackers hoe stabieler je object is in de achtergrondfilm.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2014, 05:17:47 am door Ruud »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 27 juli 2014, 17:14:08 pm »
Ach, daar heb ik me echt aan geergerd, dat de boid-particles niet wilden volgen maar achterbleven, ik wist wel dat het mogelijk moest zijn,
anders heb je er ook geen bal aan als je een zwerm insecten als groep ergens heen wil laten vliegen.....

Follow your leader ! :)
Ga ik ff uitzoeken.... Ik was namelijk al van plan om alle filmpjes op mijn gemakje te verbeteren zodra ik tijd heb...
Nu maak ik eerst mijn Boomblaadjes meditatiefilmpje af, daar regent het dwarrelende boomblaadjes....
Maar thnx voor de tip JvL.... Als ik nog eens zo'n probleempje heb post ik het weer ;)

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 28 juli 2014, 20:38:06 pm »
Graag gedaan.  ;)

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 28 juli 2014, 23:36:49 pm »
Sorry JvL, ik heb al Boidsystems in gebruik, ik kan deoptie follow leader echt niet vinden...
Wel het verschil tussen Boidbrain : separate en Boidbrain, Flock gevonden, dat scheelt al iets...
Maar hij laat toch wat particles achter...


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #11 Gepost op: 29 juli 2014, 00:13:06 am »
Ik heb helaas tot woensdag geen pc omdat ik nog op vakantie ben dus ik kan geen screens maken. Misschien dat het zo lukt.

In het panel boid brain staan standaard 2 opties ingevuld geloof ik maar die kun je verwijderen door op de min te klikken.
Als ik het mij goed herinner kun je nieuwe of meer rules toevoegen door op de plus te klikken (het kan ook een pijltje of iets dergelijks zijn. weet het niet helemaal zeker door teveel ontspanning hier, haha).
Bij het toevoegen van een nieuwe rule kun je uit een aantal opties kiezen opties waaronder follow leader.

Let wel op fat je deze bovenaan zet want de rules worden van boven naar beneden afgehandeld door blender.

Ik hoop dat je hier wst aan hebt en anders zal ik woensdag even wat screens posten hoe ik dit voor een animatie toegepast heb.


Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #12 Gepost op: 30 juli 2014, 15:22:49 pm »
Mijn vorige reactie klopte nog ook dus het zit er redelijk ingestampt bij mij, haha.

In ieder geval hier even een screen van het boid brain panel:



Zoals je kunt zien heb ik de rules separate en flock verwijdert door op de - te klikken en follow leader toegevoegd door op de plus te klikken.
Bij het kubusje kun je het te volgen object opgeven (in dit geval even een camera).
Daaronder kun je nog aanvinken of de particles het object in een lijn moeten volgen. Verder is het gewoon wat spelen met alle instellingen.

Dit is wat ik er mee gedaan heb. Hier heb ik een empty gebruikt als te volgen object zodat het niet zichtbaar werd.
https://www.youtube.com/watch?v=GtEDQT6OLhQ

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #13 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:43:54 pm »
Hmm, bij mij werkte het niet, maar nu zie ik je laatste post. Ik ga er gewoon weer verder mee experimenteren.
Ik had n.a.v. een filmpje op youtube separate en flock aan laten staan , en slechts follow leader één stapje naar boven verplaatst....
Maar goed, de gast in het tutorialfilmpje maakte ook iets anders, nl. een groep rennende figuurtjes... Heel interessant...

Maar ik zal het eens proberen, om mooiere energieballen te maken, waarvan de lichtjes gewoon volgen als ie verplaatst word...
In ieder geval bedankt voor de tips... Ik zal separate en flock eens verwijderen.... 8)
 

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #14 Gepost op: 04 augustus 2014, 15:54:11 pm »
Die tutorial heb ik ook wel eens gezien. Mijn vogels zijn op hetzelfde principe gebaseerd dus ik denk dat je er wel uit gaat komen.
En toch anders eens tracking gaan proberen. Ik ben er nu zelf ook mee bezig op dit moment (letterlijk) en dat werkt ook goed.