Topic: "Water" animatie compositing  (gelezen 3802 keer)


Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 07 april 2014, 17:43:32 pm »
http://www.youtube.com/watch?v=YlPOK18yQHo

Kijk, ik dacht slim te zijn, (was ik ook ) , door mijn letters te vervormen met refractie....
Alleen wilde ik dat beperken tot de tweede layer...
Dat kan wel, alleen heeft de compositor de hoogst vervelende eigenschap om bij in ieder geval 1 van de 3 layers alle scene layers mee te renderen...
Ik heb dus al een aantal maal van volgorde gewisseld, niets helpt....
Nu rendert de tweede layer "Water" gewoon de letters uit layers 1 of 3 mee.... krijgen ze dus ook refractie.

Maar niet getreurd, creatief ben ik wel... Ik render het gewoon apart, en plak in de compositor "Water " als een AVI, vantevoren gerendert...
De rest met alpha-over eroverheen....Ja maar dat blijft behelpen en ik was niet van plan om het zo nog eens te doen....

Later op de avond dus mijn filmpje zoals het hoort....  ???

Nou ja, vannacht dan, ha ha, ik had meteen wat getweaked en nu is mijn render van de waterletters mislukt.... Staat alweer opnieuw te renderen....
Als je een noise animeerd voor refractie moet je hem niet te erg laten veranderen of het gaat veel te snel... :P
« Laatst bewerkt op: 07 april 2014, 23:02:09 pm door blenderbrammetje »

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #1 Gepost op: 08 april 2014, 00:53:31 am »
De eerste opzet ziet er wel vet uit. Dat maakt me wel nieuwsgierig naar de nieuwe versie.

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #2 Gepost op: 08 april 2014, 09:21:56 am »
Mooi gemaakt ik vindt het een gaaf effect en ben ook heel benieuwd naar de nieuwe animatie.
Ik kan je niet verder helpen met de layers ik ben een blenderaar waar een blender projectje spontaan ontstaat.
Maar je bent volgens mij ook een doorzetter Blenderbrammetje dus succes met het worstelen met de blender mogelijkheden ;)
« Laatst bewerkt op: 08 april 2014, 10:18:54 am door ijp »

Offline blenderbrammetje

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,398
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 08 april 2014, 16:54:14 pm »
Hmm , ik ben héél tevreden, omdat het nu precies is zoals het bedoeld is, alleen heb ik dus wel eerst de letters apart moeten renderen
vanwege mn compositing probleempje... Ik heb vanalles geprobeerd, de layers verwisseld, een derde layer bijgemaakt, bij PASSES ook refractie ge"excluded" van rendering , maar het mocht niet baten...
Hij wil perse één layer waar alle scenelayers gerendert worden, dat is het probleem....

Maar goed, waar een wil is is een weg ! Eerst "Water" gerendert en in een ander project de letters Toegevoegd in de compositor !  8)

http://www.youtube.com/watch?v=ya8O12Z3jBk

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #4 Gepost op: 08 april 2014, 22:50:38 pm »
Volgens mij mag je hier best tevreden mee zijn. Ziet er echt top uit!

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #5 Gepost op: 09 april 2014, 11:09:24 am »
Nou ik zie bij een ander altijd wel iets maar dit ziet er heel goed uit ik heb er niets op aan te merken.
Het is een super gaaf effect. 8)