Topic: Ben op goede weg maar ik doe iets verkeerd denk ik  (gelezen 3347 keer)


Offline Timmy

  • Member
  • *
  • Berichten: 60
    • Bekijk profiel
« Gepost op: 27 oktober 2013, 13:49:25 pm »
Hoi daar ,

tis allemaal moeilijker dan k dacht ma kzal volharden...Mijn skelet is gerriged in de ruggegraat en de schijfjes ertussen gaan ook mee in pose mode net zoals het hoofd , kaakbeen en de verwisselbare tanden ( gewone tanden en vampiertanden ) De ruggegraat in één geheel gaf problemen met vertexen die niet mee wilden ondanks remove doubles en recalculate ma das allemaal opgelost nu , ...





Het volgende is echter onduidelijk voor me , als ik nu bijvoorbeeld de ribbenkast selecteer en ik kies copy transform bij de constraints ( zoals bij de rest ) en dan kies ik voor target de armature net zoals bij de rest , wat er dan gebeurt is dat ik in edit-mode het betreffende stuk terug moet positioneren , nochtans heb ik van elk stuk de locatie , rotatie en scale en material een APPLY gegeven...ook staat het balkje van copy transform in het rood...hoe komt het dat ik terug moet positioneren want dit is echt ambetant om het stuk terug juist te zetten...enig woordje uitleg is terug welkom...





Bij de schedel en het kaakbeen heb ik in edit-mode het betreffende stuk al terug gepositioneerd maar het marcheert op deze manier precies toch zoals ik het zou willen...





Vriendelijke groeten Timmay
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »

Offline IJp

  • *
  • Berichten: 4,385
    • Bekijk profiel
    • IJpart
« Reactie #1 Gepost op: 27 oktober 2013, 15:35:50 pm »
Ik ben niet zo goed in rigging maar zelf heb ik al eens een keer een model gerigd en heb daar deze tutorial nog van.
Misschien heb je er wat aan.  ;)
http://www.youtube.com/watch?v=ysMueIma_-E
« Laatst bewerkt op: 01 januari 1970, 01:00:00 am door Guest »