Topic: Nieuwe Plan: Lucide Dromen #1 / Droom-signalen  (gelezen 4956 keer)


superjamie

« Gepost op: 06 januari 2017, 11:08:13 am »
Hoi medeblenders...


Dit is mijn nieuwe plan voor 2017: https://nl.wikipedia.org/wiki/Lucide_droom

Ik ben vanaf in elk geval gisteren begonnen aan een nieuw plan voor vanaf 2017...
Dit is het plan: "Leren Lucide Dromen #1 / Droom-signalen"

Ik hou mij even zo min mogelijk bezig met blender en richt mij nu zo veel mogelijk
op het lucide dromen... ik ben momenteel aan het oefenen met het herkennen van
mijn droom-signalen... de meest bekende droom-signalen van mij zijn het volgende:

1) Een vage, vreemde en/of onbekende plaats

2) Vage gebeurtenissen

3) Vage dingen mee maken




Ik weet gewoon, dat dit mijn meest kansrijke droom-signalen zijn die ik nu wil oefenen.
Ik doe ook welleens realiteits testen... ik kijk naast het mezelf afvragen of ik droom of
niet ook door de spiegel en ik probeer ook welleens mij mond en neus dicht te knijpen
en vervolgens te ademen... Als ik echt lucide word, wil ik opzoek gaan naar mijn meest
kansrijke droom-signalen... en die via mijn dromen in mijn hoofd stampen...

PS: ik wil dan ook eens proberen, serieus te zeggen: BLIJF LUCIDE, WORD DIEPER LUCIDE...

Ik had s'nachts al een pre-lucide droom gehad... ik heb deze topic speciaal gestart om
hier over te kletsen... maar tussendoor doe ik ook droom-testen en vraag ik mezelf een
aantal keer per-dag serieus af of ik droom of niet... waneer ik bewust lucide word (niet
pre-lucide) probeer ik ook opzoek te gaan naar mijn meest kansrijke droom-signalen en
wil ik die ook in mijn dromen en overdag oefenen...

Wat vinden jullie hiervan ?... dit doe ik inplaats van het genereren van mijn eigen texturen.

Jamie.

« Laatst bewerkt op: 06 januari 2017, 11:12:48 am door superjamie »

Offline Zaph

  • Member
  • *
  • Berichten: 540
    • Bekijk profiel
    • Zaph webdevelopment
« Reactie #1 Gepost op: 06 januari 2017, 12:35:19 pm »
Wat vinden jullie hiervan ?

2 dingen:
- dat dit niks met Blender te maken heeft
- dat ik jouw eindeloze plannen zo onderhand helemaal zat ben

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #2 Gepost op: 06 januari 2017, 13:19:14 pm »
Ik vind het geen goed plan. De realiteit is moeilijk genoeg. Je kunt je veel beter bezighouden met Blender. Met de kennis die je daar mee opbouwt kun je in de praktijk wat bereiken ook als is het een lange weg. Met het oefenen van lucide dromen kun je alleen maar verward worden. Daar heb je niets aan. Dus ik zeg heel hard en duidelijk: "NIET DOEN, GA BLENDEREN!"

Ik denk dat het beter is als we je een opdracht geven, een soort van huiswerk en dat jij dat dan maakt en aan ons toont. Dan hoef je zelf niet te plannen en ga je aan de slag. Iedere week toon je dan wat je van die opdracht terecht hebt laten komen. En als je er niet uitkomt dan helpen we je graag,het helpen is voor ons dan ook eenvoudiger omdat het veel meer een richting heeft waar je dan naar toe gaat. Nu fladder je maar wat rond en stel je je begindoelen veel te hoog.

Wat vind je van dit voorstel?

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #3 Gepost op: 06 januari 2017, 14:00:41 pm »
Top idee koos

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #4 Gepost op: 06 januari 2017, 15:08:13 pm »
Jamie, maak eens een wijnglas, tutorials zat over te vinden.
Laat maar zien wat je kunt.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #5 Gepost op: 06 januari 2017, 16:16:36 pm »
Helemaal met zaph eens.
Gewoon negeren deze man >:(
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2017, 16:19:49 pm door P D »

Offline koos2

  • Member
  • *
  • Berichten: 2,053
    • Bekijk profiel
« Reactie #6 Gepost op: 06 januari 2017, 19:02:13 pm »
@Zaph en PD: Jullie hebben het over "deze man", maar ik denk dat we hier niet met een man te maken hebben maar met een jongen die begeleidt woont en er niet helemaal uitkomt met alles. Er komt af en toe een vrijwilliger bij hem die hem stuurt, maar ik vrees dat die ook niet erg vaak komt. Superjamie heeft veel moeite zijn weg te vinden. Strakke sturing van onze kant kan een beetje houvast geven.

De vragen waar hij mee komt zijn vaak veel te wijdlopend, ik ga er zelden op in. We moeten hem streng sturen. Kleine projectjes en daar dan wat aandacht aan geven. Dan is hij bezig met iets wat hij kan behappen zijn doelstelling was veel te hoog.

@SuperJamie: Je merkt het al, veel mensen zijn je moeilijke zaken een beetje moe. Je vraagt veel, vaak dingen waar je nog lang niet aan toe bent, waardoor uitleggen niet te doen is. Ga lekker de opdracht maken "maak een wijnglas" Laat zien wat je hebt gemaakt dan geven wij daar commentaar op. Mijn voorstel is dat je eerst zelf een goede tutorial daarvoor googled en dan met die tutorial zelf aan de slag gaat en dan je vorderingen laat zien. Dat is leuk voor jou en voor ons. Lekker simpel beginnen.

Offline P D

  • Member
  • *
  • Berichten: 535
    • Bekijk profiel
« Reactie #7 Gepost op: 06 januari 2017, 19:54:49 pm »
Koos;
Het is al zo vaak geprobeerd hem op andere gedachten te brengen maar hij reageerd daar niet op en blijft maar doorgaan met zijn plannen. Hj begint zelfs al om adviezen te geven op dit forum.
Als dat zo doorgaat maakt hij het hele forum kapot.

Offline rozz

  • Member
  • *
  • Berichten: 1,851
    • Bekijk profiel
« Reactie #8 Gepost op: 06 januari 2017, 20:10:13 pm »
Koos;
Het is al zo vaak geprobeerd hem op andere gedachten te brengen maar hij reageerd daar niet op en blijft maar doorgaan met zijn plannen. Hj begint zelfs al om adviezen te geven op dit forum.
Als dat zo doorgaat maakt hij het hele forum kapot.

ben ik het ook weer mee eens.

Dus Jamie, maak iets en wees niet bang voor commentaar. Zo niet dan is het exit Jamie, mee eens?

Offline JvL

  • Member
  • *
  • Berichten: 3,415
    • Bekijk profiel
    • Llyr Studio
« Reactie #9 Gepost op: 06 januari 2017, 20:45:34 pm »
Als ik al het onderstaande lees dan hoef ik er niets meer aan toe te voegen. Alles is wel gezegd denk ik zo.

Offline Ezra

  • Member
  • *
  • Berichten: 206
    • Bekijk profiel
« Reactie #10 Gepost op: 06 januari 2017, 22:16:56 pm »
Ik zou zeggen, begin aan schaakstukken.

Begin met een pion en eindig met een paard.
Schaakstukken zijn simpel om te maken terwijl ze er nog redelijk goed uit kunnen zien ook.

Voorbeeld van een loper die ik zelf heb gemaakt:


Die dingen zijn werkelijk simpel en leuk om te maken.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2017, 22:19:19 pm door Ezra »